Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Är det inte konkret nog att hänvisa till tråden på "muppforumet"? Är det inte konkret nog att klargöra att det är ett bevis nog att du inte kan läsa en enkel text på svenska, utan att förfalla till att tro att du kan bevisa något genom några lösryckta citat och på ett högst barnsligt och muppigt sätt utbrista i ett "FAILED"?

Men kör till! Ge dig du med svansen mellan benen och sätt mig på ignore. Det är bara ytterligare ett bevis på att du skramlar mycket men inte har så mycket innanför pannbenet. Åtminstone inte något som duger gentemot någon som såsom tekniker inte är likt förbenat inskränkt och fyrkantig som du.

Du är en loser, enligt mitt sätt att uppfatta din bristande kapacitet! Sedan får du som andra muppar skrika bäst du vill att det är de andra som förlorat. Men sådant, bäste nallen, det är bara verklighetsförvanskning.

Jag är fortfarande öppen för att du kan ta ditt förnuft till fånga, och inse att din aggressiva stil föga gagnar dig, utan slår tillbaka. Du är inte förlorad för alltid. Men det kräver då viss skärpning från din sida. Försök nu använda dig av det som du trots allt har innanför ovan nämnda pannben!

Edit: Smärre språklig justering.


29 juli 2013, 00:26
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jag tycker Asmix uttryckte tänkvärda saker bra. Tänkvärda även i vidare perspektiv.

nallen: vad jag förstår vill du alltså inte alls ha "högre i tak" utan tvärtom järnhård styrning. Bara åt motsatt håll mot dit du uppfattar att Aspergerforum styrs, och mycket hårdare än vad man gärna på något rimligt sätt kan skapa sig för bild av hur det forumet styrs. Och det kan väl uppfattas som muppigt – särskilt mot bakgrund av den laissez-faire-hållning du uppvisar i många samhällsfrågor.

I den där styrningen skulle till och med innefattas någon sorts styrning av diskussionerna i polariserande riktning och bort från allt komplext och svåravgjort – allt som verkligen kräver litet mer än ett enkelt avgörande att "den har rätt och den har fel". Och på det sättet skulle man skapa en inbjudande atmosfär för högklassigt intellektuellt utbyte. För eftersom vi redan saknar förbud mot det synsättet måste det ju vara styrning du avser?

Eller har jag fattat något fel?

Samtidigt fick vi (skriver nu som
moderator
) rätt nyss en massa kritik för laissez-faire-moderation. På tal om det där med att jämka och att hur man än brer ut täcket hamnar någras händer eller fötter alltid utanför.


29 juli 2013, 00:37
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Zombie skrev:
Jag tycker Asmix uttryckte tänkvärda saker bra.

Jag kan bara läsa det som inlindat tyckande, det finns inga reda (och relevanta) fakta så långt ögat når.

Zombie skrev:
nallen: vad jag förstår vill du alltså inte alls ha "högre i tak" utan tvärtom järnhård styrning.

Det är inte nödvändigt. Det räcker bra att ingen sparkar ut en för att man talar om för idioter att de är idioter och ger dem några snoksmällar.

Zombie skrev:
I den där styrningen skulle till och med innefattas någon sorts styrning av diskussionerna i polariserande riktning och bort från allt komplext och svåravgjort – allt som verkligen kräver litet mer än ett enkelt avgörande att "den har rätt och den har fel".

Om man inte kan avgöra det så har man sannolikt inte ställt frågan på rätt sätt och får således gå hem på sin kammare och klura ut vad man egentligen menar.

Zombie skrev:
Eller har jag fattat något fel?

Inte vet jag, du kommer inte med några konkreta påståenden utan ställer bara nya frågor.

Zombie skrev:
Samtidigt fick vi (skriver nu som
moderator
) rätt nyss en massa kritik för laissez-faire-moderation.

Det beror ju på att ni och särskilt moderatorerna på AF alltid håller dumskallarna under armarna, för det är ju så synd om dem.


Senast redigerad av nallen 29 juli 2013, 01:01, redigerad totalt 1 gång.



29 juli 2013, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
nallen skrev:
Eftersom du inte säger nåt konkret har du redan förlorat.
-> ignore


Ville bara tillägga, för att hjälpa dem som nu kanske inte kommer på det utan att det sägs explicit, att det just är ett sådant här argument som du upprepar i den åsyftade tråden på "muppforumet". Det gör du med ett skriftligt minspel som avslöjar din egen leda inför att behöva tjata om det.

Men det är nog för många av läsarna av nämnda tråd också ett av de tydligaste bevisen på den särskilda form av muppighet som du begåvats med. Din totala avsaknad av självreflektion i fråga om det är det många som beklagat, och det har inte varit så svårt att se att en och annan ömmat för dig och kunnat tänka sig att ställa upp, av barmhärtighet.

(Ett tag var det väl så att en och annan frågade sig om det var en välstuderad metod från din sida att ragga på och få till det något, som du som många andra så trängtar efter. Jag för min del har avskrivit den misstanken. Jag tar upp detta endast för att visa på hur långt just din muppighet kan få andra att gå i tanken, för att försöka förstå hur den alls är möjlig.)

Att bara som du då här ytterligare en gång reagera inom din bubbla och tro att den bubblan är hela världen, det är inte särskilt klokt agerande. Det är framför allt inte något bevis för att du har något av substans i din argumentation. Tvärtom kan det som jag hävdar, vilket självfallet det kan råda delade meningar om och vilket således kan diskuteras, uppfattas som ett bevis på att du föga förstått av vad som är karaktäristika för den dåliga verklighetsanpassning som utmärker just det slaget av muppighet.

Att jag talar om muppar och muppighet, är endast för att du har valt att göra det och tro att det är något som inte på något sätt är tillämpligt på dig. Själv väljer jag att kommunicera i andra termer, om jag har chans att påverka hur ett utvecklande samtal kan föras.


29 juli 2013, 01:00
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
nallen skrev:
Zombie skrev:
Jag tycker Asmix uttryckte tänkvärda saker bra.

Jag kan bara läsa det som inlindat tyckande, det finns inga reda (och relevanta) fakta så långt ögat når.


Där blev det ett kryphål för detta med din ignorering av mig. Det ger mig ju utsökt tillfälle att "täppa till truten" på dig som du skulle säga.

"Inlindat tyckande", säger du. Det är inte någon större skillnad på tyckande och tyckande. Det trodde jag du hade klart för dig. Det ena är lite mer civiliserat möjligen, dvs inte avsett att i första hand "täppa till truten" på någon. Vad är det du kommer i dina olika inlägg både här på detta forum och på det andra forumet? Jag kan inte få det till annat än att det mestadels är ett fasligt tyckande från din sida. Nu räknar jag bort det som kan uppfattas som att vara mer av informationskaraktär, ett förmedlande av styckekaraktär, utan att det behövs någon större språklig finess.

Att du har problem med synen och stora luckor i din teoretiska och övriga allmänbildning, gör det möjligt för dig att inte se. Men det är nu inte som för strutsen att om man stoppar huvudet i sanden, så finns det inte något att se.

Men jag har för länge sedan insett att du har så stora blindfläckar att du inte klarar av att se vissa saker, även om du skulle ha dem utlagda och pedagogiskt uppenbarade rätt framför synen din. Så jag ska inte säga så mycket mer. Tyckte mest det var en kul grej att få penetrera din "ignore-funktion".


29 juli 2013, 01:13
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Muppar hit och dit... Vi är alla muppiga till någon grad, det är som därför vi är här. Att prata som en professor i filosofi kommer inte att vara till hjälp för speciellt många aspergare - speciellt inte de rakt faktainriktade vilket är vad man vänder sig till om man nu vill kommunicera med nallen. Att vrida sig tio varv runt sina egna tankar, börja blanda in "kanske" och "möjligtvis", det blir bara bakgrundsbrus.
Jag är själv rätt duktig på att leka med språket när jag vill, däremot har jag sällan behov av att göra det enbart för att på något vis försöka framställa mig som mycket intelligent, eller mer intelligent än motparten i en diskussion. Det går inte att komma från känslan att det lutar lite åt det hållet här. Om man nu anser sig vara så pass intelligent så bör man även vara kapabel att lägga undan de snirkliga uttrycksformerna och helt sonika koka ned saker och ting till klara, raka besked.

Om du förklarar något för en människa och den människan inte tycks greppa vad du säger så är det upp till dig att hitta rätt sätt att uttrycka dig på - förutsatt att du nu faktiskt vill nå fram och inte bara briljera med målet att lyfta dig själv några pinnar längre upp på stegen.

Vidare kan väl påpekas att man inte lugnar några björnar genom att peta på den med en vass pinne. Vill man väl så har man trampat helt snett om man någonstans tror att provokationer är en bra lösning. Om inte annat så kanske man ska föregå med gott exempel snarare än att förvandla sig själv till det man påstår sig vända sig mot. Bara en tanke.


29 juli 2013, 01:16
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
tahlia skrev:
Jag är själv rätt duktig på att leka med språket när jag vill, däremot har jag sällan behov av att göra det enbart för att på något vis försöka framställa mig som mycket intelligent, eller mer intelligent än motparten i en diskussion. Det går inte att komma från känslan att det lutar lite åt det hållet här. Om man nu anser sig vara så pass intelligent så bör man även vara kapabel att lägga undan de snirkliga uttrycksformerna och helt sonika koka ned saker och ting till klara, raka besked.


Där tar du fel. Det finns inte någon sådan tendens. Det är bara att jag kan bli lite trött på muppar som tror sig inte vara muppar utan tror sig vara något förmer och se ner på andra, och som till råga på allt fått för sig att det är deras muppighet som ska vara det som ska få lov att vara mallen.

Du är lite som nallen, det har varit klart för mig länge, och du har givit många prov på det, liksom på sympati med mannen i fråga. Men du har i alla fall den goda smaken att ha ett visst mått av självreflektion, att ödmjuka dig något, i alla fall vissa gånger. Kanske för att du har haft en kärvare livets skola än vad nallen haft. Kanske för att du är kvinna.

Men som sagt, ni är i mångt och mycket lika, och det förvånar mig inte alls att du tror jag skriver det jag gör av något slags snobbighet. Som du säkert vet är jag inte den som viker mig bara för att någon kommer med några okvädningsord eller tror sig vara något utöver det vanliga. Det kan i och för sig just ses som ett av inslagen just i min variant av muppighet. Det har jag fått sota för några gånger, då det hade lönat sig bättre för mig att kunna låta bli att reagera och säga min mening.

Den här tråden om "sektforumet" har retat mig ett tag så pass att jag tyckte det kunde vara tillfälle att gå in med några inlägg, möjligen för att något stävja diskussionen eller i vart fall som en markering av den position jag själv har i fråga om detta, eller (för att nu fresta med ytterligare en nyansering av det slaget som för vissa tycks vara en styggelse) åtminstone som en tentativ positionsbestämning. När nu nallen hävde ur sig det att moderatorerna kunde hålla sig till muppforumet, hur han nu skrev, tyckte jag att läget var givet. Så enkelt är det.

Jag gitter inte formulera mig så att det blir som en knäckebrödsmacka med Kalles Kaviar. Jag har för tusan rätt att vara bekväm även jag. Det är väl inte meningen att de med sämst innanläsningsförmåga och språklig kapacitet ska vara de som sätter ramarna. Det står ju var och fritt att hoppa över mina inlägg. Det är då sannerligen inget krav jag ställer på någon att de ska läsa dessa. Nu förstår säkert de smarta att jag i runda slängar har travesterat kritiken som nallen framfört om hänsynstagande. Den nivån ligger diskussionen på. Om nallen själv inte klarar av sådant utan att bröla, eller att ge upp. Ja, då är det inte mitt fel, utan hans. Det är hur som helst ett utmärkt bevis på att det finns en diversitet, av ett slag som hans mallar inte klarar av att hantera.

Möjligen dina, tahlia. Men dina försök att snärja mig är nog lika små som nallens. Det inser du nog. Jag tillåter mig att på mitt sätt dra fördel av yttrandefriheten här. Det var ett tag sedan folk kunde ha roligt av att jag tog bladet från munnen. Jag har nu härmed erkänt att också det spelade in något, att jag ville verka lite som hare i att dra upp tempot här, om så få blott bara för några varv, en stund en högsommarnatt. Generöst vad?


29 juli 2013, 01:42
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Du underhåller, ja. Det är också allt. Själv vill jag mer än så för att jag är mer än så.


29 juli 2013, 01:57
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
tahlia skrev:
Du underhåller, ja. Det är också allt. Själv vill jag mer än så för att jag är mer än så.


Det är då inte allt. Men om det är allt du ser, så säger det desto mer om vad du klarar av att se.

Förhäv dig nu inte tahlia! Fast, ja. Det är ju sådant som personer som du och nallen är så bra på.

Jag har sett hur illa andra kan ta upp sig av sådant språkligt agerande. Inte då bara av det som nallen kan haspla ur sig, utan också sånt som du vässat dig till att skriva.

Underhållningen som jag talade om var bara kryddan. Det kan vara gott med lite krydda ibland. Håller du inte med? Mestadels kryddar jag knappast alls. Det duger för mig, just för att jag är så mycket mer än insinuationer av den art som du är så duktig på.


29 juli 2013, 02:11
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Asmix skrev:
Det är då inte allt. Men om det är allt du ser, så säger det desto mer om vad du klarar av att se.


Eller så ser jag mycket mer än du skulle önska. "Tro inte allt du läser" sägs det. Jag skulle vilja hävda att det snarare handlar om att inte tro att det man läser är allt som finns där.

Asmix skrev:
Förhäv dig nu inte tahlia!


Ingen risk, jag vet mycket väl var mina begränsningar finns tillika var mina styrkor ligger.

Asmix skrev:
Jag har sett hur illa andra kan ta upp sig av sådant språkligt agerande. Inte då bara av det som nallen kan haspla ur sig, utan också sånt som du vässat dig till att skriva.


Folk tar illa vid sig av sådant jag vässat mig till att skriva när det är meningen att de ska ta illa vid sig av det jag skriver. Ser ingen större mening med att skriva något alls såvida jag inte är fullt medveten om vad jag gör. Spontanitet är inte min starka sida vilket i det här avseendet kan ses som en fördel.

Asmix skrev:
Underhållningen som jag talade om var bara kryddan. Det kan vara gott med lite krydda ibland. Håller du inte med? Mestadels kryddar jag knappast alls. Det duger för mig, just för att jag är så mycket mer än insinuationer av den art som du är så duktig på.


Insinuationsleken ger jag mig bara in i med de som behärskar den, till skillnad från ett stort antal andra skribenter. I det läget är inte uppsåtet att flyga under radarn utan att tala samma språk. Det finns en enorm fördel i att lära sig fler språk än sitt eget, inte minst om man har ett genuint intresse av andra människor.
Gott med lite krydda? Så länge den inte kostar någon annan än mig själv, ja. I det här fallet, nej.
Har dock inte för avsikt att knuffa ned dig från den pinne du hänger i, det skulle kräva självinsikt från din sida samt tanken att du någonstans har gått lite vilse i tankarna och bedömningen.
Det går inte att flytta den person som själv satt sig på en piedestal eftersom vederbörande tar sig friheten att vara den som bedömer huruvida den hör hemma där eller inte samt varför. Skulle jag således leta fram en sida av din muppighet jag kan ömma för så är det just den - en begränsning även det.


29 juli 2013, 02:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron