Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag upplever inte mina drömmar som symboliska alls. Antingen är det rent önskeuppfyllande, återspegling av vardagliga rutiner och tankemönster, eller repetition av någonting som utmanade mig. Enda skillnaden är sammanhanget, dvs att det händer på planeten zorg. Jag är väl medveten om mina "inre" behov och har ingen svårighet att förstå varför jag drömde något och om jag borde göra någonting åt det.


7 maj 2010, 01:26
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
En natt till utan drömmar! :(

Vad ska jag göra, söka hjälp?

Förverkliga dem här? :P


7 maj 2010, 01:37
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag var präst och låg och sov i en alltför trång kyrka, men blev väckt av att någon kom och pet... nej 8-)

Vad jag däremot faktiskt drömde var att jag var ute för att se på gatuteater på ett torg fyllt av märkliga gestalter med antingen jättestora runda huvuden eller långa näbbar. Jag försökte se något av skådespelarna, men det var för mycket folk och istället sprang jag in i en korridor där jag öppnade alla dörrar och besökte alla rum, som om jag letade efter någon, och ropade "Hallå!" i vart och ett av dem - till och med i en liten liten skrubb, i vilken det var ganska uppenbart att ingen fick plats utan att omedelbart synas. Jag fnissade åt min egen tokrolighet, men min följeslagare, som förresten var en gammal klasskamrat från gymnasiet, var inte lika road - snarare irriterad.

De abnormt stora huvudena såg ut ungefär så här:
Bild
fast i hyfsat normal ansiktsfärg (möjligen aningen orangare än vanligt).

Jag brukar inte analysera mina drömmar så mycket - såvida det inte är något väldigt uppenbart, men jag tycker det är kul att både läsa andras och att nedteckna mina egna drömmar och jag gillar de ofta ganska absurda historierna. Ibland har jag ganska bisarra drömmar och kanske är dessa ett resultat av mina, inte nödvändigtvis schizofrena, men åtminstone schizoida drag (om de schizoida dragen låg mer åt det schizofrena hållet skulle jag kanske uppleva de bisarraste drömmarna i vaket tillstånd istället, vilket jag alltså inte gör, vilket jag i sin tur upplever som ganska tur).


7 maj 2010, 04:07
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Nu har jag fått dåligt samvete för att jag inte drömmer någonting! :(

Eller, jo något drömde jag inatt men det var så fruktansvärt tråkigt så fast att jag desperat försökte memorera det för att ha något att skriva om här så är det helt borta ur minnet nu.

Kul dröm Schueberird!


7 maj 2010, 21:16
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag vill ha mera drömmar! *petar på CodeRedAlert med en lång käpp* :P 8-)

Jag drömde inget särskilt; jag var bara ute och åkte långfärdsskridskor med farsan och vi hade medvind. Sedan hände det inte så mycket mer; någon stukade foten, jag stajlade lite, vi gick iland för att äta matsäck. Det var en ovanligt socialt välanpassad dröm.

Tidigare drömde jag att jag var anställd på ett företag som tillhandahöll problemlösningar. Jag diskuterade kontorets brist på persienner med en kollega (jag tyckte att man skulle täcka in alla möjligheter och sätta upp persienner överallt och han tyckte att det räckte med något som fungerade tillräckligt bra just nu). Han sade: "Det ingår inte att vara högljudd!" och tycktes frånvarande (han tittade ut genom fönstret), men plötsligt lystrade han och började skyffla runt en massa algebra på en whiteboard (som senare blev fönstret) för att se huruvida persiennbristen var befogad eller inte.

Byte till kamera 2:
Företaget hade en slogan som löd "Bybon vet vad han vill och han säger det till oss." och stod att läsa på en stor skylt på parkeringen utanför entrén. Vi använde oss ibland av bybors färdigheter och kunnande för att lösa våra kunders problem.


8 maj 2010, 12:56
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
En drömfångare (http://socyberty.com/folklore/legend-of ... amcatcher/):
Bild


8 maj 2010, 13:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag var en inhyrd inbrottstjuv iklädd svart jumpsuit och en ryggsäck. Uppdraget var att stjäla någonting från ett varuhus utan att lämna spår efter mig. Jag misslyckades då jag blev upptäckt av en vakt. Jag dödade honom genom att skära sönder hans handleder och hålla fast honom(med sexuella inslag av någon anledning) tills han förblödde. Varför han inte uppvisade någon styrka större än min är ett mysterium. Mitt undermedvetna brukar vilja hålla mig upptagen i drömvärlden men inte den här gången tydligen.


8 maj 2010, 19:53
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Senaste drömmen jag hade var så bisarr att jag inte tänker dela med mig av den. Kan lätt misstolkas och jag orkar inte förklara..


8 maj 2010, 20:24
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Äntligen!
Jag drömde inatt!

Det var väldigt rörigt men utspelade sig i ett labyrintiskt hus med massa små rum och korridorer, både dolda korridorer och icke dolda samt otaliga dörrar.
Allt gick i en gråvit skala.
I rummen fanns för mig okända människor som antingen gömde sig eller tittade plötsligt ut ur luckor i väggen eller så gick de in och ut i rummen och försvann längs dolda korridor.
Förstod inte riktigt vad jag gjorde där, kanske att jag letade efter något? Det kändes som att folk ignorerade mig samtidigt som det var någon sorts undertryckt sexuell laddning i luften.

Man kom till den här labyrintbyggnaden genom att åka upp för en jätterutschkana för att sedan åka ner för den igen när man skulle därifrån.
Den var väldigt brant och hade utspretande, rostiga armerings...byglar(?) som stack upp halvvägs ner för kanan men vi åkte oskadda över dem med vår konstiga rutschkanefarkost (det var för brant för bilen som vi först åkte i).

Konstigt. Orkar inte analysera.


9 maj 2010, 20:06
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Yaaay! :)

Själv drömde jag att jag snett bakifrån såg på* när en seriemördare styckade sitt senaste offer som låg på ett bord och hade bara överkroppen och huvudet kvar (resten var redan bortstyckat, men styckdelarna syntes inte till någonstans). Offret levde under hela styckningen och pratade med kvinnlig röst om något som jag inte kommer ihåg vad det var (jag har ett vagt minne av att det var en monolog om något vardagligt problem). Offrets kropp pulserade in och ut i storlek i takt med typ "hennes" hjärtslag och huden såg ut som en uttorkad sjöbotten** med breda sprickor som öppnade och slöt sig i takt med "hjärtslagen" eller kanske lite som en andnupen efter luft snappande fisk som kastats upp på land av någon yttre, för fisken okänd, kraft. Jag såg aldrig något blod eller något egentligt styckande, men i drömmen var det underförstått att det pågick en styckning ("hon"*** såg växelvis ut som en gammal gumma (sprucken hud) och växelvis som en ung kvinna (slät hud)).

*Jag kände mig inte helt närvarande, så det kan ha varit en film som pågick på en TV framför mig, men utan att TV:n någonsin syntes.

**Bild

***Offret hade långt hår, men i övrigt inga synliga, för kvinnor typiska attribut, men pratade med en typiskt kvinnlig röst. Offret såg inte heller helt och fullt ut som en man. Offret såg mer ut som ingetdera än både och, men i drömmen tänkte jag ändå att offret var kvinna.


10 maj 2010, 00:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron