Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
moggy
Medlem
|
Re: Ärlig rasism
Nu är det ju en filosofisk fråga om man överhuvudtaget kan granska verkligheten opartiskt ur alla tänkbara aspekter. Men visst, jag håller med om att bör sträva efter det iaf. Det är givetvis bra att försöka ta in så mycket som möjligt men nånstans där på vägen så måste man ju även bilda sig en åsikt. Man kommer aldrig komma fram till några absoluta slutgiltiga svar som baserar sig på verkligheten såsom den faktiskt förhåller sig och där alla faktorer är medräknande. Försöker man uppnå det så kommer man att famla runt hela livet. Personligen anser jag mig vara någorlunda påläst i ämnet och utifrån det så känner jag att jag har tillräckligt på fötterna för mina åsikter. Sen att det finns dom som har helt andra åsikter än vad jag har, tja, då har dom gjort en annan analys. Om det är så att man är i princip ensam om en åsikt så kan det vara rimligt att fundera på varför det är så, men som jag ser det så är det så pass många som är mer eller mindre kritiska till dagens invandring och mångkultur att man inte behöver känna att man är helt ute och cyklar. Men jag tycker att du gör ett tankefel när du förutsätter att de som har åsikter du inte gillar inte har koll på verkligheten.
|
4 maj 2010, 12:51 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det filosofiska är elementärt. Det etiska är inte riktigt lika - enkelt. För tusende gången: det gör jag alltså inte. Men vad jag (och, åtminstone än så länge, många till) går efter vet jag inte hur jag ska förklara för er. Jag vet att det inte är någon filosofiskt hållbar utsaga, men alla begreppsförbistringar har man inte ord för att ta sig förbi. Kanske någon hållningsfrände kan formulera något, kanske inte.
|
4 maj 2010, 13:05 |
|
|
animal
F.d. exec
|
"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta." "word." Det blir mycket ankdamsvarning på de här diskussionerna. De mest högljudda representanterna för Sveriges 8-9 miljoner innevånare -- media och politikerna -- definierar den "sanna" verklighetsbeskrivningen och ställer man inte upp på den så är man mer eller mindre inskränkt eller okunnig. Därför frågar jag PK-mobben: Varför tar inte vårt grannland Finnland emot någon nämnvärd mängd invandrare? Är finnar inskränkta och okunniga? Vad tror ni att USAs ~300 miljoner innevånare skulle säga om att absorbera motsvarande mängd muslimska "flyktingar" i förhållande till sin befolkning? De skulle nog behöva en bra bit över 50 miljoner kamelskändare från underutvecklade klansamhällen för att bli lika kulturellt berikade och vara lika "humana" som Sverige. De är världens rikaste land och anses dessutom av vissa gupper som delaktiga i flyktingströmmarnas uppkomst. Men vad skulle den amerikanska befolkningen säga om det? "Bra idé"? I bästa fall skulle de väl skratta åt det absurda förslaget. Betyder det att de är "undermänniskor" likt de svenska invandringskritikerna, som saknar kunskap och insikt i hur världen fungerar? Tacksam för svar.
|
4 maj 2010, 15:33 |
|
|
Orion
Medlem
|
Word! För att de ser Sverige som ett varnade skräckexempel på hur det går med en ohejdad invandring..i Finland behövs inget SD, där är politikerna för de etablerade partierna (och journalisterna) så oändligt mycket mer vettiga än de svenska PK dårararna..
|
4 maj 2010, 15:53 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Okej, då säger jag det rent ut: ni har inte tillräckligt med kärlek, moral och i det ordets egentliga mening empati i er för att kunna bedöma sådana här saker. Ni har dessutom oturen att era för all del allmänmänskliga mentala blockeringsförmågor fungerar så, att de åtminstone i frågor som har triggat djupt liggande rädslor hindrar er från att läsa på mer än åt vissa håll och till och med förstå enkel svenska när det som sägs är tillräckligt hotfullt. Ni har enkelt uttryckt stängt era hjärtan, och tyvärr åt sådant håll att även ert förstånd har lidit ödesdiger skada. Samt, bland annat till följd av det, satt er in i saken väldigt selektivt. Då bör det väl stå klart vad jag menar med att jag inte kan förklara någonting för er. Resten får du diskutera med någon annan, jag är skitless.
|
4 maj 2010, 17:52 |
|
|
Orion
Medlem
|
Zombie, du blandar ihop en fullkomligt orimlig, orättvis, godtycklig och extremt kostnadsineffektiv svensk flykting & invandringspolitik med "godhet" , "kärlek" och "moral", när det i själva verket är precis tvärtom! fusk premieras...myglare får PUT..riktiga flyktingar får ingen hjälp alls..fattiga svenskar tvingas att betala för den förvridna, ovanifrån påtvingade, sk "solidariteten" i form av en förstörd närmiljö för sig själva och sina barn, i form av sänkta välfärdsförmåner..DESSA..just DESSA människor, som inte kan köpa sig fria, stämplas som "främlingsfientliga" och "rasister" av den föraktfulla PK-eliten, som själva inte lever i den verklighet de påtvingat andra utan någon som helst diskussion, som inte drabbas av nedskärningar utan fortsätter leva sin behagliga avskilda privilegierade tillvaro, långt borta från alla invandrargetton och nedskärningar i den allmänna välfärden..denna politik är INTE någon godhet, kärlek eller uttryck för någon högstående moral..utan handlar om helt andra saker. Sluta upp med att skuldbelägga oss invandringskritiker som "onda" människor! Tvärtom gör denna groteska politik att vi får mindre möjligheter att hjälpa verkliga flyktingar och övriga nödställda i deras egen närmiljö, vilket jag anser är en oändligt mycket viktigare uppgift än att härbärgera ekonomiska lycksökare som tagit sig hit på falska grunder, speciellt med tanke på det enorma problem som redan uppstått i Sverige pga av denna bisarra och djupt orättfärdiga massinvandring. Det är bara för sorgligt att vissa människor låter sig hjärntvättas till den milda grad att de går på den förljugna propaganda som likt giftgas tränger in i varenda por i det svenska samhället. Jag uppfattar inte dig Zombie som en PK cyniker, utan som en ärlig människa som genuint tror på vad du själv säger..det gör det så mycket mer tragiskt. Ja, jag anser att svenskars behov skall tillgodoses först och främst innan vi kan hjälpa andra och..JA..jag vill INTE ha något och en mindre leva mångkulturellt samhälle a la svensk invandringspolitik!
