Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Drömfångartråden
Dina nattliga drömmar är en del av dig.
Det heter ju att drömmen försöker tala om något för dig som ditt undermedvetna för tillfället febrilt processar.

Mitt undermedvetna jobbar väldigt aktivt med att försöka skicka röksignaler till mitt vakna jag då jag ofta kommer ihåg mina drömmar. Ofta är de något osammanhängande och med bisarra förvecklingar. Riktigt komiska ibland, hemska ibland så man undrar ju då och då hur det står till därinne i skallen.

Här ska vi fånga in våra drömmar och dissikera dem i jakt på det underliggande budskapet.
Eller bara skriva ner dem för att komma ihåg vad vi drömt om.

Nattens dröm har redan fallit i glömska för min del men jag startar tråden ändå, för kommande behov. ;)


3 maj 2010, 14:26
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Konstigt, kommer inte ihåg denna nattens dröm heller.
Det känns lite oroande!
Har mitt undermedvetna lagt ner verksamheten?


4 maj 2010, 11:41
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Du har nog drömt något politiskt inkorrekt och så vägrar ditt undermedvetna låta dig veta. :mrgreen:


4 maj 2010, 20:01
F.d. exec
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag tror att jag sällan drömmer något vettigt. I den mån jag kommer ihåg mina drömmar när jag vaknar är det oftast bara en massa meningslöst fast "obehagligt" trams, typ att vara försatt i olika långsökta och obekväma situationer som avlöser varandra.


4 maj 2010, 20:59
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
rdos skrev:
Du har nog drömt något politiskt inkorrekt och så vägrar ditt undermedvetna låta dig veta. :mrgreen:

Haha! Ja, där var du lite rolig. ;)


4 maj 2010, 23:22
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Intressant tråd, men sorgligt nog känner jag inte att jag kan skriva i den. Jag kan inte slappna av tillräckligt i en så kärlekslös miljö som en del på det här forumet odlar.


4 maj 2010, 23:49
F.d. exec
Inlägg Re: Drömfångartråden
Zombie skrev:
Intressant tråd, men sorgligt nog känner jag inte att jag kan skriva i den. Jag kan inte slappna av tillräckligt i en så kärlekslös miljö som en del på det här forumet odlar.

Se det som en övning i att bli en bättre människa. Det är vad jag gör och det fungerar faktiskt! Den höga tröskeln heter "att våga". "Varje problem är en ohanterad möjlighet" som min husgud brukar säga.

(Sover egentligen...)


4 maj 2010, 23:57
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag väntar på att CodeRedAlert ska föregå med gott exempel och berätta sina drömmar. Till dess känner jag mig mest som ett djur i bur, vilken CodeRedAlert har råkat passera och nu står och glor in genom gallret och petar på djurfan med en lång käpp: "Vakna för i helvete och gör några roliga konster!"


5 maj 2010, 01:18
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag väntar på att CodeRedAlert ska föregå med gott exempel och berätta sina drömmar. Till dess känner jag mig mest som ett djur i bur, vilken CodeRedAlert har råkat passera och nu står och glor in genom gallret och petar på djurfan med en lång käpp: "Vakna för i helvete och gör några roliga konster!"

Det är ju därför jag startat tråden! Av helt egoistiska skäl.

För jag drömmer väldigt mycket märkliga saker som är jätteintressanta att dissekera i vaket tillstånd.
Det vill säga, intressanta för mig personligen men antagligen dötråkigt för andra att läsa om. ;)

Men nu har jag, minst tredje natten i rad, antingen inte drömt så mycket alls eller också med så ointressant innehåll att jag faktiskt inte kommer ihåg ett dyft.

Så nej, jag kommer inte peta på dig genom ett galler. Jag kommer sitta inne i buren med dig så fort mitt undermedvetna vill samarbeta igen.

<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>
(Här tänkte jag klistra in en gammal märklig dröm som jag skrivit om på ett annat forum men insåg i tid att man då kan googla fram vilket forum och vilken användare jag där tramsar under vilket känns onödigt utlämnande. Viss paranoia är nog bara hälsosamt. *foliehatt på* )


5 maj 2010, 12:17
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
En natt till utan drömmar! :(

Vad ska jag göra, söka hjälp?


6 maj 2010, 15:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron