Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag skrivit en stor paragraf plus en liten.

26 augusti 2013, 12:39
Medlem
Idag har jag även tvättat gammalt lego.

26 augusti 2013, 19:40
Medlem
Schueberird skrev:
Idag har jag även tvättat gammalt lego.

40 grader handtvätt, ifall någon undrar, och sedan plantorkning i vanlig rumstemperatur.

26 augusti 2013, 20:46
Moderator
Annars har jag hört att det skall gå utmärkt att tvätta lego i diskmaskinen om man använder en väl försluten tvättpåse.

26 augusti 2013, 20:49
Medlem
En sån fullständigt improduktiv dag :oops: Men jag har läst och läst och läst på två olika Aspie forum och nu denna. Någon tipsade mig om vilsna konstnärssjälar höll till här ;) Något som jag känner mig hemma med.

Första posten förresten. Hej alla!

26 augusti 2013, 20:56
Moderator
Vilsna konstnärssjälar? Det låter bra. 8-) Jo, nog finns en och annan. Välkommen! Och... jag har inte heller varit särskilt produktiv idag, om det är någon tröst.

26 augusti 2013, 20:59
Medlem
Incognita skrev:
Annars har jag hört att det skall gå utmärkt att tvätta lego i diskmaskinen om man använder en väl försluten tvättpåse.

Även i tvättmaskinen ska gå bra om man lägger allt lego i, exempelvis, ett hopknutet lakan.

26 augusti 2013, 23:47
Medlem
Schueberird skrev:
Incognita skrev:

Även i tvättmaskinen ska gå bra om man lägger allt lego i, exempelvis, ett hopknutet lakan.

Visa specialbitar förstörs av det där minns jag, typ silverfärgade bitar. I övrigt funkar det bra. Om diskmaskinen är mer skonsam vet jag inte.

26 augusti 2013, 23:49
Medlem
Släpper färgen? Missfärgas bitarna eller vad händer? Man kan ju skippa centrifugeringen, vilken kanske annars sliter på bitarna. Diskmaskin kan nog tänkas vara bättre, eftersom man då kan förankra bitarna, så att de inte far runt hela tiden som i tvättmaskinen.

Idag har jag konstruerat en fattigmans-"linear actuator" (det vill säga en manick som omvandlar en roterande rörelse till en linjär rörelse) med hjälp av delar som jag har till hands. Den bästa versionen blev faktiskt hyfsat kompakt, men delarna räcker tyvärr inte till fler, så då måste jag använda en annan metod till de två återstående och den blir inte lika kompakt.

Planen är att jag ska bygga en 42006, trots att jag saknar ett flertal vitala delar, så det blir till att klura lite.

27 augusti 2013, 00:03
Medlem
Det som hände i det aktuella fallet var att färgen släppte. Det var inte jag själv som genomförde rengöringen så jag har inga detaljer. Förmodligen är diskmaskin mycket mer skonsam än tvättmaskin, om jag ska spekulera.

27 augusti 2013, 00:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.