Re: CodeRedAlerts sushiträffar
Det låter som straff nog att behöva ägna sitt liv åt att förfölja dig. Nog för att du verkar vara en intressant karaktär, men att ha som hobby att samla på din negativitet och ditt hat och dessutom vara objektet för en stor del av negativiteten -- då låter det inte som att man är i behov av några ytterligare straff. Vilket "hot" utgör en sådan människa mot dig?
Om man inte har stora problem så tar de små problemen över. Därför försöker jag alltid att omge mig med allvarliga och akuta problem. Under i stort sett hela hösten 2009 så var jag utsatt för utpressning och hot om allt från invalidisering/stympning till mord från en kompanjon vars verksamhet gick utför. När jag gick upp och till jobbet på morgonen så visste jag inte om någon skitmänniska/hejduk skulle vänta utanför mitt hus för att överlämna något "meddelande" eller slå ner mig eller bara stå där som en markering. Vissa morgonar började med att min kompanjon och hans knarkarsvin till "arbetsledare" stod och knackade på dörren till min lägenhet och krävde att få komma in och "hämta det som var deras", för att sedan vänta vid min bil i flera timmar på att jag skulle komma ut. De saboterade mina entreprenader och stal från mina arbetsplatser. Polisen kunde inte göra ett skit. Det är att ha "riktiga problem".
Din stalker hör snarare till kategorin "fiktiva problem" och om du slutade tänka på det så är jag säker på att ingen yttre omständighet skulle tvinga tillbaka dig in i de paranoida tankebanorna. Om det mot förmodan finns någon stalker som är intresserad av dig och om han väcker dig en vacker dag genom att försöka tränga in i ditt hem så är det ändå inget problem som du förebygger genom att tänka på saken. Du kan dock tänka på att låsa dörren innan du går till sängs i allmänt förebyggande syfte.