Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Nästa
Jag är inte rasist 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Jag är inte rasist
Orion skrev:
Men Zombie, det tycks vara en omöjlighet att vara kritisk mot migrationspolitiken och dess konsekvenser utan att autostämplas just som rasist och främslingsfientlig..att vara politisk korrekt invandringskritiker blir därför en politisk paradox.
En sak du kan göra om du vill försöka höja nivån på det här är att lägga av att bröla "PK"/"politiskt korrekt" istället för sakargument.

Resten av inlägget får jag väl ta som ett erkännande av att du mycket riktigt inte brydde dig om vad vi skrev i saken. Tack för det.

4 maj 2010, 02:58
Medlem
Orion skrev:

Men Zombie, det tycks vara en omöjlighet att vara kritisk mot migrationspolitiken och dess konsekvenser utan att autostämplas just som rasist och främslingsfientlig..att vara politisk korrekt invandringskritiker blir därför en politisk paradox.

Hur är det en omöjlighet?

Jag är kritisk.
Men inte pga. av rasgenetiska skäl.

Däri ligger skillnaden mellan dig och mig.

Någonting oklart?

4 maj 2010, 11:29
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Orion skrev:

Hur är det en omöjlighet?

Jag är kritisk.
Men inte pga. av rasgenetiska skäl.

Däri ligger skillnaden mellan dig och mig.

Någonting oklart?

Ja , iallra högsta grad..för det första slåss du mot halmgubbar och lägger påståenden i min mun jag aldrig uttalat..sen mig veterligen, är det inte möjligt att framföra invandringskritiska åsikter utan att bli stämplad som rasist och främlingsfientlig i den offentliga debatten..kan du ge något sådant exempel vore jag tacksam..
På vilket sätt är du kritisk..? du tycker att den svenska migrationspolitiken inte är tillräckligt generös månne? (På det viset får man dock vara mycket kritisk)

4 maj 2010, 15:47
Medlem
Josef3 skrev:
Jag förstår inte varför folk beskyller mig för att vara rasist bara för att jag yttrar rasistiska åsikter och ibland benämner mig själv som rasist.
*** R O F L ***
Dagens bästa citat.

10 maj 2010, 04:58
Medlem
Orion skrev:
Ja , iallra högsta grad..för det första slåss du mot halmgubbar och lägger påståenden i min mun jag aldrig uttalat..sen mig veterligen, är det inte möjligt att framföra invandringskritiska åsikter utan att bli stämplad som rasist och främlingsfientlig i den offentliga debatten..kan du ge något sådant exempel vore jag tacksam..
På vilket sätt är du kritisk..? du tycker att den svenska migrationspolitiken inte är tillräckligt generös månne? (På det viset får man dock vara mycket kritisk)

Fel, fel fel!

Hur framför man invandringskritiska åsikter utan att bli stämplad som rasist?
Enkelt, man framför dem utan att dra in rasideologiska skäl och utan grunda sina åsikter på människofientlighet åt något håll.

10 maj 2010, 15:18
Medlem
CodeRedAlert skrev:

Hur framför man invandringskritiska åsikter utan att bli stämplad som rasist?
Enkelt, man framför dem utan att dra in rasideologiska skäl och utan grunda sina åsikter på människofientlighet åt något håll.

Men om man tar upp anledningarna till att man är invandringskritisk och nämner de problem som vår generösa massinvandring för med sig så är det ju alltid nån som klassas det som att man är främlingsfientlig.

Så nej, det går inte att diskutera den här frågan på en sansad nivå.

10 maj 2010, 17:00
Medlem
Det finns väl för helv... fler anledningar att vara kritisk inför invandring än de som grundar sig på att invandrare är si och så.

Jag tycker att det är helt fel att människor tvingas fly från sina hemländer, lämna sina liv, sin släkt, sitt ursprung.
Jag tycker även att det är fel att Sverige inte klarar av att ta emot alla som kommer hit på ett sätt som ger, både de som kommer och de som redan finns här, humana villkor att leva vidare på. Att mötas av arbetslöshet och allmän uppgivenhet här är inget vidare välkomnande. Att fattigdom och segregation föder kriminalitet och ghetton är inte heller rätt.

Det går ingen större nöd på oss Skandinavier än men vi har misslyckats med integrationen i en alltför stor utsträckning vilket föder en massa negativism (däribland främlingsfientlighet) och dessutom ökar lidandet för de som söker sig hit och tror sig komma till en fristad.

Jag tycker att vi har ett ansvar inför hela vår jord, alla människor som bor på vår planet alla vi delar luften med - ett ansvar att hjälpa varann efter förmåga. Inget snack om saken.

Men det bästa är självklart om alla som vill, får stanna i sina hemländer eller länder där de känner sig välkomna och kan bidra till samhället, istället för att tvingas till andra sidan jordklotet och där slösa bort sitt liv genom att gå mellan SFI och AF och ducka för rasisternas spottlosker.

Jag är väldigt kritisk. Av humana skäl.

10 maj 2010, 17:26
Medlem
Där är väldigt få av alla som kommer hit som verkligen är några flyktingar som det går nån nöd på i sina hemländer. Några enstaka procent, inte mer än 10%. De flesta är anhöriginvandrare. Många kommer att att bidrag och gratis lägenhet lockar.

Misslyckandet med integrationen beror på att det är i stort sett omöjligt att få ett mångkulturellt samhälle att fungera. Det är bara att se på historien, finns väldigt få exempel på lyckade sådana försöka. Desto fler exempel finns det som visar att samhällen med vitt skilda kulturer slits sönder i inbördeskrig.

Det kostar väldig mycket vilket leder till sänkt välfärd för oss svenskar. Välfärdssystemen urholkas när hundratusentals invandrare tillåts utnyttja dessa, många som kommer att leva på bidrag hela sina liv. Vilja att betala skatt kommer att sjunka för höginkomsttagare när dom känner att skatterna till stor del går till ickesvenskar och dom kommer därmed att rösta därefter.

Det skulle vara betydligt billigare och effektivare och bespara oss mycket problem och brottslighet om vi bekostade flyktingläger kring deras hemländer dit dom kunde komma och få mat och tak över huvudet istället för att vi ska ge dom svensk nivå på välfärden.

Som jag ser det så är islamiseringen av Europa det största hot vi har just nu emot vårt sätt att leva. Ett hot långt större än vad kommunismen och nazismen nånsin var. Det är bara en tidsfråga innan som hamnar i majoritet och tar över och då kommer det inte att bli lätt att inte vara muslim.

10 maj 2010, 17:46
Medlem
Ang. anhöriginvandring:
Om någon kommer hit som flykting så är det ju självklart att de anhöriga som eventuellt invandrar hit också har det tufft, de kommer ju från samma förhållanden som flyktingen och myglar sig inte hit av nöjesskäl, snälla du!
Ibland tänker ni lite dåligt.

10 maj 2010, 17:52
Medlem
Att rädda människor får kosta. Att ge någon fristad undan traumatiska förhållanden, får kosta. Att utjämna orättvisor globalt FÅR KOSTA!

Jag är kritisk till hur vi hanterar integration och överhuvudtaget hur samhället är uppbyggt, att så mycket resurser går till spillo osv.

10 maj 2010, 17:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.