Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Meppe
Medlem
|
Re: Den stora nonsenstråden
|
21 augusti 2013, 00:00 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Är det en magisk nationaldag?
|
21 augusti 2013, 02:51 |
|
|
Eliza_Bogart
Medlem
|
Jag kan nog tycka att 15 är ett magiskt tal och möjligen 7.
|
21 augusti 2013, 03:14 |
|
|
Meppe
Medlem
|
7 ar ett tal jag hade en viss hatkarlek till en gan i tiden, men efter den 15 december 2012 ar det en dalig ide for mig att kalla det ett magiskt tal. Dessutom ar det Norges nationaldag som ar magiskt, och jag har vissa planer angaende victory in europe 2014. Jo, det ar hogst relevant. Jag var ju inte ens forkyld.
|
21 augusti 2013, 09:40 |
|
|
Mulidishu
Avslutat konto
|
hej alla
|
21 augusti 2013, 11:41 |
|
|
Meppe
Medlem
|
74900
|
28 augusti 2013, 22:59 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Jag har skrivit en dikt faktiskt:
Helig Dykare Du har varit nere för länge i midnatt havet Åh vad blir av mig
Ride the tiger Du kan se hans sår, men du vet att han är ren Åh ser du inte vad jag menar
Gotta komma bort Helig Dykare
Shiny diamanter Liksom ögonen på en katt i svart och blått Något kommer för dig
Ras för morgonen Du kan gömma sig i solen "tills du ser ljuset Åh vi kommer att be det är okej
Gotta get away-get away
Mellan sammet ligger Det är en sanning som är hård som stål Visionen dör aldrig Livet är en aldrig sinande hjul
Helig Dykare Du är stjärnan på maskeraden Inget behov av att se så rädd
Hoppa på tiger Du kan känna hans hjärta, men du vet att han är elak Lite ljus kan aldrig ses
Helig Dykare Du har varit nere för länge i midnatt havet Åh vad blir av mig
Ride the tiger Du kan se hans sår, men du vet att han är ren Åh ser du inte vad jag menar
Gotta komma bort Helig Dykare
|
1 september 2013, 14:10 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Det lät... djupt. Och smärtsamt, men samtidigt lite... förhärdat? Av nödtvång? Men med något sårbart kvar. Typ.
|
1 september 2013, 14:44 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Vilken fin direktöversättning! När jag blir stor, då vill jag bli lika bra som du. Ich habe dich minsann avgeschlöjet: http://www.darklyrics.com/lyrics/dio/holydiver.html#2Du sollen nicht belieben du undengekommen kanst!
|
1 september 2013, 15:00 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ah... Det förklarar grammatiken. Det saknades prepositioner här och där, och ordföljden kändes inte svensk överallt. Trodde att det kanske var en avsiktlig effekt, eller inflytande från andra håll (sådant som språkkonservativa svär så det osar över, fast utan svärorden då eftersom de kan uttrycka sig så mycket mer raffinerat). *grundlurad*
|
1 september 2013, 15:04 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|