Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag sprang och gick på löpband för första gången i förmiddags. Tränade i 60 minuter kontinuerligt med en genomsnittshastighet på 7-8 km/h.

Det var riktigt roligt. Inte alls som mina fördomar sagt mig att det skulle vara.


5 maj 2010, 14:08
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade på gym idag igen. Lite halvslött pga. huvudvärk och allmän sjukdomskänsla i kroppen.
Men i allafall.

Måste få tid till skogspromenader, det är helt underbart ljuvligt ute nu!


7 maj 2010, 21:02
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag haft vilodag för att hämta mig från träningsvärk och för att jag haft svårt att finna tid. Men jag fyller i för igår, det glömde jag nämligen då! => Jag började morgonen med ett jympapass på medelnivå kl. 7. Fick tyvärr lite migrän efteråt som sög sig fast hela dagen.


7 maj 2010, 21:31
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-08
Idag så tränade jag på Friskis & Svettis medelpass igen kl. 9.

När jag ställde mig på vågen imorse landade jag på 90.7 kg. Det går sakta i rätt riktning, men jag har mycket kvar att arbeta på:

Bild

CodeRedAlert, bjud på en bild du också så kan vi jämföra igen om en månad.


8 maj 2010, 10:31
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har slagit ihjäl lite tid genom att rita en graf i OpenOffice över min historiska och förväntade framtida viktnedgång. Jag gjorde deltog i LifeGene-studien i mitten av januari och tvingades i anslutning till detta att se sanningen om min livsstil i vitögat. Några veckor senare beslutade jag mig för att ta ner min vikt till en hälsosam nivå (80 kg) till den 30 juni.

Bild

Om man ska lita på grafen så kommer jag vara nere på lite drygt 85 kg då min deadline infaller. Det är inte så långt som jag hade önskat komma, men ändå inte käpprätt åt helvete.


8 maj 2010, 17:14
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Okej.
Jag tänker inte DRA i mina valkar och lägga upp här men
det ser ju faktiskt ut som att jag är gravid. :?

Bild

Magen ska väck!

Ge mig en...månad? ;)


9 maj 2010, 01:16
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-09
Idag så har jag tränat på F&S Ringen, kondition i 40 minuter/"powerwalkade" 5 km.

Apropå mitt nudistprojekt; jag kände redan idag en signifikant förbättring när det kom till nakenheten i omklädningsrummet efter bara ett dygns nakenövning hemma.

CodeRedAlert skrev:
Okej.
Jag tänker inte DRA i mina valkar och lägga upp här men
det ser ju faktiskt ut som att jag är gravid. :?

Bild

Magen ska väck!

Ge mig en...månad? ;)

Vad snygg du är. Vi kanske kan bli BFF:s IRL när jag blivit fit i sommar.

Men det var lite fegt att inte köpa mitt initiativ fullt ut, det helt omöjligt att se om det diffar några liter fett till eller från under kläderna. Du måste gå ner mellan 5 och 10 kg om vi skall kunna se någon skillnad utifrån bilden, det låter väl optimistiskt inom ramen för en månad.

Men, jag hakar på.
Bild


9 maj 2010, 15:16
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fegt?
Du ser väl magen genom kläderna? Ingen smickrande syn direkt och definitivt inget jag brukar lägga upp till allmän beskådan.
Angående övervikt så har jag det. Mestadels vätska dock, inbillar jag mig, så det varierar väldigt från dag till dag.

Men här då! Områden jag ska jobba med under maj:
Bild
Förtydligande: Vad? Gäddhäng bort. Mage ner. Klipp. Röv upp. Lår :(

Ska försöka komma iväg på en snabb promenad ikväll.


9 maj 2010, 18:52
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nu börjar det likna nåt, nu känner jag att vi är på samma nivå av exhibitionism/vilja att utsätta oss. :D

Jag ser fram emot att återkomma till ämnet i början av juni!


9 maj 2010, 19:02
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränar på rätt hård jag med, 3-5 ggr/vecka på gymmet.

Försöker gå ned i vikt och det går rätt bra.

Fast det bästa med att träna mycket är att man mår så mycket bättre och får bättre kondition.

Fokuserar på kondition och att bränna kalorier på crosstrainern och det har verkligen gett resultat.


9 maj 2010, 22:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron