Ny tråd Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Forumet laddar långsamt 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Forumet laddar långsamt
Ännu en attack ikväll?

17 juli 2013, 23:31
Medlem
Jup.

22:30 ungefär satte den igång. Problemet verkar vara löst nu, mer eller mindre. Försökte posta om det tidigare... men forumet gick ner igen.

17 juli 2013, 23:35
Moderator
Varför alla dessa attacker? Är det helt enkelt hackervärldens motsvarighet till att krossa glaset i busskurer, eller vadå? Finns det någon poäng med det? Visa att man kan, eller vad? :x *muttrar någonting pinsamt om ungdomen nu för tiden och hytter med näven*

17 juli 2013, 23:39
Medlem
Eller ligger det nåt kontroversiellt hos samma hotell? Jag har inte ens orkat kolla upp var vi befinner oss.

17 juli 2013, 23:44
Medlem
Tjae, grejen med just DDOSattacker är att man egentligen inte behöver kunna nåt. Man plockar hem LOIC eller HOIC och får tillräckligt många andra att göra det, och pekar dom åt samma håll samtidigt.

Varför man gör det? Tjae.. ibland är det protester mot att banker och kreditkortsbolag inte låter wikileaks vara kunder där, ibland är det för att nån har gjort nåt annat fel. Ibland är det for the lulz. För ingen anledning, för att det är kul.

17 juli 2013, 23:45
Medlem
nallen skrev:
Eller ligger det nåt kontroversiellt hos samma hotell? Jag har inte ens orkat kolla upp var vi befinner oss.

Vi befinner oss på binero. Man fick inte ens ha wikileakssaker här, så särskilt kontroversiella saker tillåter de inte.

De har dock, som ni har märkt, haft tekniska problem ett tag. Ganska PRECIS exakt när de tekniska problemen skulle vara slut kom attackerna. Antingen är det nån som hämnas dålig service, eller så kanske (konspirationsteoretisk foliehatt på)så har de fortfarande tekniska problem men skyller ifrån sig på hackers (tar av mössan, den var obekväm).

17 juli 2013, 23:50
Moderator
Aha. Säkert fortsatta tekniska problem. De klåparna! Tack för svar! *sur på att hela tillvaron jävlas - och lite lättad över att kunna rikta frustrationen någonstans specifikt och utanför mig själv*

17 juli 2013, 23:59
Medlem
:10: är det du som monterar döda myggor och knott på min skärm?

18 juli 2013, 00:00
Medlem
nallen skrev:
:10: är det du som monterar döda myggor och knott på min skärm?

Göööör jag? *förvånad*

18 juli 2013, 00:05
Medlem
Jag trodde att det kanske var Incognita, hon verkade redo att ta på sig lite av varje :01:

18 juli 2013, 00:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.