Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Jag vill/ska skaffa en kanin :3 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag vill/ska skaffa en kanin :3
http://www.cyberzoo.se/gnagare/burar/gd/gd-easy-160-svartbla-160x80x58cm-kanin.html
Största inneburen jag kan hitta, men den är endast laglig för de minsta kaninerna (upp till 3kg). Väger en kanin mellan 3-5kg måste buren vara minst 60cm hög. Haha... den saknar alltså 2cm på höjden. Men vem bryr sig? Jag kommer förmodligen skaffa en liten kanin ändå.

4 juni 2013, 13:34
Medlem
Bild

4 juni 2013, 14:48
Medlem
Hittade en rätt smart bur förut. http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar/burar_100_cm/348036 . Jag undrar om den skulle fungera bra? Fast jag förstår inte om botten är bra eller om det är någon sorts trä.. och det borde ju lukta efter ett tag? Fast den passar ändå inte mig, jag vill ha en frigående kanin och behöver därför en bur med öppning på sidan också.

1 oktober 2013, 19:29
Medlem
Du borde börja snickra så du kan göra egna grejer till djuren...

1 oktober 2013, 19:33
Medlem
Fast det fungerar bara till fåglarna. Aldrig att jag skulle ha träsaker till en framtida kanin (såvida den inte bor utomhus då), eller hamstern eller något annat smådjur.

1 oktober 2013, 19:39
Medlem
Aha. Svetsning då :07: Borde vara en kul hobby

1 oktober 2013, 20:33
Medlem
Melopsittacus skrev:
Fast jag förstår inte om botten är bra eller om det är någon sorts trä..
Verkar vara av trä
Citera:
Hänvisning: Vi rekommenderar det passande ströunderlaget Living World Green (biologiskt nedbrytningsbart). Det skyddar träet mot fukt och gör det enklare och snabbare att rengöra buren. Det kan köpas separat under följande länk:
Vilket styrks av bilderna.
Bild

4 oktober 2013, 21:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.