Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Savanten Svante
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
P4. Överklockad. http://www.sweclockers.com/galleri/11693-klockad-p4Förövrigt - fixat en dator åt en kompis. Skönt med datorer som nästan inte behöver fixas alls.
|
16 september 2013, 01:05 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
|
16 september 2013, 10:20 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Jag har de senaste dagarna börjat umgås allt intimare med funderingar på att flytta till annan ort. Jag kommer kanske behöva flytta förr eller senare ändå, så varför inte göra det ordentligt!?
|
16 september 2013, 13:59 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Varit på studiebesök på en arbetsmarknadsutbildning och fått veta att jag får lov att börja på den inom två veckor. Jag ska lära mig att först sköta svarv-, borr- och fräsmaskiner manuellt och sedan att precisionsprogrammera dylika datorstyrda maskiner (CNC-teknik). Både utbildningen och sedan arbetet som CNC-operatör verkar mycket Orange-vänligt!
|
16 september 2013, 15:19 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Oj, det låter ju bra, Orange! Nyfiken på Schuberirds planer; hoppas att det är något positivt.
Själv har jag mest harvat på i långsam takt vid datorn.
|
16 september 2013, 15:27 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Japp, det kan nog bli jättebra. Att vara maskinoperatör känns som ett lagom socialt jobb för mig och dessutom får jag användning för min noggrannhet och mitt sinne för symmetri.
|
16 september 2013, 16:04 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Det låter kul att få programmera maskiner som tillverkar andra maskiner. Jag undrar om det skulle gå att tillverka en maskin som kan reparera sig själv genom att tillverka nya delar och installera dem automatiskt... Det har funnits försök med självgenererande kod, men jag vet inte hur långt man kom eller om det någonsin blev praktiskt användbart.
|
16 september 2013, 16:11 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Intressant, Schubbe. Skulle gärna läsa om de där försöken.
|
16 september 2013, 18:40 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Eventuellt blir jag tvungen att flytta till Säffle.
|
16 september 2013, 20:36 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
Kom inte å snacka om gott om kaffe! (Nån som vet vilken sketsh jag pratar om?)
|
16 september 2013, 21:50 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|