Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Ärlig rasism 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Ärlig rasism
rdos skrev:
Tja, dra in lite sociologisk "teori" i det hela oxå om du så vill, men det förändrar inte så mycket. Det är fortfarande 6 gånger för många som hamnar i "special education" än vad man förväntar utifrån Aspie-drag.

Bra, kanske jag då slipper käfta om det. Jag anser det nämligen uppenbart varför de sociala (och historiska osv.) faktorerna ska in här. Just för att förklara sådant som varför folk i problemområden hamnar i specialundervisning (där den finns).

Och dina "aspie-drag" vet du att jag underkänner, på grundval av hur du har kommt fram till dem, men det är ju inte viktigt här.

CodeRedAlert skrev:
Någonstans på vägen från oskyldiga, stjärnögda barn med ambitioner till mer eller mindre produktiva samhällsmedborgare är det en del som faller av. Detta på grund av sociala faktorer och har ingenting med rasgenetik att göra.

Exakt. Precis som "white trash", där det finns, och som våra egna helsvenska sluminvånare från industrialiseringen till nittonhundratalets mitt ungefär.

Senast redigerad av Zombie 6 maj 2010, 21:12, redigerad totalt 1 gång.

6 maj 2010, 21:09
Moderator
Zombie skrev:
Just för att förklara sådant som varför folk i problemområden hamnar i specialundervisning (där den finns).

Och särskilt i ett land som USA, där det är så lätt för de välbeställda att finna diskreta privata lösningar, kanske utanför den offentliga statistiken, för sina "misslyckade" barn.

6 maj 2010, 21:24
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Då har vi ett problem: Jag är inte afrikan.

Varför är det ett problem?

6 maj 2010, 22:13
Medlem
Jag tror att Svante Pääbo precis bevisade att afrikaner inte är likadana som icke-afrikaner:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8660940.stm

7 maj 2010, 09:08
Moderator
1. Knappast tal om "bevis" på det här stadiet.

2. Har fortfarande inte ett skit med dina teser att göra.

7 maj 2010, 10:47
Medlem
Zombie skrev:
1. Knappast tal om "bevis" på det här stadiet.

Jo, i kombination med den tidigare studien från förra månaden så lär det bli väldigt svårt att bevisa något annat.

Zombie skrev:
2. Har fortfarande inte ett skit med dina teser att göra.

Där tar du allvarligt fel. Att vi har flera procent av neandertalgener betyder väldigt mycket i sammanhanget. När man väl kommit över fasen "fysiska drag", så lär man ju komma in på det som är viktigt. Dessutom, med en lista på vilka gener som vi fått därifrån är det inte svårt att kolla om dessa är kandidatgener för npf.

7 maj 2010, 19:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Som gäst saknar du privilegier.