Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
:01: DET är i alla fall väldigt operativ- och fönstersystem beroende.


26 juli 2013, 22:45
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
jupz. Och om ingen säger nåt annat förutsätter jag en windowsvariant. Funkar nästan jämt.

pysslar folk med linux har de förmodligen systemet lite grann som specialintresse (så var det förr iaf), och har de mac så har de en tendens att säga det :)


26 juli 2013, 22:52
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
ALT-tekniken forutsatter numeriskt tangentbord. Har modell litet, dom tyckte uppenbarligen att en uppsattning siffror var tillrackligt.


26 juli 2013, 22:53
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Har aldrig provat på dom andra. Prova och se vad som händer!


26 juli 2013, 22:54
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Vid närmare eftertanke kan jag nog leta på ett tangentbord att ge bort om det är så... om ett par veckor när semestern är slyt. Meppe, PM:a om du vill ha.


26 juli 2013, 22:56
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Bara själva TANGENTBORDET löser inget. Det är en systemgrej oxå!

Jag har ett "nordiskt" här jämte mig. För att vara besvärliga har man gjort det så dumt det bara går.

åäö vet vi alla var dom sitter. Danskarna passar på att ha å på rätt ställe, och æø på öä, alltså omvänt. Och norrmännen, som har samma tecken, har omvänt som danskarna. Hur fånigt som helst.

Och resultatet av vad som händer när jag trycker på mina åäöæøøæ-knappar beror på mina systeminställningar.

Just nu kör jag mac, så jag trycker ä, och får ett ä, och så trycker jag ALT-ä och får ett æ. Funkar sketbra till mina behov!


26 juli 2013, 23:00
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Jo, men på PC-tangentbord (== i stort sätt alla USB-tangentbord) så saknar ju amerikanska tangentbord några knappar och några av knapparna (med samma scan-koder) sitter på andra ställen... jag gissar att det är Meppes problem, annars är det ju bara - precis som du säger - att ladda finskt eller svenskt tangentbord i Winblows och sen skita vad som står på tangent-topparna.

Jag har nog aldrig sett ett polskt tangentbord... *googlar*

EDIT: jo, men... Meppe: prova att installera finskt tangentbord också, win har ju nån mojäng så man kan växla tangentbordsinställningar "live" - ställ in den så att du har finskt valt, sen borde du kunna skriva åäö genom att trycka på de vanliga knapparna; en till höger om 'P' och två stycken till höger om 'L'.


27 juli 2013, 11:29
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
hmm. alt-vänstershift, var det den man ändrade tangentbord med i windows? Och så kan man installera flera, som man kan växla mellan? *funderar*


27 juli 2013, 12:26
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
nallen skrev:
Jag börjar tro att mnordgren kommer att lyckas med det jag varit rädd för i flera år, nämligen att förvandla det en gång rätt trevliga forumet till ett Tant-styrt dagcenter där bara osjälvständiga, tråkiga och politiskt korrekta orkar vistas när åsikterna till slut blir helt likriktade. Surt som fan, men det masserar säkert överTanten Lieberts belöningssystem.
:05:

Det barkade åt det hållet redan när Titti var admin så jag är inte direkt överraskad. Frågan är vilken eller vilka relevanta föreningar mnordgren är med i? T.ex Attention eller FA. Någon som har koll på det?
Kanske skulle vi börja granska även moderatorerna i syfte att ta reda på om dem är opartiska dem är eller inte är det ;)


27 juli 2013, 18:10
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
När självaste forumägaren inte anser forumet vara intressant längre kan man börja fundera på vad som händer där.


27 juli 2013, 20:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron