Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Våra förfäder hade sex med Neandertalare
Författare |
Meddelande |
Orion
Medlem
|
Re: Våra förfäder hade sex med Neandertalare
CodeRedAlert: Nu kör du med halmgubbar och personangrepp, så blir det när man styrs av sina känslor och tyckanden istället för logik..jag vet..sanningen är inte så rolig alla gånger, isynnerhet inte när verkligheten inte stämmer överens med kartan
|
7 maj 2010, 22:23 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Kan inte vi träffas så tar jag med mig lite stålull att riva av din teflonbeläggning med?
|
7 maj 2010, 22:34 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Nej onekligen hade våra förfäder vandrat långt redan.
|
8 maj 2010, 09:56 |
|
|
Axolotl
Medlem
|
Du vet att Hitler skickade din typ till Auswitch va?
|
8 maj 2010, 09:58 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Även om du skulle (säger skulle) ha rätt i din hjärtefråga om svarta, Orion, så litar inte jag på din humanitet iallafall. Du har både här och på Aspergerforum visat för litet av den och alldeles för mycket med stor frenesi framförd vilja att ta heder och ära av folk och skicka dem till helveten på grundval av förutfattade åsikter om dem, resistenta mot allsidig påläsning eller omprövning.
Vad sedan neandertalarna och oss beträffar vore det ju skönt om man någonstans kunde dryfta det sakligt utan distorsion från troende rasister (troende på andra sidan finns väl, men inga jag har sett på nätet; folk brukar också kunna vara öppnare när de är mer avslappnade) eller amatörvetenskapare som vädrar segervittring för en forskning som fortfarande är lika full av metodfel och baserad på rasistiskt önsketänkande, NPF-neurologism (jag myntar termen som parallell till "rasism") och vansinniga extrapoleringar (först Rushtons, sedan egna) som den var nyss, och där de sansade delarna av förutsägelserna har ingått i möjlighetsgrytan för vilken odogmatisk påläst bedömare som helst.
Men här eller på Aspergerforum kan man det inte.
|
8 maj 2010, 12:30 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Och med det menar jag inte att jag skulle vilja sätta den där munkavlen på folk som jag alltid blir beskylld för. Jag menar att jag (med flera, tror jag) inte klarar av en diskussion med alltför mycket irrelevant, förhandsdömt eller argumentresistent iblandat.
|
8 maj 2010, 12:50 |
|
|
Orion
Medlem
|
Kommer aldrig att vara "PK-human" a la Zombie, det är en enfaldig, orättvis och farlig sk "humanism" som jag betackar mig för, vad den lett till har med smärtsam tydlighet visat sig i de senaste decenniernas ¨negativa samhällsutveckling i Sverige. Du slåss mot halmgubbar och missförstår mig (medvetet?) hela tiden, människors skiftande intelligens har INGENTING med deras människovärde att göra..att se sanningen i vitögat är det enda sättet att på ett seriöst sätt kunna hjälpa människor. På individnivå är det ingen som ifrågasätter att vissa människor har svårare än andra pga av vissa brister i deras intellektuella kapacitet och därför får de anpassad hjälp från samhället..att låsas som att alla kan bli hjärnkirurger eller professorer i teknisk fysik och att enda och allena anledningen till att de inte blir det, beror på omgivningens diskriminering, är rent nonsens..varför ska det då vara så känsligt att erkänna att samma sak kan gälla för hela folkgrupper..(Jo därför att kritikerna blandar själva ihop begreppen intelligens/människorvärde hela tiden) Det är väl lika mycket du och dina likar som hänger sig åt rabiat känslomässigt önsketänkande, som viftar bort all forskning och alla referenser som visar på, ut eran synvinkel, icke önskvärda resultat. Är inte alls rasist enligt den ursprungliga betydelsen av ordet..däremot är jag "rasist" enligt politiskt korrekt nyspråk a la Orwell.
|
9 maj 2010, 04:03 |
|
|
rdos
Medlem
|
Håller med Orion till 100%. Vad Zombie menar är att när man inte studerar rätt sorts (PK) forskning, utan är lite mera förutsättningslös, så har man inga argument. Det hela bottnar i att Zombie inte vill erkänna sådan forskning som inte stödjer hans på förväg definierade bild av verkligheten. Sedan väljer han dessutom att koppla ihop sina egna preferenser med humanism för att på så sätt försöka tysta all debatt.
|
9 maj 2010, 09:08 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Och Geists, glömde jag. Vad själva diskussionen beträffar så är ju saken en trosfråga för rasistsidan, och med troende orkar jag inte diskutera ens för att ge dem som bara läser en alternativ bild. Det har jag inte krafter till. Det får andra göra. Dock tycker jag till och med troende borde kunna hålla sig för goda för så låga saker som förtal för "PK-slaveri" och att vara mot demokrati och yttrandefrihet - men det är väl för mycket begärt, det ingår ju i den här sortens högerextremisters mytologisering av sig själva och sin roll av ensamma hjältar.
|
9 maj 2010, 11:46 |
|
|
rdos
Medlem
|
Du glömde John Hawks oxå. http://johnhawks.net/weblog/reviews/neandertals/neandertal_dna/neandertals-live-genome-sequencing-2010.htmlVad du menar är ju precis det jag skrev ovan. Rushton, Geist och Hawks finns alla i forskningsvärlden, de har professorstitlar, och de har publicerat en hel massa forskning som stödjer deras hypoteser. Forskning som du vägrar acceptera (och ens sätta dig in i) eftersom den inte stämmer med din bild av verkligheten. Troendet är helt på PK-sidan. De stödjer sig inte på publicerad forskning, utan politisk propaganda och vinklad statistik.
|
9 maj 2010, 12:03 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|