Re: Trubbel på sektforumet
Sen vill jag uppmärksamma dig nallen att du många gånger enligt mitt förmenade agerar mycket muppaktigt, må vara att profilen för ditt sätt att vara mupp skiljer sig från mängden andra mupp-profiler. Jag tycker inte du ska sätta dig på några höga hästar och svänga med någon motorsåg som vore du någon modern storfrälse.
Jag påstår självfallet inte att jag skulle vara fri från sådant som andra kan anse vara muppigt i en eller annan bemärkelse. Som du ser av detta inlägg har även jag, såsom du, en viss benägenhet att gå till storms, eller i vart fall att bemöta diverse stormningsförsök. Så där har vi nog vissa likheter. Jag skulle däremot gärna se att du ödmjukade dig ytterligare något (för jag har sett att du gjort vissa framsteg i fråga om det).
Det tror jag skulle förbättra dina utsikter att vinna större framgång på livets olika områden. Du skulle, som jag uppfattar saken, då inte ha samma behov av aggressivitet som kraft att hålla dig uppe och motor att driva dig framåt. Fräs eller morra tillbaka, du. Det är nu inte så roligt att någon tilltalar en på det sätt som jag nu gör. Men raka puckar var det väl? Jag tror faktiskt att du kan se mina poänger, även om jag är inställd på att du har en bit kvar till att inför andra erkänna dem. Du är förstås fri att bevisa att jag tar fel i detta sista.