Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
@nallen:
På a) svarar vi Gösta och på b) I mitt källarvalv.


16 september 2013, 21:00
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag hade en intressant dröm som involverade en dambekant, en höna och en jäkla massa, mycket små, kycklingar. Övriga detaljer utelämnas för att skydda oskyldiga.


18 september 2013, 13:35
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag var på en bondgård tillsammans med en dambekant, som kände bondparet sedan tidigare. Vi stod ute på gårdsplanet och en höna kom utspringande för att hälsa, vilket tydligen var första gången. Dambekantingen försöker uppmärksamma bonden på detta, men han hör ingenting. Plötsligt är det en jäkla massa kycklingar överallt, som springer omkring och piper och är mycket små. Vi går i riktning mot hönshuset och jag kliver mycket försiktigt av rädsla för att råka trampa ihjäl de små dunbollarna, som nu hoppar omkring som grodyngel på gårdsplanen. Inne i hönshuset är det ännu mer kycklingar. Dambekantingen och jag spionerar på bonden genom små hål i dörren.


18 september 2013, 14:29
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att staden jag bodde i var mitt uppe i en zombieapokalyps. Zombierna syntes aldrig till, men vi visste alla att vi var tvungna att lämna staden.


21 september 2013, 01:33
Avslutat konto
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag drömde att staden jag bodde i var mitt uppe i en zombieapokalyps. Zombierna syntes aldrig till, men vi visste alla att vi var tvungna att lämna staden.

Åh! Kommer du ihåg några detaljer från drömmen?


21 september 2013, 08:40
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Nja, det hände inte så mycket - utåt sett: Vi var en grupp människor som stod samlade kring en överlastad vagn dragen av en häst. Det fick bara plats en till och jag blev utvald, vilket någon kommenterade med orden: "Jo, jag förstår ju valet i och för sig..." De andra på vagnen låg huller om buller i en stor hög, så det är inte säkert vad det var som jag egentligen blev utvald till, men i gruppen sågs det som en ynnest...

Just den här scenen var väl det där inslaget av interpersonellt drama som ofta kläms in mellan splatterscenerna...


21 september 2013, 12:33
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag lyckades somna utan stilnoct inatt och drömde om händelser vid vatten. Det var skönt! Sköna händelser vid ett skönt vatten.

Inte för att jag kommer ihåg vad.

Lol @ hönan som springer fram och hälsar.


21 september 2013, 12:42
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Utspelade sig drömmen i en "fiktiv jämtländsk by kallad Svartvattnet, dit en kvinna från Stockholm flyttar med sin dotter för att arbeta som lärare i ett kollektiv som hennes pojkvän ingår i"?


21 september 2013, 13:44
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hehe Kerstin?
Nej det var ett annat scenario. Men jag har läst boken, tror att jag till och med har den i bokhyllan.


21 september 2013, 14:32
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag klippte och klistrade direkt från Wikipedia, men jag kände igen titeln.


21 september 2013, 15:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron