Ny tråd Svara på tråd  [ 326 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 33  Nästa
Texttråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Texttråden
Apropå lögner hörde jag igår en mamma hota sina barn med "arga tanten" som bor i klockan på tågstationen och som ser allt som barnen gör och kommer och skäller på dem om de inte gör som mamma säger. :shock:


29 augusti 2013, 16:57
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
:lol:


29 augusti 2013, 17:46
Moderator
Inlägg Re: Texttråden
Tyvärr kanske inte ett barn uppfattar det som roligt…

(Håller med i Yetins implicerade slutsats att vuxna behöver uppfostras, men tror det blir svårt med metoderna.)


29 augusti 2013, 17:52
Avslutat konto
Inlägg Re: Texttråden
Incognita skrev:
Apropå lögner hörde jag igår en mamma hota sina barn med "arga tanten" som bor i klockan på tågstationen och som ser allt som barnen gör och kommer och skäller på dem om de inte gör som mamma säger. :shock:

Oj...

Min dotter låter sig få tänderna borstade enbart om jag hotar med att tandtrollen karius och baktus hälsar på annars. Det låter nog oskyldigt men jag frågar mig ofta om jag verkligen borde säga det.


29 augusti 2013, 18:04
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Orange skrev:
Min dotter låter sig få tänderna borstade enbart om jag hotar med att tandtrollen karius och baktus hälsar på annars. Det låter nog oskyldigt men jag frågar mig ofta om jag verkligen borde säga det.


Jag hade förklarat i detalj vad som VERKLIGEN kan hända om man har kass munhygien (inklusive ökad risk för hjärtsjukdomar och cancer), samt bildgooglat en massa ruttna tänder som pedagogiskt exempel. Så din version är nog lämpligare.


29 augusti 2013, 19:27
Moderator
Inlägg Re: Texttråden
Jag kan se en viss skillnad mellan att skrämma barn till lydnad med "Storebror ser och straffar dig" och till tandborstning med tandtroll sedan man har försökt mildare metoder…


29 augusti 2013, 20:05
Moderator
Inlägg Re: Texttråden
Jag också, särskilt som det faktiskt finns karies som är levande organismer som bor inne i munnen och gör hål i tänderna.


29 augusti 2013, 20:18
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Zombie skrev:
Tyvärr kanske inte ett barn uppfattar det som roligt…


Så kan det vara... men jag tyckte att det var ganska roligt - på ett absurt sätt.


30 augusti 2013, 00:00
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Incognita skrev:
Jag också, särskilt som det faktiskt finns karies som är levande organismer som bor inne i munnen och gör hål i tänderna.


Exakt. Det där med tandtroll brukar väl inte sällan finnas i propagandamaterial från tandvården. Det är inte direkt nåt som krockar med det ungarna sen får lära sig om bakterier, det är bara lite andra ord.


30 augusti 2013, 11:04
Moderator
Inlägg Re: Texttråden
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Tyvärr kanske inte ett barn uppfattar det som roligt…


Så kan det vara... men jag tyckte att det var ganska roligt - på ett absurt sätt.

Det tyckte jag också. Att man skrattar åt det behöver ju inte alls betyda att man samtycker till metoden.


30 augusti 2013, 11:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 326 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 33  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron