Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
AS och sexualitet studie 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg AS och sexualitet studie
Den här tjejen håller på med något väldigt intressant som förhoppningsvis blir publicerat senare i år: http://www.wrongplanet.net/postt236888.html

De som vill läsa vad hon kommit fram till kan mejla.

En sak jag direkt fann intressant är att hon replikerat att HBT inte är vanligare i ASD. Hon t.o.m. fann det mera ovanligt. Detta är ju något man verkligen vill se publicerat så att de som driver sådant som relaterat till AS kan ges lämpliga referenser på att de har fel.

3 augusti 2013, 13:35
Medlem
Inlägg Re: AS och sexualitet studie
Undersöker hon även BDSM-preferenser? Det tycks finnas en gigantisk överrepresentation av det, det brukar ofta anmärkas på inom båda grupperna.

3 augusti 2013, 15:06
Medlem
Yetin skrev:
Undersöker hon även BDSM-preferenser? Det tycks finnas en gigantisk överrepresentation av det, det brukar ofta anmärkas på inom båda grupperna.

Japp, BD/SM är med i hennes tidigare studie, dock inte i den nya vad jag minns (gjorde den precis).

Med BD/SM finns det troligen en länk till ASD, dock inte för HBT.

3 augusti 2013, 17:19
Avslutat konto
Detta ter sig lite som ett syndens näste. Bilder på diverse "organ" syns till lite överallt och orden ni använder får klassas som rent "snusk". Jag betackar mig.

Sexuella aktiviteter har med reproduktion att göra och vill man inte reproducera ska man inte jiddra om såna aktiviteter.

23 augusti 2013, 10:12
Medlem
Christoffer skrev:
Sexuella aktiviteter har med reproduktion att göra och vill man inte reproducera ska man inte jiddra om såna aktiviteter.

Ja, för njutning är ju fruktansvärt onödigt. ;)

23 augusti 2013, 10:33
Medlem
Christoffer skrev:

Människor har aldrig haft sex för reproduktionens skull. Det var en bieffekt man fick på köpet innan det moderna samhället separerade de två sakerna från varandra. Det fanns förstås en period när olika religiösa stollar försökte ändra på syftet med sex men det är bara en historisk parentes mittemellan naturtillståndet och det moderna samhället.

Christoffer skrev:
Bilder på diverse "organ" syns till lite överallt och orden ni använder får klassas som rent "snusk"

Vi har fått ett troll på halsen senaste dagarna, normalt samlas snusket i för ändamålet avsedda trådar.

23 augusti 2013, 10:52
Moderator
Vi kommer att rensa bort trollsnusket när trollet är borta. Det hör inte till det normala att den sortens bilder slängs upp i ansiktet på en i var och varannan tråd. Det är någon som är ute efter att provocera, helt enkelt.

23 augusti 2013, 11:14
Medlem
Christoffer skrev:
Detta ter sig lite som ett syndens näste. Bilder på diverse "organ" syns till lite överallt och orden ni använder får klassas som rent "snusk". Jag betackar mig.
Ta och avsluta det här kontot du har nu. Gör om gör rätt. Du är ett dåligt troll. Gör ett bättre som kan pigga upp forumet en smula.

23 augusti 2013, 13:43
Avslutat konto
sugmundfreud skrev:
Christoffer skrev:
Ta och avsluta det här kontot du har nu. Gör om gör rätt. Du är ett dåligt troll. Gör ett bättre som kan pigga upp forumet en smula.

Energin du avger känns inte direkt "god". Du är på de "ondas" sida. Nu pratar jag inte om religiös goja utan om energier.

24 augusti 2013, 08:43
Medlem
Christoffer skrev:

Mmm. Håller med om vi pratar om samlag. Fast jag vägrar identifiera mig som asexuell bara för att jag ogillar normalmänniskans sexuella beteende. :mrgreen:

24 augusti 2013, 11:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.