Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag kopplar inte och jag är inte ens sjuk - förutom i huvudet dårå.


29 augusti 2013, 13:44
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Inte jag heller, men jag antar att det är en koppling till något han hade läst här? Om han inte faktiskt är magsjuk.


29 augusti 2013, 13:47
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
Men jag kan inte säga att jag ser upp till ex. män som dreglar över rövtutteriet och väljer ut och väljer bort folk enligt de kriterierna.


Ändå väljer du att dra nytta av det och på så sätt godkänner du "rövtutteriet". Du deltar i spelet och låter det på så sätt fortsätta. Du manipulerar och låter dig manipuleras. Du säger dig vara emot det, men ändå är du en aktiv del av det.

Det ligger mycket i den analysen - det är så vi hela tiden fortsätter att reproducera kulturella mönster. Vill man verkligen ha bort rövtutteriet är det rimligast att undvika att delta i spelet, om man kan. Samma sak gäller väldigt mycket annat som genomsyrar vår vardag, t.ex. exploateringen av tredje världen som vi alla deltar i genom vår konsumtion. Samtidigt lever nog de flesta människor i enlighet med spelteorier. Bäst utfall för alla blir det om alla undviker att spela spelet (om man nu ens enas om den premissen, vilket många inte gör i det här fallet), men om man själv undviker att spela spelet och andra fortsätter att spela det, så blir man själv en av förlorarna. Kanske har man råd med det, och då kan man kosta på sig principer. Kanske har man inte råd med det, utan väljer att använda de spelmarker man tilldelats.

Jag spelar inte det där spelet, men så gillar jag inte heller att gå ut på nattklubbar.


29 augusti 2013, 14:33
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Grejen är att även om CRA avstår från att dra fördelar av sitt utseende när hon går ut och dansar på nattklubb så kommer hon ändå att objektifieras och bedömas efter sitt utseende (klär hon sig i säck och aska istället så kommer hon att trakasseras för det - och tafsad på kommer hon att bli ändå, också), och då kommer män som den där dörrvakten att höja sig över henne på ett nedlåtande sätt. Typ.

Det är ett cyniskt jävla spel, visst är det. Det är marknadsprinciper i ett nötskal. Var och en gör sitt eget val, men hur fritt är valet?


29 augusti 2013, 14:50
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Ursäkta, CRA, att jag fortsätter att prata om dig. Det är egentligen principen som intresserar mig.


29 augusti 2013, 14:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Mm, no problem.

Jag fattar allt det där. Och håller med.
Och så var jag inte så jätteallvarlig med ursprungsinlägget heller, det som det reagerades på.
8-)
Det är lite roligt att provocera och skriva pubertalt ibland.

Fast jag kommer att manipulera den där nattklubbschefen (dörrvakterna har ingen talan på det där stället) så gott det går ändå, fast att det är mans- och kvinnogrisigt och cementerar könsroller och vridna utseendeideal.
Bara för att jag kan. Det fungerade perfekt i våras och sedan tog gratisbiljetterna slut och nu behöver vi flera - vi är då jag och min tjejkompis. Hahaha!
Fan vad grisigt roligt vi ska ha det.
:P Kvinnogrisigt.

Jag har nog blivit mer öppet njutningslysten än jag var innan, orka vara puritan hela livet.
Tutteriet ska svullas fram i passande outfits och röveriet ska framhävas på samma sätt.


29 augusti 2013, 15:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Usch, jag har ont i huvudet, halsen och magen och har massor att göra och ingen ork för att göra det, och min son är jätteorolig för sin pappa som tydligen är kvar på sjukhuset (jag tycker också att det är olustigt, förstås), och samtidigt vill han bli underhållen och utfodrad (sonen alltså), och jag vet inte hur jag skall få ihop allt det här.


29 augusti 2013, 16:55
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Inte jag heller, men jag antar att det är en koppling till något han hade läst här? Om han inte faktiskt är magsjuk.

Han tyckte nog fy fan om mig. :03:


29 augusti 2013, 17:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har känt mig jäkligt spänd och sur de senaste dagarna.


29 augusti 2013, 17:43
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Jag har känt mig jäkligt spänd och sur de senaste dagarna.

Men sådant behövs ibland. Är det (till synes) omotiverat? I så fall är det bara att köra på. Sedan går det över. Om det är motiverat bör du snarast ta tag i dina problem, ruska om dem och säga "NI SKA PASSA ER JÄVLIGT NOGA!".


29 augusti 2013, 18:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron