Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Symmetri i planetbanor! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Symmetri i planetbanor!
Coolt, men jag kan inte låta bli att undra med vilken noggrannhet "kvadraten" mätts?

18 juli 2013, 00:39
Medlem
Ingen aning!

Jag tycker bara det är coolt :)

18 juli 2013, 00:45
Moderator
Det är det. Tack för att du delar med dig! Blev på bättre humör. Man kan ju faktiskt inte vara helt konsekvent urless på en tillvaro som innehåller dammsugarpåsedjur och är översållad av vackra kelejdoskopiska mönster. Småler åt tanken.

18 juli 2013, 00:50
Medlem
Om man mäter nogrannare kanske det visar sig att "kvadraten" inte alls är någon kvadrat och/eller att den inte tangerar cirklarna. :ugeek:

18 juli 2013, 00:50
Medlem
Incognita skrev:
Man kan ju faktiskt inte vara helt konsekvent urless på en tillvaro som innehåller dammsugarpåsedjur och är översållad av vackra kelejdoskopiska mönster.

Nej, särskilt det sistnämnda ska man fascineras över - det första är däremot biologi, som ju handlar om "yucky squishy things" enligt Sheldon Cooper.

18 juli 2013, 00:52
Moderator
Sheldon - så outhärdlig att det slår över och blir gulligt. :08:

Jag skall försöka tänka nästa gång jag överväldigas av äckelkänslor över tillvarons fulhet, att det bara är en fråga om skala och sinne för matematik. De där vidriga spottloskorna och skitiga gamla tuggummina och annat vedervärdigt guck på busshållplatserna, t.ex., har säkert något fulländat över sig på kvantnivå eller i proportionerna mellan sina ojämnheter eller något.

18 juli 2013, 01:00
Medlem
Incognita skrev:
Sheldon - så outhärdlig att det slår över och blir gulligt. :08:

Jag skall försöka tänka nästa gång jag överväldigas av äckelkänslor över tillvarons fulhet, att det bara är en fråga om skala och sinne för matematik. De där vidriga spottloskorna och skitiga gamla tuggummina och annat vedervärdigt guck på busshållplatserna, t.ex., har säkert något fulländat över sig på kvantnivå eller i proportionerna mellan sina ojämnheter eller något.

:)

Bra med bättre humör!

18 juli 2013, 01:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.