Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
När jag vaknar imorrn ska jag röja hallen och få den att se respektabel ut!


11 september 2013, 00:08
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ooooh, det skulle jag också behöva göra...


11 september 2013, 00:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Stada och planera for veckan nar mina foraldrar kommer hit. This is going to be priceless.


11 september 2013, 09:31
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Min hall ser lite mer respektabel ut nu. :)


11 september 2013, 11:49
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...handla de ingredienser, som jag inte hann få ner i korgen innan härdsmältan kom och jag blev tvungen att åka hem, och laga den köttgryta som jag hade tänkt laga i lördags.


11 september 2013, 13:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jobba lite med koden på mitt nuvarande projekt.
Bara att
mala
på. :04:


11 september 2013, 14:07
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Savanten Svante skrev:
Min hall ser lite mer respektabel ut nu. :)

Yey!

Idag behöver jag fundera över mina prioriteringar en del för att inte slita ut mig alldeles. Efter nästa sväng till tvättstugen (jättestrax) skall jag först och främst se till att få i mig något i matväg och återhämta mig en smula. Annars går alltsammans åt skogen.

Men jag skall försöka återhämta mig på ett sådant sätt som inte totalt passiviserar mig. Och gärna effektivt - inget slötittande på TV, och inte nätforum just då. Vila från intryck. Med tidsinställt larm?


11 september 2013, 15:49
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu har jag bestämt mig för att prioritera följande ikväll:

- vila och återhämtning
- hänga upp blöt tvätt
- göra powerpoint (bara tillräckligt bra)
- packa till jobbinternatet

Det är rimligt.

Röja och grovsanera får jag göra imorgon bitti. Det behöver ju inte bli tipptopp, bara undanplockat så att de kommer fram med dammsugare och trasor. Sådant funkar att göra under tidspress; presentationen behöver jag däremot mer lugn och ro för, så den får jag se till att göra ikväll. Handla för kommande vecka (då jag har sonen) och packa för helgen får jag göra på fredag eftermiddag innan jag åker igen. Jag kan skriva listor medan jag är på internatet, eller på väg därifrån.

Jag tänker INTE vara superkoncentrerad under hela jobbinternatet, utan tillåta mig att spejsa ut i den stillsamma och natursköna miljön och njuta av gratis mat och renbäddad säng. Det mesta av mötena rör sådant som jag detta år med utvecklingsanställning och halv lön är mer eller mindre ursäktad från.

Jag är SÅ glad att förslaget att ha internatet på en finlandsfärja blev nedröstat av kollegor med svår sjösjuka.


11 september 2013, 18:10
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
:lol: @ internat på Finlandsfärja.

Det låter riktigt skönt det där med renbäddad säng och så vidare.

Jag ska en del saker till ikväll och definitivt ska jag släcka lampor och dator senast tio. Eller halv elva. Nej tio.


11 september 2013, 18:22
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag orkade inte fullt enligt plan i onsdags kväll, men jag hann bli färdig ändå. Inte orkade jag veckohandla igår heller, men det får jag göra imorgon. Återhämtning och vila visade sig vara väldigt välbehövligt.

Idag skall jag göra saker i min egen takt. Jag är ensam hemma hos en närstående i ännu ett par timmar. Mälaren och ett vackert naturreservat ligger inom räckhåll men jag lullar på här långsamt framför datorn och kokar mig lite broccolisoppa utan större brådska.


14 september 2013, 14:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron