Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
tjäna en hacka och göra nytta natten 17-18 okt sthlm 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg tjäna en hacka och göra nytta natten 17-18 okt sthlm
Fick tips om att de söker försökspersoner till forskning om säker utrymning av tunnelbana och om hur folk tolkar information:
http://www.karlfridolf.se/forsokspersoner-soks-till-utrymningsforsok-i-stockholms-tunnelbana/
Jag tänker att det kunde vara bra om även otypisk perception och sätt att fungera representerades i undersökningen. Man vill ju gärna att även aspergare skall kunna evakueras säkert.


4 september 2013, 12:35
Medlem
Inlägg Re: tjäna en hacka och göra nytta natten 17-18 okt sthlm
Tja, 600 spänn kan man ju leva på några dagar - och så får man se annars avstängda utrymmen, fast jag lär nog inte orka ta mig dit. Förresten låter det som ett intressant upplägg för en film - med snuffmovie-tema...


4 september 2013, 13:15
Moderator
Inlägg Re: tjäna en hacka och göra nytta natten 17-18 okt sthlm
Incognita skrev:
Jag tänker att det kunde vara bra om även otypisk perception och sätt att fungera representerades i undersökningen. Man vill ju gärna att även aspergare skall kunna evakueras säkert.

Bra poäng.

Schueberird skrev:
och så får man se annars avstängda utrymmen

Den också.

Men tvivlar på att mina funktionshinder gör det rimligt att ta sig dit. Vilket vore just ett skäl att göra det, och så vidare…


4 september 2013, 15:15
Moderator
Inlägg Re: tjäna en hacka och göra nytta natten 17-18 okt sthlm
Själv fasar jag för hur krångligt det skulle bli att fylla i kassakorten till A-kassan, eftersom jag stämplar upp. Och så är det väl inte så klokt att ta på sig extragrejer under en utvecklingsanställning med arbetsförmågeutredning. Så... jag bör nog inte delta. Synd, för jag tror att jag skulle ha en hel del att säga om informationen. Fast jag har visst min son den veckan ändå, ser jag, så jag skulle inte kunna vara med. Dessutom är det mitt i veckan.


4 september 2013, 15:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron