Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Härligt, CRA!

Själv var jag hurtbulle by proxy igår. Släpade säkert runt mig flera mil sammanlagt på cykel och till fots. Mer än en iaf.


Härligt, Incognita!
Själv var jag proxy igår. Tog det lite lugnt och rullade runt cirka 2 mil samt promenerade 1. ;)

Idag har jag promenerat knappt 1 mil.


14 augusti 2013, 19:36
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Härligt Schubbe!
(ehehe)

Jag har...kokat kaffe idag, och diskat. Armmuskler ni vet. By Proxy.


15 augusti 2013, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ojdå, idag var det visst 16 km till biblioteket; det brukar det inte vara - jag måste ha åkt vilse på vägen tillbaka... :04:


21 augusti 2013, 21:56
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har paddlat i helgen - och åkte inte vilse. (Däremot tappade jag bort en katt en halv dag; valkyrian kände inte för att åka hem, eller om det var kanoten hon inte var så pepp på, så medan vi packade ihop allting försvann hon diskret. Inte förrän vi gav upp på riktigt och förberedde oss för att stanna en natt till kom hon fram glad i hågen som om inget hade hänt, och som vi inte hade gått skallgång i flera timmar, och spann förnöjt över utsikten om ännu en myskväll framför brasan. Alla de gånger då vi låtsats ge upp genomskådade hon oss. Hon är inte dum, den kattan. Men hon hade inte räknat med att vi skulle kunna ompröva beslutet och ge oss iväg omedelbums när hon väl visat sig. Där blev hon allt snopen.)


21 augusti 2013, 22:04
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag vandrat ungefär 15857 famnar och cyklat ungefär 6,48×10^-13 parsec.


24 augusti 2013, 20:11
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Schueberird skrev:
Idag har jag vandrat ungefär 15857 famnar och cyklat ungefär 6,48×10^-13 parsec.


Det är stark ruggugglevarning på dej ser jag.


26 augusti 2013, 08:12
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Någon var visst avundsjuk på Schubbes vältränade vader. ^^

Nu har jag yogat. Det var en stark upplevelse efter att ha haft uppehåll ett tag nu under sommaren, påverkade mig nästan lite väl mycket. Ett tag började mina ansiktsmuskler att rycka okontrollerat och ögonlocken fladdra, och jag blev alldeles rödrosig och konstigt lätt i bollen. Nu är jag i alla fall betydligt mjukare i kroppen och ganska energisk.


26 augusti 2013, 18:42
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Nu är jag i alla fall [---] ganska energisk

... skrev hon innan hon föll ihop till en liten hög och somnade. :roll:


26 augusti 2013, 20:36
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
My but!!!
Det blev oanade mängder dans i natt så nu har jag träningsvärk. Samt krossade tår.


1 januari 2014, 22:57
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Krossade tår låter ju mindre hälsobefrämjande... Hoppas de repat sig. Själv siktar jag på träningsvärk i hela kroppen tror jag. :? För första gången på evigheter gjorde jag ett pass ashtanga- och hatha-yoga (kombinerarat). Så vansinnigt skönt det var! Det hade jag glömt. Hur kunde jag glömma det?! Men jag hade glömt hur jobbigt också... Det tänjde ut varenda muskel som jag har ont i. Varför gör jag inte det här varje dag? Eller åtminstone flera gånger i veckan? Det får det bli ändring på. Det är ju SÅ RÄTT för kroppen. Nu skall min ständigt domnande arm kureras, från skuldran till fingertopparna, och ryggmusklerna byggas upp. Jajamen!

Dessutom skall jag äta betydligt mer gröna bladgrönsaker. Det har jag frossat i idag, och jag inbillar mig att inflammationerna dämpades av det. Måhända att det är placebo, men det spelar ju ingen roll så länge det hjälper, och det lär knappast skada. Jag tror att jag under julen har ätit alldeles för mycket spannmål och mjölkprodukter och kött/fisk/ägg samt socker i förhållande till mängden grönsaker.


1 januari 2014, 23:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.