Nej, det gör ju inte det. Jag provar att delegera med jämna mellanrum men det resulterar alltid i att någon till slut missar något någonstans. Samtidigt vet jag att jag ställer alldeles för höga krav alternativt har mycket svårt att hantera andras misstag när det rör saker som jag bett om.
Ska man se helt krasst på det så förväntar jag mig ju perfektion - att de gör det som delegerats och gör det rätt och ordentligt. Inte speciellt rättvist av mig egentligen då människor naturligtvis kan göra misstag. Problemet är att även om det misstag som görs är ett sådant som "bara händer", dvs inte beror på dålig planering eller ointresse t.ex, så är det omöjligt att lita på den personen igen och vips törs jag inte delegera något åt det hållet alls.
Misstänker att problemet egentligen sitter hos mig på något vis, även om jag inte är helt överens med tanken på att det inte ska vara ok att förvänta sig det som lovats.
I slutändan är det ju ändå bara jag som lider av det så om problemet ligger hos mig så drabbar det åtminstone bara mig själv.