|
4 maj 2010, 19:30 |
|
|
rdos
Medlem
|
| | | | Orion skrev: Svarta afrikaner har en lägre intelligensnivå än andra raser som kollektiv betraktat, det är en stor förklaring till deras tillkorta kommanden, både i det svarta Afrika och i resten av världen, man kan inte bara skylla ifrån sig på diskriminering, det finns andra folk som blivit lika diskriminerade och som idag klarar sig excellent..se på judarna eller asiaterna som kom till Amerika som svårt diskriminerade kulier, deras barnbarn kallas idag "The wiz kids" pga av deras exempellösa framgångar på elituniversiteten...svarta klarar sig sämre på IQ test..de klarar sig sämre i arbetslivet..trots alla stödåtgärder och försök till positiv särbehandling..en stor del av förklaringen ligger i deras lägre intelligensnivå som beror på genetiska orsaker INTE på att de är så diskriminerande. Ge något enda exempel på en framgångsrik svart stat? Varför skulle inte de svarta afrikanerna kunna åtminstone någonstans kunnat prestera en framgångsrik välfärdsstat, liknande de som andra raser kunnat åstadkomma? Var finns den svarta världens motsvarighet till Japan, Sydkorea, Tyskland, Sverige, Kanada? Kanske är det så enkelt att de helt enkelt inte har förmågan? | | | | |
Japp. Det bevisades alldeles nyligen att de inte hade några neandertalsgener. Det är där alla deras problem ligger.
|
4 maj 2010, 20:03 |
|
|
rdos
Medlem
|
| | | | Orion skrev: Zombie, du blandar ihop en fullkomligt orimlig, orättvis, godtycklig och extremt kostnadsineffektiv svensk flykting & invandringspolitik med "godhet" , "kärlek" och "moral", när det i själva verket är precis tvärtom! fusk premieras...myglare får PUT..riktiga flyktingar får ingen hjälp alls..fattiga svenskar tvingas att betala för den förvridna, ovanifrån påtvingade, sk "solidariteten" i form av en förstörd närmiljö för sig själva och sina barn, i form av sänkta välfärdsförmåner..DESSA..just DESSA människor, som inte kan köpa sig fria, stämplas som "främlingsfientliga" och "rasister" av den föraktfulla PK-eliten, som själva inte lever i den verklighet de påtvingat andra utan någon som helst diskussion, som inte drabbas av nedskärningar utan fortsätter leva sin behagliga avskilda privilegierade tillvaro, långt borta från alla invandrargetton och nedskärningar i den allmänna välfärden..denna politik är INTE någon godhet, kärlek eller uttryck för någon högstående moral..utan handlar om helt andra saker. Sluta upp med att skuldbelägga oss invandringskritiker som "onda" människor! Tvärtom gör denna groteska politik att vi får mindre möjligheter att hjälpa verkliga flyktingar och övriga nödställda i deras egen närmiljö, vilket jag anser är en oändligt mycket viktigare uppgift än att härbärgera ekonomiska lycksökare som tagit sig hit på falska grunder, speciellt med tanke på det enorma problem som redan uppstått i Sverige pga av denna bisarra och djupt orättfärdiga massinvandring.
| | | | |
Word..
|
4 maj 2010, 20:04 |
|
|
animal
F.d. exec
|
| | | | Zombie skrev: Okej, då säger jag det rent ut: ni har inte tillräckligt med kärlek, moral och i det ordets egentliga mening empati i er för att kunna bedöma sådana här saker. Ni har dessutom oturen att era för all del allmänmänskliga mentala blockeringsförmågor fungerar så, att de åtminstone i frågor som har triggat djupt liggande rädslor hindrar er från att läsa på mer än åt vissa håll och till och med förstå enkel svenska när det som sägs är tillräckligt hotfullt. Ni har enkelt uttryckt stängt era hjärtan, och tyvärr åt sådant håll att även ert förstånd har lidit ödesdiger skada. Samt, bland annat till följd av det, satt er in i saken väldigt selektivt. Då bör det väl stå klart vad jag menar med att jag inte kan förklara någonting för er. Resten får du diskutera med någon annan, jag är skitless. | | | | |
För vad det kostar att hålla 1 blatte på socialbidrag och SFI i Sverige kan du säkert rädda 100 afrikaner från en säker död på plats i Afrika. Pengar är en ändlig resurs och vi kan inte rädda alla även om vi skulle vilja. Jag kan inte se någon "kärlek" eller "öppenhjärtlighet" i ditt sätt att prioritera, jag ser bara enfald. Jag respekterar dig inte mindre för det.
|
4 maj 2010, 20:55 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
App app app! Jag känner personligen flera svarta afrikaner med Aspergers syndrom samt IQ i övre normalkurvan eller högre. Då har vi ju åtminstone bevisat att neandertalare inte hade något med AS att göra.
|
4 maj 2010, 21:27 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|