Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Tjejcafé 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Tjejcafé
Det är klart att den inte gör. Fast varför skall man börja med att kritisera ett enstaka tjejcafé innan man gör något åt dessa "herrklubbar"?

7 oktober 2013, 18:15
Medlem
Incognita skrev:
Det är klart att den inte gör. Fast varför skall man börja med att kritisera ett enstaka tjejcafé innan man gör något åt dessa "herrklubbar"?
Om man attackerar(bildligt) könsegerrationen så dras ju tjejkafeet också in i skottgluggen.

7 oktober 2013, 18:25
Moderator
Det beror väl på. Brukar man rekrytera folk till högre tjänster på tjejcaféet? Hålla informella möten av avgörande betydelse för folks karriärer? Distribuera information som männen inte klarar sig utan och sedan bestraffa männen för att de inte håller sig uppdaterade?

7 oktober 2013, 18:32
Moderator
Och spelar det någon roll om det segregerade territoriet har som sin målgrupp folk mitt i karriären och i skriande behov av kontakter för att kunna klättra eller osäkra tonåringar som inte vågar ta plats någon annanstans?

7 oktober 2013, 18:34
Moderator
Bra Ufo, anfall bara i konsekvensens namn även alla andra rörelser till förmån för diskriminerade eller utsatta grupper! Att gynna en grupp måste ju vara lika fel som att gynna en annan, oavsett omständigheter. ;)

Så varför ska vi tåla en kvinnorörelse bara för att vårt samhälle är fullt av mansrörelser (som bara inte heter så)? Eller en rörelse för mäns mänskliga sidor bara för att vårt samhälle är fullt av rörelser som gynnar deras omänskliga? Eller rörelser för folk från Tredje världen, som inte kan leva där, bara för att vår jord är full med rörelser som gynnar oss i Första världen? Eller en rörelse för våldtagna bara för att vi lever i en kultur som gynnar våldtäkt? Eller, för några år sedan, rörelser för svarta i Sydafrika bara för att världen var full av rörelser som gynnade de vita där (fast de flesta inte gjorde det uttalat eller direkt)? Varför diskriminera fräcka människor genom att hjälpa blyga? Och så vidare.

Och som Inco säger.

7 oktober 2013, 18:57
Medlem
Incognita skrev:
Men jag kan ju säga att jag nu i vuxen ålder troligen inte skulle besöka ett fik för enbart kvinnor, helt enkelt för att de flesta av mina vänner inte skulle få följa med in då.

Jo, det är rätt, kvinnor får inte röra sig ensamma på staden utan en mans sällskap. :04:

7 oktober 2013, 18:59
Moderator
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Men jag kan ju säga att jag nu i vuxen ålder troligen inte skulle besöka ett fik för enbart kvinnor, helt enkelt för att de flesta av mina vänner inte skulle få följa med in då.

Jo, det är rätt, kvinnor får inte röra sig ensamma på staden utan en mans sällskap. :04:

Ja, det var ju precis vad jag skrev. :roll:

7 oktober 2013, 19:00
Medlem
Det blev dock konsekvensen av det du skrev. :04:

7 oktober 2013, 19:01
Moderator
Hur blev det det?

7 oktober 2013, 19:01
Moderator
De tilläggspremisserna och den logiska slutledningen skulle jag gärna vilja se.

7 oktober 2013, 19:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.