Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Snygga hus
Okej, då förstår jag bättre. För övrigt gillar jag själv avskalade miljöer, fast jag skulle gärna ha lite mer färg.
|
8 september 2013, 17:29 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag tyckte att det var asläckra hus. Vilsamma intryck. Skulle hemskt gärna vilja ha ett hus som är helt omslutet av naturen så där som det där med glasväggar. Fast... lite privacy skulle väl inte skada...
|
8 september 2013, 19:47 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Det där höga huset skulle jag nog personligen inte fixa pga höjdrädsla. Kombinationen av väldigt mycket beige och väldigt turkosa bassänger känns inte heller riktigt som min grej, men grönskan känns som ett vinnande koncept.
|
8 september 2013, 19:51 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det är ju sant förstås att naturen omkring får stå för färgerna. Glasväggarna kan man väl alltid täcka med gardiner vid behov!?
|
8 september 2013, 22:34 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Vis av erfarenheter från andra håll tillägger jag: detta kan inte användas för att facka in mig i någon antimodernism. Men det är bra om man vet vad man talar om. Att man kallar uttrycksmedel "uttrycksmedel" och inte "funktionellt" (som modernismens platta tak och insynsgynnande, klimatiskt problematiska fönsterytor), och kallar funktionsmedel "funktionsmedel" och inte "utsmyckning" (som de flesta andra stilarters lutande tak, takfötter, stående fönster med profilerade omfattningar). Jag tror chansen att skapa hus som tillfredsställer både ögat och andra behov blir större då.
|
8 september 2013, 23:16 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Terasser är nog ett vinnande koncept för att förtäta storstäderna. Det är lättare att få folkligt stöd för den radikala förtätning som krävs, om det blir mer grönska på köpet.
|
9 september 2013, 00:59 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Precis vad jag tänkte, det där med färger från naturen - och då med variation helt utan ansträngning, alltid rätt för säsongen. Gardiner tänkte jag också på, men hur blir det med t.ex. ljudisolering? Det kanske går att lösa, i och för sig.
|
9 september 2013, 09:26 |
|
|
Incognita
Moderator
|
|
9 september 2013, 09:27 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Å andra sidan förtar gardiner naturens färgbidrag.
|
9 september 2013, 11:08 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag tänker mig nerfällbara persienner i naturmaterial enbart för behov. Sedan kan man ju ha tunnare gardiner med eller utan färg för att mjuka upp ljuset och/eller skapa en mer ombonad känsla, men jag tänker att de i så fall skall gå att knyta upp i taket eller i hörnen för att öppna upp helt mot naturen.
|
9 september 2013, 11:27 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|