Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ar plotsligt sugen pa all varldens foda som kraver att man tuggar. Typiskt.


30 augusti 2013, 19:15
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
NI SKA PASSA ER JÄVLIGT NOGA! *hytter med näven*

Bild

:) :04:

On Topic: Försöker att tolka min kropps signaler. Något coolt händer nu, men jag vet ännu inte vad!


30 augusti 2013, 21:05
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Idag är jag nog relativt pervers. Det verkar så, iaf. :10: :07:


31 augusti 2013, 07:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Dagsformen ar battre an igar. Jag har till och med aptit for saker jag kan ata.


31 augusti 2013, 08:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lördag är här, men var är det mycket goda humöret?


31 augusti 2013, 11:09
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tierp?


31 augusti 2013, 12:28
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
OnT: hostande, igen


31 augusti 2013, 14:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Krya på dig, nallen!

Min rosacea har blossat upp igen. Jobbigt!

Och igår fick jag en allergisk reaktion när jag smakade 4-5 små små godisar ur sonens påse (kvar från förra lördagen). Vad i h-vete har de i skiten?!!! Normalt brukar jag insistera på att vi köper ekologiskt godis eller fikabröd/glass/snacks med noga valt innehåll (inga smakförstärkare, inget härdat eller delvis härdat fett, ingen palmolja, inga konstgjorda aromer... ja, jag är en tråkkärring, men det är fasen ingen tjänlig föda!), men den här gången lät jag honom välja en så'n där färdig påse med blandat godis. Vi var trötta. Han blev glad.

Han blev sjuk den kvällen - det kliade och sved i halsen och näsan svullnade igen totalt. Ögonen rann. Vi trodde att det var den där nydiagnostiserade kattallergin och/eller den där förkylningen som han smittat ner sin pappa med, men nu undrar jag hur mycket som egentligen var godiset... Han var liksom alldeles stissig också, hade ingen ro i kroppen. Efter de där små bitarna som jag smakade igår fick jag otäcka blåsor i hela svalget, och det kliade i halsen och munslemhinnorna och på hela kroppen, och så blev jag retlig och stirrig. What the... :? Det måste ju ha varit så'na där ökända azo-färgämnen! Eller vad tror ni? Creepy! Vad jag skall skälla ut Malaco på måndag!

Föräldrar, vägra Looney Tunes godispåse från Malaco! Den är hälsovådlig! Åtminstone för den som är känslig.

Pms har jag också. :(

Som tur var hade jag kortisontabletter hemma, så jag kunde häva den allergiska reaktionen i tid.

Hm, det är kanske därför jag är så sabla trött idag... Också.


31 augusti 2013, 14:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nehe... det fanns inga azo-färgämnen i godiset. Det var mest färgämnen från växtriket. Troligen var det karminsyran, E120, från bladlöss som jag reagerade på. Det kan visst orsaka allergiska reaktioner. Varför i he-vete använder man ett sådant ämne i något som skall ätas när det inte tillför annat än färg?!


31 augusti 2013, 15:33
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Antagligen för att de inte skulle sälja så värst mycket godis om alla bitarna såg ut som rester av tapetklister :geek:


31 augusti 2013, 16:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron