Re: CodeRedAlerts sushiträffar
Jag är alltid uppe till sent, nu för tiden. Har svårt att somna så det känns onödigt att gå och lägga sig före tolv för att sedan vända och vrida på sig i några timmar innan kroppen varvat ner. Ifs. blir det kanske inte bättre av att man datar ända in i det sista...
Men alltså, jag är
inte den här personen som du påstår förföljer dig, Josef3.
Inte heller är jag och exec samma person.
Däremot finner jag det faktiskt oroande att du är så fast i dina paranoida tankegångar, detta ur en helt medmänsklig synpunkt - även om det säkert låter helt falskt efter alla mindre snälla saker jag skrivit till/om dig tidigare.
Har läst det du skrivit på senaste tiden, din undran över vad som gick fel i din barndom och om en massa annat. Detta gör att jag tror mig förstå dig lite bättre.
Det faktum att du inte urskiljningslöst dömer människor efter "ras" (nej, jag tror fortfarande inte att det existerar raser i den bemärkelsen som folk vill göra gällande här) är faktiskt ett stort plus i kanten.
Däremot har du en hel del andra mindre smickrande egenskaper men som sagt så kan man ha överseende med en del när du ändå ärligt och rättframt berättar om dem samt ger viss bakgrundsfakta till varför du tror att du har de värderingarna du har.
Med detta sagt så återgår jag till de här paranoida idéerna du har och som tar sådana enorma proportioner, åtminstone här på forumet.
Om du har kontroll över de här tankegångarna så bör du aktivt börja välja bort dem. Odlar man sin paranoida sida, vilket du ger sken av att du gör i någon slags självförhärligande och narcissistiskt syfte, kommer den ta över mer och mer. Till slut kommer den i värsta fall ta över hela ditt psyke och styra allt du gör.
När det gått så långt att tankarna blivit sjukliga och är bortom kontroll så kommer det begränsa ditt liv i en extremt stor omfattning.
Jag har lärt känna folk som länge levt i det stadiet och det verkar vara väldigt svårt att normalisera tankekedjorna och få bort de här sjukliga och skadliga associationerna som för det mesta framstår som smått komiska och helt omöjliga för andra människor att följa.
Gör dig själv en tjänst- associera mindre, oroa dig inte och försök hitta någon slags tilltro till dina medmänniskor/medforumiter. Det hela är nog långt mindre viktigt än du gör det till. Att odla sina narcissistiska sidor genom att misstro andra och gå in i de här paranoida tankegångarna med hull och hår är inte helt friskt och kan tippa över till något riktigt sjukligt.