Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Ny bärbar dator 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ny bärbar dator
Eftersom gamla Bettan har brunnit, så funderar jag nu på att slutligen skaffa den där bärbara datorn som jag länge tänkt skaffa, men frågan är om jag ska skaffa enbart en kraftfull bärbar eller en mindre kraftfull bärbar plus en värstingstationär!?

Jag kommer behöva kunna köra Thief (NewDark), DromEd, Reason 7, Blender eller dylikt. Jag måste också kunna ansluta minst 6 usb-enheter (mus, tgb, 2 ext diskar, 1 ext ljudgränssnitt och midikeyboard) och min gamla vga-skärm (och framtida skärmar förstås).

30 juli 2013, 08:28
Medlem
Schueberird skrev:
Reason 7, Blender eller dylikt

"Reason 7 och Blender eller dylikt" var vad jag egentligen menade. Blender är en hyfsat/väldigt avancerad och gratis 3D-modelleringsapplikation, vilken dock har en viss igångsättningströskel; gränssnittet följer inte vanlig Windows-standard och erbjuder väldigt många funktioner.

30 juli 2013, 10:50
Medlem
Jag har börjat kolla på deviltech.de.

@RJ:
Vad tyckte du om den allmänna köpupplevelsen? Betalningsvillkor? Leveranstid? Fraktkostnad? Etc? Är du nöjd med produkten?

30 juli 2013, 15:00
Medlem
Ett problem att beställa från Tyskland kan vara att hantera eventuella garantiärenden.

30 juli 2013, 15:17
Medlem
Är väldigt nöjd med min Deviltech maskin, tycker inte att den låter så högt alls som jag befarade och den är väldigt stabil.
Angående garanti så hade jag fel på SSD disken som satt i när jag köpte den något som resulterade i konstanta krasher.
Jag tog kontakt med Deviltech och dom skickade en retur hämtning redan nästa dag! på en vecka hade jag datorn hemma
igen med en ny och bättre! disk monterad istället för den gamla, så servicen tycker jag fungerade mycket bra t.o.m. bättre
än den som svenska firmor ger.

30 juli 2013, 15:49
Medlem
Mhm... aha... tack för svar. :) Hur lång tid tog det från det att du beställde till det att du fick hem datorn?

30 juli 2013, 15:54
Medlem
Vilket språk använde du i kontakten med Deviltech?

30 juli 2013, 15:59
Medlem
Vad kör du på den? Är det bara spel eller annat också?

30 juli 2013, 16:02
Medlem
Jag röstar på en enklare bärbar och en bra stationär.
Det skulle jag vilja ha själv.

Vadå - vad säger ni? Var det ingen omröstning?

30 juli 2013, 16:59
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag röstar på en enklare bärbar och en bra stationär.

Mhm... aha...

Ja, det kanske är det bästa. Hmmm... *kliar skägget* I så fall köper jag en färdigbyggd och kompletterar senare med den stationära som jag bygger själv.

CodeRedAlert skrev:
Det skulle jag vilja ha själv.

Vilken är fördelen med det, anser du?

Nästa fråga är vilken laptop jag ska ha. Den stationära är redan bestämd sedan tidigare.

Jag ska kolla lite i Propellerheads forum också och se om det är någon som använder Reason på laptop (eller kanske Reason Essentials).

Den här personen var inte så nöjd med DevilTech:
http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/190415-review-hell-deviltech-dtx-8000-clevo-d901c.html

CodeRedAlert skrev:
Vadå - vad säger ni? Var det ingen omröstning?

Alla röster emottages tacksamt. :)

30 juli 2013, 17:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.