| 
		Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar

| Författare | Meddelande |  
			| Ron Jeremy Medlem 
                				   |   Bot kanske på väg?Kanske AS inte är obotligt ändå, och då återstår ju frågan vill man bli botad? Efter ett långt liv med AS så är det ju en del av ens personlighet, tycker jag.   http://www.expressen.se/halsa/svenskar-kan-ha-knackt-autismgatan/

|  
			| 13 september 2013, 13:35 |  |  
		|  |  
			| Ron Jeremy Medlem 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Och då får vi ju lägga ner forumet, tråkigt...  

|  
			| 13 september 2013, 13:37 |  |  
		|  |  
			| CodeRedAlert Medlem 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Hngh?!
 Svår fråga.

|  
			| 13 september 2013, 15:21 |  |  
		|  |  
			| Ufo Medlem 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Hörde om det här idag, så tack för länk(då slapp jag leta) 

|  
			| 13 september 2013, 16:15 |  |  
		|  |  
			| Schueberird Medlem 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?

|  
			| 13 september 2013, 17:04 |  |  
		|  |  
			| dreamtears Medlem 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Det här känns lite som X-men The Last Stand, när det kom ett botemedel för mutanter. Jag tror att vissa kommer att vägra ta medicinen och ev protestera mot den, medan andra längtar att få testa den.
 Själv så önskar jag att jag kunde få välja vilka delar av diagnosen som jag vill bli av med och vilka som jag vill bli av med, men jag känner att även om jag blir av med allt aspigt i mig så skulle jag nog ändå vilja ta medicinen. Min vilja att kunna leva ett normalt liv, att kunna arbeta heltid, att kunna vara social utan att bli så himla trött efteråt, är såpass stor att jag skulle inte tveka.

Sedan tror jag inte att personligheten skulle förändras alltför mycket, i alla fall inte för mig, då personligheten formas mer efter ens erfarenheter genom livets gång. Annars så är det bara för mig att lära känna mig själv på nytt, något som jag nyss ändå har gjort sedan jag fick diagnosen 4,5 år sedan, så det är inget omöjligt.

|  
			| 13 september 2013, 19:46 |  |  
		|  |  
			| Incognita Moderator 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Jag letade reda på Gillbergs m.fl. artikel i Nature Medicine: Richard Delorme, Elodie Ey, Roberto Toro, Marion Leboyer, Christopher Gillberg, & Thomas Bourgeron (2013). Progress toward treatments for synaptic defects in autism.  Nature Medicine 19 , 685–694. Här är abstractet:

|  
			| 14 september 2013, 11:59 |  |  
		|  |  
			| Incognita Moderator 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Nu bryter jag säkert mot copyright, men det känns så angeläget att vi som berörs faktiskt får veta vad det verkligen innebär. Här är en tabell (tyvärr med borttappad formatering) som visar exakt vilka resultat man lyckats konstatera hos möss som påtvingats behandlingen. Hur mössen modellerats för att simulera mänsklig autism vågar jag inte tänka på. |  |  |  |  |  | Citera: Table 1: Improvement of the phenotypes in mouse models of autism spectrum disorders
 From Progress toward treatments for synaptic defects in autism
 Richard Delorme,
 Elodie Ey,
 Roberto Toro,
 Marion Leboyer,
 Christopher Gillberg
 & Thomas Bourgeron
 Nature Medicine 19,685–694(2013)doi:10.1038/nm.3193
 back to article

Table 1: Improvement of the phenotypes in mouse models of autism spectrum disorders

Models

Methods

Outcomes

*Treatment administered during development. PPI, prepulse inhibition; LTD, long-term depression; LTP, long-term potentiation; PAG, periaqueducal gray; USV, ultrasonic vocalizations; DHPG, dihydroxyphenylglycine.

Fmr1−/−

Genetic

Overexpression of FMR1 human gene37*38*113*

No effect: Motor learning; spatial learning and memory; anxiety; startle response (worse)
 Improvement: Macroorchidism; activity; social approaches; anxiety toward novel food; PPI

Reduction of mGluR5 expression42*

No effect: Macroorchidism
 Improvement: Extinction of inhibitory avoidance; plasticity and spine density in visual cortex; basal protein synthesis in hippocampus; audiogenic seizure; body growth

Overexpression of Nlgn141*

No effect: Spatial learning; interest for novel objects
 Partial improvement: Positive puncta for excitatory synapses; number of inhibitory synapses
 Improvement: Social preference; social contact maintenance; activity; body weight

Pharmacology

MPEP (mGluR5 antagonist)43, 114

Partial improvement: Seizure
 Improvement: Anxiety in open field; activity; seizure

Minocycline (matrix metalloproteinase 9 inhibitor)48*49*

Improvement: Working memory in Y-maze; anxiety in plus maze; percentage of mushroom-shaped spines; dendritic spine length; percentage of short dendritic spines with larger heads; number of USV emitted by a male toward a female

CTEP (mGluR5 antagonist)68

No effect: Motor coordination
 Partial improvement: ERK activity; macroorchidism
 Improvement: Inhibitory avoidance; startle response to auditory stimuli; activity; spine density in visual cortex; hippocampal LTD (slices)

Arbaclofen (activation of GABAB receptor)78

No effect: Distance in open field; marble burying; motor coordination
 Partial improvement: Seizure
 Improvement: Basal protein synthesis in hippocampus; AMPA receptor internalization; spine density

Lovastatin (ERK-mediated protein synthesis inhibitor)72

Partial improvement: Audiogenic seizures
 Improvement: Excessive protein synthesis, epileptiform activity in hippocampus (in vitro), hyperexcitability in visual cortex (in vitro)

