Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
@CRA:
...och för att utveckla mitt tidigare, något korta svar:
Du ser alltså män som objekt, vilka står dig fritt att utnyttja eller kasta på sophögen enbart utifrån hur de låter sig manipuleras sexuellt - eller inte låter sig manipuleras sexuellt - och sedan, när du fått din vilja igenom kastar du även dem, som du lyckats manipulera, på sophögen. Du vill både snaska i dig hela kakan och samtidigt klaga på att den inte smakar gott. Du har just avsagt dig rätten att klaga på när män "vrålstirrar" (män som inte har något som du värderar och vill åt).


28 augusti 2013, 19:27
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Fast det är väl knappast som att karln i fråga gör sig några illusioner om att han kommer att få ut något mer av det? Objektifierandet är ju ömsesidigt. Det är ett spel som båda parter spelar. Han vet att CRA spelar på sin sexuella utstrålning för att få gratis inträde, och han är OK med det. Mer än OK, förmodligen - han får ju spela rollen som den mäktige gatekeepern som brudarna måste posera för om de vill vara säkra på att komma in. Det ger honom makt och en jädra massa ögongodis. Hans preferenser styr. Vill han ha mycket tuttar och rumpa runt sig så får han det. Jag har väldigt svårt att se honom som ett offer som blir utnyttjat och kastat på sophögen.


28 augusti 2013, 20:17
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag menade generellt och inte bara i just det här fallet, med tanke på att CRA säger sig se ner på alla (hetero)män - inte bara de (hetero)män som också är dörrvakter.


28 augusti 2013, 22:00
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:lol:

Fina ni.
Men ja. Jo, jag "ser ner", i brist på bättre uttryck, på alla som styrs väldigt mycket av visuella intryck när det kommer till mellanmänskligt samspel.
Heteromän råkar vara i skottlinjen extra med tanke på att det är den sfären jag rör mig i och blir bedömd i/av.
Alla män eller människor fungerar inte så. Många fungerar så i vissa sammanhang men inte i andra. Och jag antar att det är mänskligt.
Men jag kan inte säga att jag ser upp till ex. män som dreglar över rövtutteriet och väljer ut och väljer bort folk enligt de kriterierna.
Gör ni?

Sedan att jag utnyttjar det jag vet om vissa specifika män för att vinna något för egen del rör mig inte i ryggen moraliskt, faktiskt.
Jag uppfattar saken som Inco beskrev: Båda vet vad det går ut på och båda får ut något av det. Jag får gratis inträde och slipper kön, han får lysa lite i sin maktposition i egenskap av den som väljer ut och väljer bort samt att han så klart vet vilka gäster som drar mer folk till stället. (Och då menar jag krasst att kvinnor drar dit män. Och män är ofta köpstarka. Det är helt och hållet strategiskt.)


28 augusti 2013, 22:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
@CRA:
...och för att utveckla mitt tidigare, något korta svar:
Du ser alltså män som objekt, vilka står dig fritt att utnyttja eller kasta på sophögen enbart utifrån hur de låter sig manipuleras sexuellt - eller inte låter sig manipuleras sexuellt - och sedan, när du fått din vilja igenom kastar du även dem, som du lyckats manipulera, på sophögen. Du vill både snaska i dig hela kakan och samtidigt klaga på att den inte smakar gott. Du har just avsagt dig rätten att klaga på när män "vrålstirrar" (män som inte har något som du värderar och vill åt).

Det där låter som om jag åt män till frukost. Eller att jag skulle göra det ifall de inte smakade så illa.

För stora växlar - bromsa.

Oönskat stirrande går väl inte att komma undan? Men jag, som alla människor, har rätt att önska mig annan sorts uppmärksamhet, om jag nu skulle föredra det.
Men det är en önskan och inte något jag kan utgå ifrån ska gälla bara för att jag ber om att få slippa. De vrålstirrande fortsätter att vrålstirra, de tafsande fortsätter att tafsa så länge de kommer undan med det.
Jag har rätt att klä mig hur jag vill och rätt att förvänta mig att inte bli utstirrad eller tafsad på men det är fortfarande en utopi i många sammanhang, när folk är berusade och ute för att ha "kul".
Kvinnor är fortfarande objekt i så stor utsträckning så det går inte att komma ifrån, och visst, ibland vill jag bli objektifierad också. Det är inte svartvitt i min värld, eller enbart antingen eller.

Så jag objektifierar män ibland och ibland inte. Jag objektifierar mig själv ibland och ibland inte.

Det viktigaste i min värld är att kunna bortse från objektifierandet, att inte vara fast i det. Att känna till skillnaden mellan att värdera någon efter en begränsad mängd egenskaper och att anstränga sig att se hela människan, så långt det går från där man själv "står".
Om du fattar.


28 augusti 2013, 23:00
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Men jag kan inte säga att jag ser upp till ex. män som dreglar över rövtutteriet och väljer ut och väljer bort folk enligt de kriterierna.


Ändå väljer du att dra nytta av det och på så sätt godkänner du "rövtutteriet". Du deltar i spelet och låter det på så sätt fortsätta. Du manipulerar och låter dig manipuleras. Du säger dig vara emot det, men ändå är du en aktiv del av det.


29 augusti 2013, 07:56
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har vunnit den ultimata trofén. Första tillfälliga avstängningen från facebook. Det är inte lätt, det duger inte att trakassera kvinnor, bögar, funktionshindrade eller svarta. Men ger man sig på adeln, då kan man få trofén att bli tillfälligt avstängd. 12 timmars avstängning från kommenteringsfunktionen :D


29 augusti 2013, 10:41
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
RUND Å GOOO


29 augusti 2013, 11:09
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:28:
Fy fan.


29 augusti 2013, 12:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
nallen skrev:
:28:
Fy fan.



Men nä.. du också? :cry:

Hehe nu kopplar jag.. det här med sjukdom och tankeverksamhet fungerar dåligt.


29 augusti 2013, 13:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron