Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Usch, vad är det jag skall "förlösa" egentligen?!

Det kanske är jag själv som skall förlösas ur den här trånga och begränsande gråklistriga puppan?! Man kan ju alltid hoppas. Jag har alltid känt att jag egentligen borde ha vingar och fler färgnyanser. :04:


23 september 2013, 19:00
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag lever.


23 september 2013, 22:20
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nöjd.


23 september 2013, 23:11
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag tog jag mig upp ur sängen i nåtsånär rimlig tid. Gick ut på stan med en polare. Ser ett bekant ansikte!

(som ansiktsblind är bara DET stort!)

Jag går fram till killen och frågar... Ursäkta, heter du *namn*?

Han tittar förvånad på mig och svarar "... ja?"

Vi gick i samma klass. På 80talet! WIN!


24 september 2013, 04:08
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Blekfet, jag tror inte att det egentligen är värre än vanligt, men luften gick ur på eftermiddagen.


24 september 2013, 18:55
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nu mår jag helt underbart bra efter ett riktigt pass KundaliniYoga med en riktig yogalärare för första gången på länge. :09: Jag skall aldrig mer tvivla på yogan. Skillnaden mellan en som praktiserar yoga som religion och en som ser det som sjukgymnastik mäts i ljusår. Den saliggörande effekten efter ett riktigt pass sitter i i timmar efteråt, med undersköna rysningar, öppnade luftvägar, djupandning och ro i kropp och själ. Jag känner mig renad. Passet var en ren njutning. Övningarna var hela tiden i fas med min egen energinivå. Inget illamående, ingen ångest. Kroppen visste vad den skulle göra och gjorde övningarna som om en osynlig kraft drog mig rätt. Det var som att jag flöt på vågor.

Och inga j-vla panflöjter! (Ursäkta!) :D

Passet var inriktad på att stärka ens aura - något som jag för mig själv översätter till att skapa en sund gräns mellan sig själv och omvärlden, ett skyddande fält med ett alldeles lagom genomsläppligt filter. Det var precis vad jag behövde precis just nu. På senaste tiden har jag varit filterlös, hudlös. Nu har jag hud. Jag är inte längre suddig i konturerna. Jag känner mig stark, lugn och avslappnad.

T.o.m. de svåra ticsen har lindrats påtagligt. Lättnad! Jag har annars riktigt tufft med dem nu, då ett svårare skov sammanfaller med pms som alltid förvärrar ticsen även under lindriga perioder. Det är både vokala och motoriska tics som bråkar med mig. Värst är det tvångsmässiga behovet av att pröva olika ord och ljudkombinationer i munnen med artikulation så överdriven och explosiv att jag spänner varenda muskel i ansiktet och halsen så mycket jag kan. Då är det väldigt svårt att smyga med det (vilket jag ändå är ovanligt bra på, vad jag förstår), och den där känslan av balans infinner sig aldrig ändå. Istället triggar varje utlopp för tvånget bara nya tvång. Men under yogapasset slapp jag detta, och känslan av ro sitter i såpass att impulserna är ofantligt mycket mindre tvingande och ofantligt mycket mindre våldsamma.


24 september 2013, 21:30
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag vill åka på retreat i naturskön omgivning och göra yoga flera gånger om dagen under insiktsfull vägledning. :09:


24 september 2013, 21:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Då gick jag ändå vilse på vägen dit (!) och missade intoningen.

Alltså, det var i AAF:s lokaler som jag besökt mycket frekvent under den tid då jag var stammis i föreningen. Det var visserligen ganska länge sedan nu, men hur svårt kan det vara egentligen?!

Jag blandade ihop vilken sida av torget det var på. :oops:


24 september 2013, 21:39
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Och så är jag kär i The Mentalist. :09:


24 september 2013, 21:40
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jaha, nu ar jag i en "jag gjorde inte det dar"-fas. Men jo, jag gjorde det. Aven om det kanske inte var den basta iden att borja med att saga att jag maste erkanna nagot. Men jag gjorde det. Var helt skakig i butiken efterat, fattar inte att jag faktiskt lyckades handla det jag behover for morgondagens filmtittande.


24 september 2013, 21:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.