Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Köp en bit jäst och sätt igång. Jag kommer mer och mer in i tänkesättet att om jag inte bakar mitt bröd själv, så blir det inget bröd alls, vilket bidrar till motivationen.
|
4 oktober 2013, 16:30 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jovars. Är så seg nu. Men Jovars.
|
4 oktober 2013, 16:36 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Du får väl skicka ut ditt skägg...
|
4 oktober 2013, 16:38 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Skäggot är om möjligt ännu segare. Det är höstdvala i väntan på vinterdvala i vår vuxna del av familjen. Barnen har dock ännu inte följt i våra fotspår.
Jag ska ut lite senare, med mitt eget skägg blåsande gemytligt i vinden, tror jag.
|
4 oktober 2013, 16:45 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
4 oktober 2013, 17:23 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Haha! Barnen ja! Tyvärr gör det kontantlösa samhället barnarbete till en omöjlighet. Man kan ju inte skicka iväg en liten försvarslös dvärgmänniska med ett rånbegärligt bankkort.
|
4 oktober 2013, 17:26 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
En fördel med dvärgmänniskor är att de precis får plats under affärernas sensorer.
|
4 oktober 2013, 17:52 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ikväll skall sonen och jag lyxa till det med blåmusslor i kokosmjölk, med ingefära, vitlök och lime och lämpliga grönsaker. Jag tror på salladsbönor eller vad de nu hette (de grövre sockerärterna), purjo och persilja. Chili tål jag ju tyvärr inte. Har upptäckt de frysta musslorna med skal. De är vansinnigt goda i vitt vin och grädde också, med fänkål, schalottenlök, vitlök, persilja och sockerärter.
|
4 oktober 2013, 18:44 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Koriander skall det vara i, så klart!
|
4 oktober 2013, 19:01 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Nu vankas det musslor igen, fast frysta färdigskalade den här gången. Jag gör en gryta på dem tillsammans med gul lök, purjo, fänkål, morot och späda champinjoner i en bas av vitt vin (matlagnings-) och tomatkross. Jag kommer nog att ha i räkor också. Tror ni att det blir gott?
|
8 oktober 2013, 22:04 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|