Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hmm, bisarr dröm där Schueberird.

Inatt drömde jag igen men kommer bara ihåg en kort sekvens där jag sitter ombord på en sorts båt som ligger väldigt lågt i vattnet så mina och tjejens, som sitter bredvid mig, fötter släpar i det ljumma, mörka vattnet. Plötsligt tappar jag balansen och glider ner över kanten och drar med mig tjejen också.
Sedan flyter vi med båten genom att hålla i relingen. Jag tänker "Tur att det inte var kallare här i vattnet".

Kommer inte ihåg fortsättningen.

Jag drömmer rätt ofta om båtar eller stora fartyg och om vatten, sjöar, hav där jag hamnar i på olika sätt.

En gång för inte så länge sedan drömde jag om en stad med ålderdomliga byggnader och kullerstensgator där jag mödosamt puttade en spolformad (livmoderformad?) båt på hjul fram genom gatorna med min pappa som puttade på från andra sidan.
Till slut kom vi fram till en liten sjö, båten och pappa försvann och själv hittade jag en kartongbit som jag flöt på magen över sjön med genom att paddla med armarna.
Det kryllade av små larver i det äckligt algslemmiga, stinkande, varma vattnet och någon sorts insekter surrade i luften och stack mig över hela rumpan och låren av någon anledning.
Väldigt konstig dröm.


10 maj 2010, 17:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag vet inte om jag ska våga mig på en tolkning; det känns ganska vanskligt att försöka tolka andras drömmar (och dessutom om man inte ens har träffat drömmaren eller känne denne personligen). Din egen tolkning kan nog säga mer - och det sätt på vilket du väljer att tolka den kanske är viktigare än drömmen i sig!?

Jag drömde om det nya "slyngelmodet" vars främsta kännemärke var att man skulle ha en jacka med flera (det som gällde var minst tre stycken) toppiga huvor i varandra och med en liten flärp i toppen på varje. Flärpen var enligt uppgift till för att kunna knäppa ner huvan. Jag trodde först inte på det, men sedan upptäckte jag att flärpen hade en skåra för att kunna fästa flärpen i en knapp som satt upptill bakpå jackan.


10 maj 2010, 17:56
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Du får gärna tolka mina drömmar om du vill!
Orkar inte analysera själv just nu bara.

För några år sedan ändrade mina drömmar karaktär.
Innan det utspelade sig alla drömmar i omgivningar som jag kände igen, bostadsområden jag bott i eller byggnader jag vistats i.
Men sedan plötsligt så försvann detta och alla drömmar har börjat utspela sig i helt okända omgivningar.

Däremot så kan jag drömma "följetonger" - det kan gå flera nätter, månader ibland, emellan men rätt vad det är så fortsätter en dröm från det den slutade i senast.


10 maj 2010, 18:42
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att någon gjorde en goatse mot mig. Jag blev förbannad och knöt näven och körde in den i öppningen. Men personen började stöna av vällust :? . Så då drog jag ut näven.

Mina drömmar har ofta verklighetsförankring, om än långsökt. Min hund drabbades av en akut fistulering i röven här om dagen, anus svällde upp som en babianröv. Inflammerad analkörtel. Fick åka in akut och tömma ur det samt att de spolade rent med en antibakteriell kräm som såg ut som sperma.


10 maj 2010, 22:33
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Däremot så kan jag drömma "följetonger" - det kan gå flera nätter, månader ibland, emellan men rätt vad det är så fortsätter en dröm från det den slutade i senast.

Samma här - särskilt på den tiden jag drömde mera (eller kom ihåg drömmarna bättre). Bitar av en alternativ värld att upptäcka och sedan fördjupa bekantskapen med i takt med att jag drömde dem.

Tänk om jag hade haft kraft att författa...


10 maj 2010, 22:55
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:

Jag drömmer rätt ofta om båtar eller stora fartyg och om vatten, sjöar, hav där jag hamnar i på olika sätt.




Det gör jag med.

Drömmer ofta om färjor som jag är ombord på. antingen så sjunker färjan av en eller annan anledning och jag och massa människor hamnar i vattnet.

