Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Bestamt mig for att besoka Emalia imorgon.

3 september 2013, 20:55
Medlem
Fästmön fyller år, så jag har fixat biljetter till doobidoo (jag tog lite långlunch idag, men säg inget till chefen ;) ) och kanske kanske får hon gå lite bakom kulisserna också och prata med alla underbara människor som skänkt oss så mycket glädje genom åren.

4 september 2013, 13:24
Moderator
Schubbe, Schubbe, Schubbe... du är inte trovärdig som banal. Och tack och lov för det!

Jag har suttit hemma och gått igenom forskningsmaterial. Har en folkskygg dag idag.

4 september 2013, 13:35
Medlem
Incognita skrev:
Schubbe, Schubbe, Schubbe... du är inte trovärdig som banal. Och tack och lov för det!

Inte? Då måste jag träna ännu mer...

4 september 2013, 13:39
Medlem
Jag gick på det ju - stenhårt! :?

8-)

Jag försöker hitta andra trummor till min rap-låt.

4 september 2013, 14:11
Medlem
Som författaraspirant måste man ju behärska den banala stilen också...

4 september 2013, 14:40
Medlem
...eller snarare kunna sätta sig in i vad olka typer av människor sysslar med och kunna beskriva det.

4 september 2013, 14:45
Moderator
Såg som hastigast ett kort nyhetsinslag om att en irakfödd svensk inte får utbilda sig till flygtekniker därför att USA motsätter sig sådant. Volvo Aero var tydligen huvudman för utbildningen eller något sådant, så de kan väl motivera det med kommersiella skäl också. Om det inte finns djävligt relevanta saker de borde ha sagt i nyhetsinslaget var det en bra illustration till både vad Sveriges suveränitet är värd och varför kapitalismen, sedan den nu en gång har nött in vanan att utvecklas till cancer, måste hållas under sträng offentlig kontroll så att den inte kan invadera något som helst samhällsområde utanför ren företagsskötsel, och inte alla aspekter av den heller.

4 september 2013, 22:16
Medlem
Letat appar till min mobil.

4 september 2013, 23:07
Medlem
Zombie skrev:
Volvo Aero var tydligen huvudman för utbildningen eller något sådant, så de kan väl motivera det med kommersiella skäl också.

Volvo Aero är numera GKN Aerospace Sweden AB.

4 september 2013, 23:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.