Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Tjejcafé 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tjejcafé
Du skrev att du troligen inte skulle besöka ett tjejcafé, eftersom dina vänner inte skulle bli insläppta - som om du inte kan gå dit ensam eller i andra kvinnors sällskap...

7 oktober 2013, 19:03
Moderator
Nej, som om jag inte de facto brukade fika på stan utan sällskap av manliga vänner. Det är något helt annat än att jag inte skulle göra det om jag ville.

Man kan t.o.m. välja att tolka det som att jag även i avsaknad av manligt sällskap föredrar att frekventera fik där de skulle välkomnas. En solidaritetshandling.

7 oktober 2013, 19:08
Medlem
Tycker du alltså att tjejcaféer är ett dåligt fenomen?

7 oktober 2013, 19:10
Moderator
Det har jag inte sagt. Bara att jag troligen inte personligen skulle frekventera dem i vuxen ålder. Jag råkar nämligen uppskatta manligt sällskap. Så stäm mig då! :04:

7 oktober 2013, 19:13
Medlem
:04:

7 oktober 2013, 19:17
Moderator
Om jag skall lägga mina surt förvärvade slantar på något med så hög vinstmarginal som en kopp te är väl det minsta man kan begära att jag åtminstone kan få omge mig med vilka som helst av mina högt aktade fikasugna och samtyckande vänner, inklusive dem som har en air av manlig fägring kring sig. :04:

7 oktober 2013, 19:27
Medlem
Zombie skrev:
Så varför ska vi tåla en kvinnorörelse bara för att vårt samhälle är fullt av mansrörelser (som bara inte heter så)?
Anfall är bästa försvar :04:

Nä men seriöst: Fram tills nu trodde jag att dessa herrklubbar dansade på gränsen till det tillåtna, vilket tydligen var fel.
Jag "attackerar" gärna könsegerrationen för att skada grupper som tex:frimurarna.
Men hur riktar man det rätt?

7 oktober 2013, 20:08
Moderator
Genom att fokusera på konsekvenserna av olika slags verksamheter och på de sammanhang de ingår i snarare än dekontextualiserade principer?

7 oktober 2013, 20:12
Medlem
Incognita skrev:
dekontextualiserade principer?
Vad betyder det där?

Spoiler! :
Det jag får fram via sökningar ger mig "innehållslösa principer utan erfarenheter".

7 oktober 2013, 20:23
Moderator
Dekontextualiserad betyder avskalad från alla sammanhang. Ursäkta yrkesjargongen!

7 oktober 2013, 21:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.