Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Jag har slutligen börjat bygga en konstig maskin.

7 september 2013, 05:48
Moderator
Jag har redan uträttat åtta välavgränsade sysslor från min lilla ask och lite annat av bara farten. :o Och lunchen är avklarad. Strax skall jag baka med min nybadade son vid min renskrubbade diskbänk. :o

Och då har jag ändå hunnit dra mig i sängen jättelänge.

Jag gillar det här med välavgränsade småsysslor. Bästa systemet hittills! Hoppas att det inte bara är nyhetens behag.

7 september 2013, 12:31
Moderator
Jahapp... Nu är kakan i ugnen. Det är något slags sockerkaka med bitar av äpple, mandelmassa och ananas i. Sonen ville ha det så. Få se om den överhuvudtaget håller ihop. Annars får vi väl servera det som ett kolijox till glass.

7 september 2013, 13:10
Moderator
Incognita skrev:
Jahapp... Nu är kakan i ugnen. Det är något slags sockerkaka med bitar av äpple, mandelmassa och ananas i. Sonen ville ha det så. Få se om den överhuvudtaget håller ihop. Annars får vi väl servera det som ett kolijox till glass.

Uuäääääh - sött så tungan krullar sig! Uhuhuh!

7 september 2013, 13:54
Medlem
Bra att det går bra.

Du kanske kan servera den med en kraftig chokladsås vi sidan av!?

7 september 2013, 14:37
Moderator
… eller guaranasås? :P Ett pulver som ska göra en piggare och som jag just fick ett smakprov av. Skulle smaka "som rå choklad". Vet inte om jag har smakat sådan, men en viss chokladlikhet fanns väl i beskan; sött var det inte.

Tycker också saker brukar vara för söta. Borde väl gå att ändra i recepten också?

7 september 2013, 14:55
Moderator
Det var ju ändra i receptet vi gjorde - enligt sonens önskemål. Det finns väl anledning till att man normalt inte brukar ha mandelmassa i en redsan söt sockerkaka, om man säger så.

7 september 2013, 16:35
Moderator
Dessvärre tog min energi slut. Nu har jag sovit.

7 september 2013, 16:43
Moderator
Incognita skrev:
Det var ju ändra i receptet vi gjorde - enligt sonens önskemål. Det finns väl anledning till att man normalt inte brukar ha mandelmassa i en redsan söt sockerkaka, om man säger så.

Jag menade ändra = typ avsöta själva degen eller smeten. Och kanske musta till den med grahamsmjöl, lämpligt öl eller vad vet Schubbe?

7 september 2013, 17:01
Moderator
Det är ju så dags när kakan redan är gräddad. Jag tror att jag kör på "ALDRIG MER" istället. :04:

7 september 2013, 17:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.