Environment

Physical enrichment33

Improvement: Anxiety in open field; habituation to novel objects; basal dendritic branching; basal dendritic length; spine density; spine maturation; GluR1 levels in visual cortex

Nlgn3–/–

Genetic

Reexpression of Nlgn3 in Purkinje cells71*

Partial improvement: Motor coordination
 Improvement: mGluR1α protein level; mGluR1α synaptic abundance; DHPG-induced phospho-GluA2 signals; ectopic synapse formation

Nlgn1−/−

Pharmacology

D-Cycloserine (NMDAR partial agonist)52

Improvement: Self-grooming

Pten−/−

Pharmacology

Rapamycin (mTOR inhibitor)64

No effect: Cell polarity
 Partial improvement: Macrocephaly
 Improvement: Social interactions; anxiety; soma hypertrophy

Shank2−/−

Pharmacology

D-Cycloserine (NMDAR partial agonist)51

No effect: Social recognition
 Partial improvement: Preference for social interactions
 Improvement: NDMA/AMPA ratio

CDPPB (mGlur5 positive allosteric modulators)51

No effect: Social recognition; pup retrieval; repeated jumping; anxiety in plus maze; activity
 Partial improvement: Preference for social interactions
 Improvement: NMDA/AMPA ratio; LTP and LTD at hippocampal Schaffer-collateral–CA1-pyramidal synapses; NMDAR signaling in whole brain and synaptosomes

Cntnap2−/−

Pharmacology

Risperidone (dopaminergic D2 receptor antagonist)54

No effect: Sensory hypersensitivity; preference for social interactions
 Partial improvement: Spontaneous alternations
 Improvement: Nesting behavior; self-grooming; hyperactivity

Scn1a+/−

Pharmacology

Clonazepam (positive allosteric modulator of GABAA)77

Improvement: Social interest; free social interactions; fear conditioning; inhibitory transmission

Eif4ebp2−/−

Pharmacology

4EGI-1 (selective inhibitor which prevents eIF4E binding to eIF4G)110

Improvement: Social preference; Nlgn protein amounts; excitation–inhibition balance

Tsc1−/−

Pharmacology

Rapamycin (mTOR inhibitor)61

Partial improvement: Survival; macrocephaly; hindlimb clasping

Tsc2−/−

Pharmacology

Rapamycin (mTOR inhibitor)61

Improvement: Spatial learning; context discrimination; L-LTP

Mecp2y/–

Genetic

Reactivation of Mecp2 (Cre-lox)4, 115

Partial improvement: Activity; gait; hindlimb clasping; tremor; respiratory function; body weight
 Improvement: LTP; activity; body weight; brain weight; neuronal size

Overexpression of BDNF45*

Partial improvement: Brain size
 Improvement: Activity

Pharmacology

Ampakine CX546 (AMPAR agonist)116

Partial improvement: BDNF levels
 Improvement: Respiratory function

Desipramine (norepinephrine reuptake inhibitor)117, 118

No effect: Activity; body weight; head size
 Partial improvement: Respiratory function; lifespan
 Improvement: Tyrosine hydrolase expression in brainstem

Insulin-like growth factor 1 (IGF1R agonist)34*

Partial improvement: Lifespan; activity; respiratory function; heart rate; brain weight; PSD-95 concentration in motor cortex; spine density on motor cortex neurons; excitatory synaptic transmission in sensory motor cortex neurons; plasticity in cortical circuits

Insulin87

No effect: baseline breathing; breathing response to hypoxia
 Worsening: weight gain; heart rate decline; blood glucose; breathing response to hypoxia; lifespan

Fingolimod (sphingosine-1 phosphatase receptor modulator)53

No effect: BDNF levels in cerebellum
 Partial improvement: Lifespan; hindlimb clasping; BDNF levels in cortex, hippocampus, striatum; wet weight of striatum
 Improvement: Locomotor activity; motor coordination

Environment

Physical enrichment81

No effect: Motor coordination; BDNF levels in cerebellum

Del15q11–13

Genetic

Reduction of CaMKII inhibitory phosphorylation117*

Improvement: Motor coordination; spatial learning and memory; contextual fear conditioning; kinase activity; body weight; audiogenic seizure; LTP

Ube3amat–/pat+

Pharmacology

PD158780 and PD168393 (ERBBB inhibitor)118

Improvement: LTP, long-term memory in fear conditioning

Dup17q11.2

Environment

Physical and social enrichment83

No effect: Social dominance; olfactory habituation/dishabituation; stereotypes
 Partial improvement: Social recognition; fear conditioning; anxiety
 Improvement: Motor coordination

Nature MedicineISSN: 1078-8956EISSN: 1546-170X
 About NPG
 Contact NPG
 Accessibility statement
 Help
 Privacy policy
 Use of cookies
 Legal notice
 Terms
 Nature jobs
 Nature Asia
 Nature Education
 RSS web feeds

Search:Go

© 2013 Nature Publishing Group, a division of Macmillan Publishers Limited. All Rights Reserved.partner of AGORA, HINARI, OARE, INASP, ORCID, CrossRef and COUNTER

|  |  |  |  |  | 

|  
			| 14 september 2013, 12:03 |  |  
		|  |  
			| Savanten Svante Medlem 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Jag ska inte botas nånstans. 

|  
			| 14 september 2013, 12:18 |  |  
		|  |  
			| Incognita Moderator 
                				   |   Re: Bot kanske på väg?Från samma artikel: Figure 2: The synaptic proteins involved in ASD and the drugs that have been tested in mouse models of ASD or in clinical trials. 

|  
			| 14 september 2013, 12:25 |  |  

|  | Som gäst saknar du privilegier. |  
   |