Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Hur orkar folk studera så mycket? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Hur orkar folk studera så mycket?
Ja, vid sjukersättning.

15 februari 2011, 16:54
Medlem
Vid permanent sjukersättning får man väl nuförtiden gå en hel utbildning utan att ersättningen ens blir vilande?

15 februari 2011, 18:39
Medlem
Jag har nu blivit tvungen att avbryta mina studier för att (förhoppningsvis) få ersättning från a-kassan. Det känns surt. För även om man inte får ut några poäng så är det berikande att lära sig saker och att bara söka en massa jobb som man inte har någon större chans att få (eller klara av) är nedstämmande.

Det är tråkigt att vare sig arbetslösa eller sjukskrivna får hålla igång hjärnan och utvecklas under rehabilitering eller arbetslöshet genom att studera. Inte officiellt i alla fall.

23 juli 2013, 15:34
Medlem
Är det något ämne jag brinner för, kan jag vara aktiv dygnet runt, inte att jag låser mig stationärt, utan tankeverksamheten är igång. Varje dag.
Studier har dock blivit något lidande pga jag tröttnar på att genomföra trista uppgifter som inte fyller någon funktion, utan bara finns där för att "finnas".

23 juli 2013, 21:40
Medlem
Förstår dig logisktfelslut. Är det något som jag har svårt det är det uppgifter som jag inte egentligen tycker är meningslösa. Jag måste lura mig att jag är intresserad och det kan ta oerhört lång tid och kan ta nästan oöverstigligt mycket energi.

23 juli 2013, 23:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.