Drömmer även att jag ska handla på butikerna på färjan, jag vill köpa Whiskey eller godis. jag går omkring i butiken och det är helt fantastiska saker där. T.ex Whiskeyflaskor som är stora och vackra som inget annat. Men det slutar alltid med att jag inte hinner handla nåt och butiken stänger för att vi kommit innanför nationsgränsen och dom inte får ha öppet längre. Känner frutration över att jag inte kunde handla nåt av allt som fanns där.



Haräven en drömvärld med en stad och ett stort landskap runtomkring som jag ofta hamnar i. I olika drömmar är jag på olika ställen i den världen men ibland så åker jag förbi eller hamnar på ett ställe som jag känner igen och då minns jag under nuvarande dröm en tidigare dröm och vad som hände i den. På vissa ställen har jag varit så ofta att jag kan rita en rätt komplex karta över området och vad som hänt på olika ställen.

Drömmer återkommande om bussresor där jag åker omkring och träffar massa skumma människor på bussen eller på rastplatser som vi stannar på och här är det så att jag kan komma till rastplatser jag känner igen från en annan dröm men då var på väg nån helt annan stans. Det här är ofta väldigt behagliga drömmar och jag vaknarofta med en saknad av drömmen för att den var så härlig.



Drömmer rätt mycket och med sammanhängande handling. Skulle väldigt gärna vilja kunna skriva ned drömmarna och utveckla dom till historier, t.ex i novellform. Känns som att det skulle kunna bli bra men tyvärr har jag inte riktigt förmågan att skapa nåt av ord på det sättet....


10 maj 2010, 23:49
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Vad häftigt, ni som drömmer sammanhängande saker och följetonger! Mina drömmar är ofta bara en ibland upphottad verklighet med samma fragmentariska tankemönster som jag har när jag är vaken.

Drömmar om stress där jag exempelvis inte hinner sköta alla mina djur, där vissa av dem dör till följd av att jag underlåtit skötsel för att jag legat katatonisk i några månader. Eller att jag äger 20 hundar men så har jag glömt bort att jag har fem av dem i min ägo, varpå de fem svultit ihjäl i ett ödehus någonstans.

Inget kontaktnät och alldeles för mycket ansvar gör att otryggheten sprider sig till drömmarna antar jag. Jag önskar att det fanns mentalsjukhus.


11 maj 2010, 12:17
F.d. exec
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag tog en liten sovmorgon fram till kl. 8:30 imorse för att vara säker på att vara pigg och positiv i alla väder resten av dagen. Jag kom faktiskt på mig själv med att drömma lite.

Jag kan inte gå in på detaljerna, men i princip så låg jag i nästan en timme och drömde om att jag blev "påkommen" i olika situationer, t.ex. att jag hade meddelanden på telefonsvararen i stil med "hej exec, det är [någon viktig], [jag har kommit på dig i något avseende], ring mig, vi måste prata om det här." Det är en vanlig rädsla jag har. Jag ljuger i princip aldrig för någon. Däremot utelämnar jag mycket, jag är t.ex. inte lika explicit med mina känslor när jag träffar kunder som när jag hänger här. Nästan alltid när jag försöker vara socialt kompetent eller professionell eller kunnig så drabbas jag av en rädsla för att målgruppen skall komma på mig som dum och dålig, klantig och oskicklig eller full av meningslöst vetande.

Det störde mitt morgonhumör lite, men jag tror att jag är OK nu.

Nu skall jag återgå till arbetet.

Upp med er ur sängarna och skriv flitigt tills jag kommer tillbaka.


11 maj 2010, 12:30
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Moggy, din återkommande drömvärld låter väldigt fantasieggande.

Senaste nätterna har jag drömt väldigt mycket relationsbaserade drömmar, trassliga förhållanden och missförstånd hit och dit. Fokus har legat på mellanmänskliga relationer utan någon egentlig handling till.
Det räcker nu tycker jag, vill drömma om annat inatt.


14 maj 2010, 23:18
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Fortsatt relationsbaserade drömmar här. :(
Drömde om en forummedlem på ett annat forum, tydligen hade hon skickat in videos av sig själv som jag tittade på med stort intresse eftersom hon varit så hemlig med sitt utseende.
Sedan var det en bastu som var helt fallfärdig och inte gick att använda.
Min sambo var efter en blond liten tjej som var min eller hans moster och det utvecklade sig till ett svartsjukedrama av stora mått.

Väldigt rörigt, osammanhängande och jobbigt överlag.


18 maj 2010, 00:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron