Jag drömde att jag var präst och låg och sov i en alltför trång kyrka, men blev väckt av att någon kom och pet... nej
Vad jag däremot faktiskt drömde var att jag var ute för att se på gatuteater på ett torg fyllt av märkliga gestalter med antingen jättestora runda huvuden eller långa näbbar. Jag försökte se något av skådespelarna, men det var för mycket folk och istället sprang jag in i en korridor där jag öppnade alla dörrar och besökte alla rum, som om jag letade efter någon, och ropade "Hallå!" i vart och ett av dem - till och med i en liten liten skrubb, i vilken det var ganska uppenbart att ingen fick plats utan att omedelbart synas. Jag fnissade åt min egen tokrolighet, men min följeslagare, som förresten var en gammal klasskamrat från gymnasiet, var inte lika road - snarare irriterad.
De abnormt stora huvudena såg ut ungefär så här:
fast i hyfsat normal ansiktsfärg (möjligen aningen orangare än vanligt).
Jag brukar inte analysera mina drömmar så mycket - såvida det inte är något väldigt uppenbart, men jag tycker det är kul att både läsa andras och att nedteckna mina egna drömmar och jag gillar de ofta ganska absurda historierna. Ibland har jag ganska bisarra drömmar och kanske är dessa ett resultat av mina, inte nödvändigtvis schizofrena, men åtminstone schizoida drag (om de schizoida dragen låg mer åt det schizofrena hållet skulle jag kanske uppleva de bisarraste drömmarna i vaket tillstånd istället, vilket jag alltså inte gör, vilket jag i sin tur upplever som ganska tur).