Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
En klassiker! :lol:




Jup!


7 oktober 2013, 21:24
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
… och observera historieglidningen på nätet (det vill säga i "de yngres" världsbild): numera skulle väl få av dem som gör sig hörda uppfatta ett program som trovärdigt där det är "helsvenska" ungdomar som framställs som stökiga. Det skulle skällas för "PK". Men man behöver inte ens vara särskilt gammal för att ha upplevt en tid då det i Sverige fanns en gediget helsvensk underklass som var stökig. Om man erinrar sig det. Varav man alltså kan konstatera att det finns en stark social komponent i det där.

Vilket det skrämmer mig att så få gör. Fast dels är det väl inte konstigare än att vuxna inte minns hur det var att vara barn heller (åtminstone inte att döma av hur de behandlar barn). Dels är det väl alltid så att det är (ofta yngre) fanatiker med en enkel världsbild som orkar basunera ut sin världsbild, medan vettigare människor vill ägna sitt korta liv åt fler saker än att försöka hålla stånd mot dem till tjänst för andra ungdomar som ändå inte lyssnar eftersom de ännu inte har grogrund för en mer komplex världsbild. Och vuxna som inte lyssnar därför att de är panikslagna. Men om vi åtminstone inte vore så förbannat bra på att inbilla oss att vi skulle vara en historiemedveten djurart…

OnT: försöka låta bli att tänka på det och försöka låta bli att utsätta mig för situationer där jag blir påmind om att mot dumhet och självsäker socialt understödd obildning kämpar själva gudarna förgäves. Någonsin.


8 oktober 2013, 14:38
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
(Äldre som inte inser världens komplexitet kan också ta åt sig av ovanstående. Unga som redan inser den behöver inte ta åt sig.)


8 oktober 2013, 14:50
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Du är alltid så mån om nyanserna, Zombie. ;) Det är fint.

Nu skall jag lägga mig under min terrarielampa och bli upplyst framför morgonnyheterna. Sedan skall jag iväg och samla in forskningsmaterial och bli kramad av mina hjältar som ger mig hopp om världen. Därefter skall jag försöka få lite lite rätsida på en filosofisk angreppsvinkel samt (*stålsätter mig*) påbörja en sanering av hemmet.


9 oktober 2013, 07:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...trotsa de grå molnen och gå ut på savannen och fånga mig ett byte, en pizza, eller kanske en hamburgare med extra allt. Det är säsong på dom just nu.


9 oktober 2013, 16:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[arne weise] Svantdjuret, en av de mer sällsynta på savannen, inser att det inte bara är gråa moln, det VRÄKER ner. Även om svantdjuret är en av savannens effektivaste nedläggare av hamburgare med extra allt så finns det tillfällen när även ett svantdjur får gå till frysen och värma en pizza från lidl istället.


9 oktober 2013, 16:44
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Savanten Svante skrev:
[arne weise] Svantdjuret, en av de mer sällsynta på savannen, inser att det inte bara är gråa moln, det VRÄKER ner. Även om svantdjuret är en av savannens effektivaste nedläggare av hamburgare med extra allt så finns det tillfällen när även ett svantdjur får gå till frysen och värma en pizza från lidl istället.

:lol:

För min del såg det ut som att det inte skulle bli något av att inleda den där saneringen, för jag var så vansinnigt trött efter jobbet att jag somnade, men nu har jag kommit igång lite smått. Jag bestämde mig för att ta en 20-minuters repa över lägenheten, men det blev 30 minuter. Nu laddar jag för en ny omgång. Även om man inte får så vansinnigt mycket gjort på så kort tid, så är det åtminstone väsentligt mycket mer än ingenting. Särskilt i procent. ;) Det är psykologiskt bra att bryta handlingsförlamningen också. Och man orkar vara mer effektiv i korta pass - mindre lidande i relation till mängden utförd sanering.


9 oktober 2013, 20:23
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Puh, det 20-minuterspasset var trögt! Mycket av röran består av sådant som jag helt enkelt inte vet var jag skall placera, mest papper som jag inte lyckas kategorisera på något vettigt sätt. Väldigt mycket jobbpapper. Att ta rätt på disktravar är den enkla biten.


9 oktober 2013, 21:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag har jag förutspått nobelpristagaren.

Jag förutspådde fel. *äter choklad*


10 oktober 2013, 13:49
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[ ] tvätta
[ ] dammsuga
[ ] byta sängkläder
[ ] tömma och fylla diskmaskinen
[ ] handla livsmedel


10 oktober 2013, 14:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron