Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Exec, är det verkligen du på båda bilderna?

Du ser inte speciellt överviktig på bilden där du har en vit T-shirt men du ser mer överviktig ut på den andra bilden...


9 maj 2010, 22:36
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
moggy skrev:
Exec, är det verkligen du på båda bilderna?

Du ser inte speciellt överviktig på bilden där du har en vit T-shirt men du ser mer överviktig ut på den andra bilden...

Det är jag hela tiden. Om du tittar på bakgrunden och på kameran så är de desamma på båda bilderna. Det var också min poäng i responsen jag addresserade till CodeRedAlert -- det är lätt att gömma sitt fläsk under löst sittande kläder, lika lätt som det är svårt att se om/när det försvinner.

En säker måttstock är att nypa och klämma. Man kan inte dra i en fettvalk som man inte har. Eller hoppa, om det är något som rör sig i ofas med huvudet när man hoppar jämfota så är det definitivt inte muskler eller ben eller hud eller brosk -- det är fettansamlingar. Det är dock svårt att fånga och jämföra med hjälp av stillbilder.


9 maj 2010, 22:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
exec skrev:

En säker måttstock är att nypa och klämma. Man kan inte dra i en fettvalk som man inte har. Eller hoppa, om det är något som rör sig i ofas med huvudet när man hoppar jämfota så är det definitivt inte muskler eller ben eller hud eller brosk -- det är fettansamlingar.




Jodå, jag känner till sådana! ;)


9 maj 2010, 23:14
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fettansamlingar är helt okej så länge de sitter på rätt ställe. ;)

Jag lyckades komma iväg och småjoggade i 30min ca. Fast mitt i stötte jag på en bekant som rastade sin hund och fastnade i ytterligare en halvtimme.

Kom in på andra andningen precis innan jag hann hem, skönt!


9 maj 2010, 23:32
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-10
Idag så gick jag raskt i 60 minuter på löpbandet på Friskis & Svettis Kungsholmen mellan kl. 8 och 9. 7,2 km avverkade jag under tiden.

Ett hett tips vid träning på löpband (eller promenader/joggning utomhus för den delen) är att lyssna på ljudböcker samtidigt. Jag blir så stressad och hispig av att bara gå rakt fram så jag brukar alltid försöka ha en ljudbok med mig. Man blir fit, stimulerad och lär sig någonting nytt och allt på samma gång! Jag lyssnar för närvarande på Earl Nightingale's "Direct Line" (till gud?). Den ligger på drygt 18 timmar och jag har snart kommit halvvägs igenom den.

CodeRedAlert skrev:
Fettansamlingar är helt okej så länge de sitter på rätt ställe. ;)

Jag lyckades komma iväg och småjoggade i 30min ca. Fast mitt i stötte jag på en bekant som rastade sin hund och fastnade i ytterligare en halvtimme.

Kom in på andra andningen precis innan jag hann hem, skönt!

Jag tycker sällan att fettansamlingar på kvinnor är frånstötande, sålänge de inte är obscent överviktig. Tvärt om så är det ofta attraktivt. Jag tycker definitivt inte att du har någon anledning att vara missnöjd med din figur. Du kan gott unna dig en riktigt mörk chokladkaka när du varit duktig och sportat.

Jag blir nästan lite rädd när jag ser på de smala tjejerna på F&S som kan springa i 10-15 km/h i en timme och inte har något underhudsfett. "Oj, hjälp, hej... Är det du som ska sätta på mig? Eller är det tvärt om?" tänker man förvirrat.

Fett på män däremot är inte kosher. Jag förstår inte hur någon kan vilja ligga med en "vadderad" man.


10 maj 2010, 17:09
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Är det någon/några som är "på" att träna med mig på Friskis & Svettis imorgon kl. 9:00? Zombie? CodeRedAlert? Charley? Någon/några av alla de tysta som bara läser här men aldrig säger ett knyst?

Det finns inga jympapass den tiden utan det är gym som gäller. Vill du att vi ska köra bas- eller medeljympa så får vi tidigarelägga till kl. 7:00. Skriv i tråden eller PM.


10 maj 2010, 17:24
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-11
Idag så gick jag 5,0 km under 36,30 minuter från strax innan kl. 10 på Friskis & Svettis Ringen. Jag hade försovit mig lite och hade brottom till nästa bokning, så jag fick hålla det kort. Jag kompenserade med att springa lite mer så att jag kom upp i 8,3 km/h i snitt.

Jäkla dålig uppslutning från er. Jag fick inget inlägg och inget PM med anledning av min förfrågan från igår. Är ni rädda för mig eller? Jag vet att ni mest bara sitter av tiden och ägnar er åt navelskådning, så "hinner inte" är knappast någon förklaring.


11 maj 2010, 12:14
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag är så rädd att du ska kväva mig genom att sätta dig på mitt ansikte :shock:

Det kan också vara så att jag aldrig deltar i organiserad gruppmotion och att jag föredrar vardagsmotion eller annan typ av motion/träning, men på egen hand (eller så kallad inofficiell oorganiserad spontanmotion).


11 maj 2010, 14:28
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Kom precis hem från ett träningspass på Actic. Går och tränar ofta nu, typ 4-5 ggr/v och har rätt bra flyt.

Kör 47 min på crosstrainer och bränner över 900 kcal (hur mycket det nu stämmer..) på ett sånt pass. Sen kör jag gymträning och märker att jag har kunnat höja vikterna några snäpp.

Har hållit igång med regelbunden träning nu i över 4 månader och höjer ständigt ribbar för vad jag orkar med.

Nöjd med mig själv.

Tyvärr står vågen stilla nu och har gjort så några veckor men jag kan ha två par byxor som var för trånga för ett par månader sen så nåt verkar ju hända ändå.

Ett mål är att komma ned i storlek 36 på byxor och då ska jag köpa nya.


11 maj 2010, 18:44
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-12
Idag så gick jag 6,6 km under 56 minuter på Friskis & Svettis Kungsholmens löpband med start kl. 8:35.

Schueberird skrev:
Jag är så rädd att du ska kväva mig genom att sätta dig på mitt ansikte

Nu var det inte dig hade i åtanke eftersom jag har förstått att du bor någonstans i södra Sverige. Men efter en sådan kommentar gör du bäst i att kliva fram med ett par foton enligt mitt och CodeRedAlert:s goda föredömen.

moggy skrev:
Kom precis hem från ett träningspass på Actic. Går och tränar ofta nu, typ 4-5 ggr/v och har rätt bra flyt.

Kör 47 min på crosstrainer och bränner över 900 kcal (hur mycket det nu stämmer..) på ett sånt pass. Sen kör jag gymträning och märker att jag har kunnat höja vikterna några snäpp.

Har hållit igång med regelbunden träning nu i över 4 månader och höjer ständigt ribbar för vad jag orkar med.

Nöjd med mig själv.

Tyvärr står vågen stilla nu och har gjort så några veckor men jag kan ha två par byxor som var för trånga för ett par månader sen så nåt verkar ju hända ändå.

Ett mål är att komma ned i storlek 36 på byxor och då ska jag köpa nya.

Bra jobbat! Men bjud gärna på lite mer info. Vilken vikt började du på, vilken vikt ligger du på nu och vad har du för målvikt? Och hur lång är du?

Lägg upp ett par bilder så kan både du och jag och CodeRedAlert jämföra igen om en månad!

Bor du i Stockholm?


12 maj 2010, 12:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron