Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Om man ska ha lite assburger, så blir det snarare, i teorin, 4/30 rågmjöl, eftersom (svensk) rågsikt vanligen innehåller 40 % rågmjöl (såvida inte du har någon egen variant).
|
18 september 2013, 13:27 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Haha, bra fråga... Det troligaste är väl att det försvinner, men du får väl testa och se...
|
18 september 2013, 13:30 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Hehe, ja du har rätt, jag har också reagerat på det där. Men man bör skriva bråk i förenklad form, dvs 2/15.
|
18 september 2013, 13:52 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ja, det kan man göra, om man är böjd åt det hållet.
|
18 september 2013, 14:10 |
|
|
Zombie
Moderator
|
(1/7½. Varför tillåta andra täljare än 1?)
|
18 september 2013, 19:08 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Jag hittade nästan gratis grönsaker på ICA. Och billiga rödbetor. Imorgon har jag några dårar och hippies på besök, tänkte bjuda på Borsjtj. Har köpt 4 kg rödbetor, det borde bli en del soppa.
|
20 september 2013, 17:11 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Det såg ut som det begåtts styckmord i köket, en ADHD-person gick loss med en 30 cm tysk kniv på rödbetorna. Men nu är det rent igen. Blev mycket soppa över.
|
22 september 2013, 20:58 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Idag har jag bakat veckans bröd. Det blev yoghurt, fänkål och grahamsmjöl den här gången - plus grovt rågmjöl till utbakningen. När jag skulle stänga ältmaskinen tog det emot lite, så jag tog i ordentligt tills maskinen klickade ihop. Efteråt upptäckte jag att det var elkabeln som hamnat i kläm, så det hade kunnat bli riktigt intressant...
|
3 oktober 2013, 02:01 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Låter vådligt.
Jag vill också börja baka bröd igen. Det hör vintern till på något sätt.
|
3 oktober 2013, 14:09 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Man måste ju walka lite on the edge of the stup liksom.
|
3 oktober 2013, 14:16 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|