Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Hemsk känsla!

Mer eller mindre daglig känsla :cry:


26 september 2013, 19:38
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Behöver nog skriva av mig om min dröm trots att jag inte har lust. Jag var så fruktansvärt arg och ledsen i drömmen. Något måste det ju stå för.

Det var om Autism- och aspergerföreningen, verksamheter som den drev i drömmen och som inte finns i verkligheten. Jag hade fyllt i något häfte med frågor, personliga saker, och det visade sig att det skulle tryckas i en bok. Det var inte så mycket det att det var utlämnande, utan mer att det hade redigerats och givits en annan mening än vad jag kände att jag kunde stå för, och boken trycktes utan att jag hann föra in mina ändringar. Jag hade inte ens vetat att det skulle användas, hade ramat in det annorlunda i så fall. Det som användes var en beskrivning av en dröm som jag tydligen hade skrivit. Det var en invecklad dröm med en hel del svårfångade övergångar och förvandlingar av deltagarna så där som det kan vara i drömmen, och redaktören hade utelämnat en del röriga partier som jag upplevde som centrala i drömmen. Vidare hade drömmen illustrerats med bilder som kändes helt fel. exempelvis förutsattes det att jag hade drömt om mig själv som en liten flicka snarare än som vuxen, och de hade klätt den lilla flickan i rosa.

Ingen hade någon som helst förståelse för mina invändningar. Min ilska tolkades som ett symptom på mina diagnoser. Ju argare jag blev, desto mer klappades jag på huvudet som funktionshindrad. Även de andra deltagarna utgick från denna tolkningsram, och de var helt sålda på den här formen av terapi eller vad det nu skulle föreställa. Jag var så jädra arg att jag kände att jag hade kunnat bli förfärligt våldsam, men samtidigt var jag medveten om att även det tolkades som ännu ett uttryck för mina funktionshinder och skulle vändas emot mig inte bara på moralisk grund utan också som bevis på deras tolkningsföreträde. Det var en känsla av total maktlöshet.


Det låter verkligen hemskt, Inco! :( Känner så inih-e väl igen de känslor du beskriver, både från liknande drömmar och den råa verkligheten...


26 september 2013, 21:36
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag hade en mycket intressant och intensiv dröm inatt/imorse vars huvudtema gick ut på att jag var jagad och hotad på något sätt. Har glömt detaljerna.
Eventuellt var den inspirerad av de fyra första avsnitten av Breaking Bad som jag precis tittade på före insomnandet...


4 oktober 2013, 16:51
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag hade en 90-zloty sedel och en 120-zloty sedel och skulle ta mig till Rovaniemi med morsan.


5 oktober 2013, 14:50
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde om någon... sak som försökte dra in mig i min idealvärld. Mitt drömjag ville inte gå med på det eftersom jag inte skulle kunna stanna, tror jag sa att det inte betyder något om det inte är verkligt.

Kämpade emot den där saken tills jag vaknade. Var inte direkt trevligt att vägra, och jag är uppriktigt förvånad att jag vägrade.

Natten innan drömde jag om en räv. Minns inte detaljer.


8 oktober 2013, 15:38
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Inatt drömde jag att jag fick sparken från ett glassförsäljningsjobb (eller snarare ett demonstratisjobb?) för att jag trodde för mycket på produkten. Det var lokal ekologisk glass som smakade himmelskt gott, men tydligen blev kunderna avskräckta för att jag lät helt "frälst" när jag talade om glassen. :01:

Och så hade jag åkt fram och tillbaka till Stockholm över dagen och av någon anledning inte övernattat där, och på vägen hem insåg jag att jag hade glömt min dator där så jag behövde ta mig tillbaka med vändande trafik. Jag grämde mig att jag hade klivit på bussen (för det var tydligen det färdmedlet), för egentligen hade jag haft en aning om att jag glömt datorn men inte velat riskera att missa bussen. Det gick inte att avboka biljetten, vilket förmodligen hade betydelse för beslutet, men nu var jag ju tvungen att köpa nya biljetter ändå. Dessutom var busschauffören otrevlig mot en väninna till mig (var hon lite sen pga sina kroniska smärtor?) så jag skällde ut honom efter noter (utskällningen hade i alla fall att göra med bristande hänsyn till hennes smärta).

Suck! Denna logistik även i drömmen!

Men nätterna innan drömde jag något diffust men spännande om parallella värdar och en kär vän som kunde gå mellan dem.


9 oktober 2013, 06:51
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om dvärgar med Downs syndrom, som hade jättelånga armar, vilka trängde in genom väggarna.


11 oktober 2013, 12:19
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Meppe skrev:
Jag hade en 90-zloty sedel och en 120-zloty sedel och skulle ta mig till Rovaniemi med morsan.


När jag var i polen va 1400 zloty ungefär en svensk krona.


11 oktober 2013, 18:30
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Savanten Svante skrev:
Meppe skrev:
Jag hade en 90-zloty sedel och en 120-zloty sedel och skulle ta mig till Rovaniemi med morsan.


När jag var i polen va 1400 zloty ungefär en svensk krona.


DET skulle vara trevligt med dagens priser. 1 krona i manaden for min lagenhet...


11 oktober 2013, 18:59
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Tror de kapade ett gäng nollor för ett gäng år sen.

Dejavu. Har vi inte pratat om det här förr?


11 oktober 2013, 19:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron