Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Diskat,handlat och sovit

10 september 2013, 00:09
Moderator
Idag råkade jag jobba heltid istället för halvtid; det gick liksom av bara farten. Det var dumt. Känner mig alldeles sjösjuk nu.

10 september 2013, 20:38
Medlem
Började dagen med att utnyttja det fina brittsommarvädret till att ta mig en tredje löprunda denna vecka och sedan plurra lite i Mälaren, efter att ha grundstyrketränat lite på en primitiv utomhusstyrketräningsanläggning efter löptränandet. Orkade dessutom allra först yoga med inslag av förebyggande stretchning mot krånglande ländrygg, samt ännu mer och grundlig stretchning efteråt. :) Att jag sedan också har lyckats korrekturläsa ikapp mig på veckoblaskan jag jobbar med innan pressläggning får betraktas som ett stort plus! :D Mindre kul var det upptäcka att det var mörkt och låst när jag kom ut från dass!... Jag var inlåst av de två sista kvarvarande, förutom jag då!... :05: (Låst gallergrind utanför ytterdörrarna på jobbet.) Lyckades få tag på pappskallarna och få dem att vända tillbaka för att låsa upp den satans gallergrinden så att jag kan komma mig iväg hemåt någon gång...

10 september 2013, 23:20
Moderator
Oj! Hoppas du hann med sista förbindelsen hem! Hurtbulle där! ;)

11 september 2013, 00:03
Medlem
Jodå, sista tuben hanns med. Jag hann t o m med att städa av det sista av det jag inte hann med igår på jobbet. Med lite viljestyrka orkar jag med ett hett efterlängtat kundaliniyogapass också, innan det är dags att krama kudden, dra skinnen över ögongloberna och glo lite i huvudet... ;-)

11 september 2013, 01:16
Moderator
Det lät konstruktivt! :) Fast tungt med så sena arbetsdagar.

Jag har lagat kreativ soppa-på-en-spik-frukost och tömt en diskmaskin och fyllt och kört igång densamma - redan. Det är ett klart framsteg. Och då somnade jag ändå väldigt sent.

Nu satsar jag på att hinna duscha och ändå vara i tid till ett tåg. Insamling av forskningsmaterial idag, i ett viktig skede. Under tågresan skall jag kolla upp en idé i teoretisk litteratur; råkade ha just den boken hemma när tanken slog mig.

11 september 2013, 07:57
Medlem
Jodå, jag orkade med kundaliniyogapasset igår natt. :-)

Dessvärre blandade jag ihop två olika sjukvårdsbesök idag och imorgon på samma tid. Det gick dock att lösa, så nu kommer jag relativt snart att bli kallad till ett ganska så intensivt pilotprojekt i psykoterapisvängen, med just anknytningsproblematik i fokus. :-)

Sade ifrån mig boendestöd idag, då jag är för trött, outsövd och sliten för att få något vettigt boendestödsbaserat gjort. Ämnar idka pilla mig i naveln-aktiviteter istället, utan att skämmas det minsta för det.

11 september 2013, 12:20
Medlem
Schueberird skrev:
Schueberird skrev:
Jag har redan varit nere och klafsat i flertalet klichéträsk: metaromanträsket, Paul Auster-träsket, "romanlivet som surrogat"-träsket, "introvert man möter extrovert kvinna"-träsket etc... Inget egentligt fel på Paul Auster, förresten, men det är inte en Paul Auster-roman jag ska skriva.

Jag glömde nämna "romanen som revansch"-träsket.

Det får väl bli så att jag tar med alla klichéer i en och samma roman... eller helt enkelt kapitulerar och skriver den historia som vill bli skriven och skiter i konsekvenserna.

11 september 2013, 13:38
Moderator
Schueberird skrev:
eller helt enkelt kapitulerar och skriver den historia som vill bli skriven och skiter i konsekvenserna.

Det där avgav en på något sätt övertygande klang…

11 september 2013, 14:43
Moderator
Incognita skrev:
Nu satsar jag på att hinna duscha och ändå vara i tid till ett tåg. Insamling av forskningsmaterial idag, i ett viktig skede. Under tågresan skall jag kolla upp en idé i teoretisk litteratur; råkade ha just den boken hemma när tanken slog mig.

Hann i tid, och med marginaler, och utan att behöva beställa taxi. STORT framsteg. Forskningsmaterialet blev nog väldigt rörigt just idag, men det får man ta när man studerar mänsklig interaktion under verkliga premisser. Ibland är verkligheten rörig (århundradets underdrift). Och jag har hunnit gå igenom nästan hela boken, vilket både gav potentiellt intressanta spår och gjorde mig uppmärksam på återvändsgränder.

Och tack vare att jag sorterade smutstvätt sent igår kväll är jag igång med tvättstugan nu, trots att jag var helt utmattad när jag kom hem (och är fortfarande).

Zombie skrev:
Schueberird skrev:
eller helt enkelt kapitulerar och skriver den historia som vill bli skriven och skiter i konsekvenserna.

Det där avgav en på något sätt övertygande klang…

Håller med. F ö tror jag att du skulle kunna åstadkomma en överraskande och gränsöverskridande historia av vilken kliché som helst.

Star Rover skrev:
nu kommer jag relativt snart att bli kallad till ett ganska så intensivt pilotprojekt i psykoterapisvängen, med just anknytningsproblematik i fokus. :-)

Låter som en intressant inriktning. Blir jättenyfiken.

Star Rover skrev:
Sade ifrån mig boendestöd idag, då jag är för trött, outsövd och sliten för att få något vettigt boendestödsbaserat gjort. Ämnar idka pilla mig i naveln-aktiviteter istället, utan att skämmas det minsta för det.

Låter vettigt och högst rimligt att prioritera vila och sådant som ger energi efter den mastodontgårdag som du beskrivit, och skämmas för våra begränsningar i ork tror jag att vi gör alldeles för mycket till mans/kvinns för att det skall leda till något konstruktivt.

11 september 2013, 15:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.