Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Josef3 stalkar mig! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Josef3 stalkar mig!
Vilken är denna förbannade Diskussionsgruppen till vilken det ständigt hänvisas och vi alla förväntas känna?

3 maj 2010, 02:21
Moderator
En grupp som Sam på Aspergerforum har haft i [många? några?] år. Man träffas i en skola för Sam-ledd diskussion över något som har med Asperger/HFA att göra, och/eller man går därefter på Vasas nära Odenplan och äter (krav från restaurangen) och umgås (om man klarar det i stimmet och den ekande akustiken). Ungefär. (Har bara varit med 1½ gång, och tyvärr får jag säga att Vasas inte gav mersmak.) Här är väl senaste tråden om det.

3 maj 2010, 02:55
Medlem
Åkaj, då vet jag lite mer; tack för förklaringen.

3 maj 2010, 03:52
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Med träff menar jag ett "vanligt" restaurangbesök som den på Vasa's men på Sushirestaurang istället. Orkar absolut inte rådda ihop något större än så! :)

Jag oxå. Vi har varit med på ett antal av träffar i Skåne. Helgen 10-11 juli skulle som sagt passa mig bra. Då är vi i Stockholmstrakten. Att ha träffen i Uppsala vore ännu bättre.

CodeRedAlert skrev:
Kanske kan man ha det som förslag att efter sista diskussiongruppen nu 11. maj, kan de som vill, gå till en Sushirestaurang istället för till Vasa's!
Det finns ett pyttelitet sushihak en bit från Odenplan som jag gillar. Men där får förstås inte speciellt många plats. Men nåja, det finns tid att fundera på det.

Ja känner inte till Stockholm, men sushi är ok för mig. Har dock numera en GPS, så jag kan nog hitta till det mesta, även i Stockholm. ;)

CodeRedAlert skrev:
Men det kanske kan ordnas (eller har redan planerats på Aspergerforumet tex.) något liknande i juli när ni kommer hit, det verkar relativt lätt att få ihop AS-folk här i Stockholm.

Jo, det verkar så. Skånes träffverksamhet verkar numera ha flyttats till "Bishops Arms" av en viss krigarsjäl, som tydligen inte kommer annars (och inte alltid då ens).

CodeRedAlert skrev:
Kanske picknick/grillning när det ändå är sommar och allt. Barn ser inte jag som något hinder, speciellt inte tonåringar.

OK, bra.

3 maj 2010, 06:40
Medlem
exec skrev:
Bor inte du i Malmö/Göteborg? Det låter farligt med tonåringarna, men det gillar jag (farligt, alltså). Tummen upp.

Synd att de inte är farligt då :mrgreen:
Jo, vi bor i Mellanskåne, men åker på semester i början av juli.

3 maj 2010, 06:43
Medlem
Zombie skrev:
En grupp som Sam på Aspergerforum har haft i [många? några?] år. Man träffas i en skola för Sam-ledd diskussion över något som har med Asperger/HFA att göra, och/eller man går därefter på Vasas nära Odenplan och äter (krav från restaurangen) och umgås (om man klarar det i stimmet och den ekande akustiken). Ungefär. (Har bara varit med 1½ gång, och tyvärr får jag säga att Vasas inte gav mersmak.) Här är väl senaste tråden om det.

Det kanske är en KBT-tanke bakom val av lokal? Man tränas i att vistas i jobbiga miljöer och att umgås samtidigt samt har tillgång till en bar vilket utgör en raggningsmöjlighet, både i träningssyfte som rent praktiskt.

Flera flugor i en smäll!
(Skojar bara)

Rdos: Bishops arms? Också ett ytterst strategiskt träffställe, verkar det som... ;)

3 maj 2010, 14:40
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Zombie skrev:

Det kanske är en KBT-tanke bakom val av lokal? Man tränas i att vistas i jobbiga miljöer och att umgås samtidigt samt har tillgång till en bar vilket utgör en raggningsmöjlighet, både i träningssyfte som rent praktiskt.

Flera flugor i en smäll!

Heter det inte flera flugor på smällen när raggning ingår? *hyperanalytisk aspergare*
Fast eftersom vi inte får till det blir det väl flugskitarna som smäller (i våra byxor).

CodeRedAlert skrev:
(Skojar bara)

Nähä? Vad är det förnåt? ;)

3 maj 2010, 16:57
Avslutat konto
Ingen av er kommer någonsin få se en skymt av CodeRedAlert. De enda som kommer se "henne" är andra troll som registrerats av samma person och kan intyga att "hon finns på riktigt".

Självklart kommer någonting dyka upp. Antingen slutar hon bara skriva och försvinner totalt, eller så råkar det bli så att hon skaffat hus i Thailand och "tyvärr inte kommer vara i Sverige så mycket".

Trollet har läst in sig på Aspergerforums rutiner och namedroppar lite för att lura er, men så länge ni inte mött henne i verkligheten anser jag mig ha rätt i mina påståenden.

Att han börjat ljuga desperat nu kan bero på rädsla.

3 maj 2010, 17:57
Medlem
Zombie: Jag tänkte att det var bäst att specificera för säkerhets skull. ( ;) )

Josef3: Så du går åtminstone med på att jag eventuellt är av honkön? Det kallar jag framsteg!

4 maj 2010, 00:45
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Zombie: Jag tänkte att det var bäst att specificera för säkerhets skull. ( ;) )

Jo, jag förstod det och tackar för omtanken. (Jag har också gjort det ibland, och ibland upptäckt att jag borde ha gjort det...)

4 maj 2010, 01:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Som gäst saknar du privilegier.