Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Josef3 stalkar mig! 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Josef3 stalkar mig!
Sanive skrev:
Jag minns att jag nästan ordagrant konstaterade just det någon gång när jag var 10-11 år gammal. Lustigt.

Jag har också kört med en snarlik variant sedan tonåren; "det viktiga är inte vem som har rätt, utan vem som får rätt".

2 maj 2010, 23:34
F.d. exec
Zombie skrev:
[...] I den här isolerade avkroken, utan föräldrar och med en förebild som Josef3, håller ett litet gäng ungdomar på att stimulera varandras sämre sidor så att gruvliga saker sakta normaliseras.

Personligen så känner jag att ni stimulerar mina bättre, öppnare och mer ödmjuka sidor. Du är inget undantag.

2 maj 2010, 23:38
Moderator
En glad överraskning isåfall. Hoppas det gäller flera, men jag önskar jag kunde se tecknen på det...

2 maj 2010, 23:40
Avslutat konto
CodeRedAlert kommer inte ordna någon träff. Han kommer hitta undanflykter och så småningom försvinna från det här forumet.

Jag har gott om tålamod. I slutänden kommer det visa sig att det bara är ännu en Albulena som är här för att jag är det.

Med tanke på allt jag skrivit om äcklet är det iofs inte konstigt att han inte kan släppa mig ur tankarna, men faktiskt var det han som började och jag kommer inte vara nöjd föränn han är krossad. Ska dock tillägga att den enda tid jag egentligen ägnar honom nu är här på forumet. Dessutom har jag fördelen av att inte ha så mycket att förlora. Jag har redan valt väg i livet och det kan bara bli bättre, trots att det inte är dåligt nu. Stalkern däremot kommer få stora problem runt 30. Inte minst ekonomiska. Det kommer jag att utnyttja till att sparka på honom.

2 maj 2010, 23:44
F.d. exec
Josef3 skrev:
CodeRedAlert kommer inte ordna någon träff. Han kommer hitta undanflykter och så småningom försvinna från det här forumet.

Jag hoppas att du har fel. Om du har fel så kommer du att missa någonting om du inte pallar dig iväg till hufvudstaden.

Edit: Börjar bli lite medicinpåverkad. Sorry. Ska sova alldeles snart.

3 maj 2010, 00:11
Medlem
rdos skrev:

Låter intressant. Om du kan ordna en träff kring 10-15 juli i Stockholm eller omnejd, så kommer vi gärna. Att ha en familjeträff istället för single-aspie-träff vore väl oxå något? Vi har två stycken tonåringar som är rätt så aspiga. :mrgreen:

Med träff menar jag ett "vanligt" restaurangbesök som den på Vasa's men på Sushirestaurang istället. Orkar absolut inte rådda ihop något större än så! :)

Kanske kan man ha det som förslag att efter sista diskussiongruppen nu 11. maj, kan de som vill, gå till en Sushirestaurang istället för till Vasa's!
Det finns ett pyttelitet sushihak en bit från Odenplan som jag gillar. Men där får förstås inte speciellt många plats. Men nåja, det finns tid att fundera på det.

Men det kanske kan ordnas (eller har redan planerats på Aspergerforumet tex.) något liknande i juli när ni kommer hit, det verkar relativt lätt att få ihop AS-folk här i Stockholm.
Kanske picknick/grillning när det ändå är sommar och allt. Barn ser inte jag som något hinder, speciellt inte tonåringar.
Och det brukar finnas flera sambopar, som jag sett, så det handlar ju verkligen inte bara om singel-samvaro på aspieträffarna.

Gud vad jag blev sugen på gari, wasabi och avokado/lax sushi nu... :|

3 maj 2010, 00:20
F.d. exec
CodeRedAlert skrev:
rdos skrev:

Låter intressant. Om du kan ordna en träff kring 10-15 juli i Stockholm eller omnejd, så kommer vi gärna. Att ha en familjeträff istället för single-aspie-träff vore väl oxå något? Vi har två stycken tonåringar som är rätt så aspiga. :mrgreen:

Med träff menar jag ett "vanligt" restaurangbesök som den på Vasa's men på Sushirestaurang istället. Orkar absolut inte rådda ihop något större än så! :)

Kanske kan man ha det som förslag att efter sista diskussiongruppen nu 11. maj, kan de som vill, gå till en Sushirestaurang istället för till Vasa's!
Det finns ett pyttelitet sushihak en bit från Odenplan som jag gillar. Men där får förstås inte speciellt många plats. Men nåja, det finns tid att fundera på det.

Men det kanske kan ordnas (eller har redan planerats på Aspergerforumet tex.) något liknande i juli när ni kommer hit, det verkar relativt lätt att få ihop AS-folk här i Stockholm.
Kanske picknick/grillning när det ändå är sommar och allt. Barn ser inte jag som något hinder, speciellt inte tonåringar.
Och det brukar finnas flera sambopar, som jag sett, så det handlar ju verkligen inte bara om singel-samvaro på aspieträffarna.

Gud vad jag blev sugen på gari, wasabi och avokado/lax sushi nu... :|

Jag tycker inte att det är rätt att konkurrera med det traditionsenliga besöket på Vasa's efter Diskussionsgruppen. Diskussionsgruppen är var fjärde vecka. TexMex-middagen är var fjärde vecka med 2 veckors förskjutning mot Diskussionsgruppen. Gör en egen grej istället. Varannan vecka händer aboslut ingenting, ta tillfället i akt att initiera en egen träff!

3 maj 2010, 00:31
Medlem
sugmundfreud skrev:
CodeRedAlert skrev:
Konstigt nog är jag varken manhaftig eller ett troll. ;)
Okej, om det är sant så kan du nog snart sälla dig till skaran av friade klienter.

CodeRedAlert skrev:
Jag ska fnula på var och när och sätta upp en tråd om det senare, både här och på Aspergerforum. Om inte innan så lär det klarna då vem jag är...
Varför nu det skulle vara intressant?
Högintressant att veta vem som är så intresserad av Josef3 samt invandrarpolitik med mera.

CodeRedAlert skrev:
Jag ber härmed de ansvariga för forumet att ta tag i saken och förmå Josef3 att omedelbart sluta förfölja mig och sluta skriva totalt irrelevanta, sjukt paranoida kommentarer till i stort sett alla mina inlägg.

Näh, du startade en tråd tillägnad honom och bjöd upp till dans. Ni är minst lika goda kålsupare.

CodeRedAlert skrev:
Och nej, jag kommer inte försvinna upp i luften bara för att sugmundfreud låter bli att ta tag i saken.
Så lätt skrämmer man inte bort mig!

Ingen vill ha bort dig! Vi älskar dig! Du är hjärtligt välkommen i den omfamnande Aspiegemenskapen, oavsett vem du är.

För det första är jag inte intresserad av Josef3 per se utan blev extremt irriterad och förgrymmad över hans idiotåsikter som återfanns i nästan varje tråd här.

Jag brukar inte gå förbi när folk dummar sig IRL inte heller när de gör det på nätet. Varför ska man se mellan fingrarna om man råkar bevittna en företeelse som totalt går emot det jag själv fullt och fast tror på? Skulle aldrig falla mig in. Det vore det samma som att instämma. Antingen är man med eller emot!

Sedan att jag valde det här forumet att skriva på beror mest på att mitt vanliga älsklingsforum är halvdött sedan länge och de andra jag brukar vistas på inte lockar längre. Inget av dem har anknytning till AS vilket också spelar in.
Jag behöver omväxling i mitt forumande.
Att ha ett seriöst AS-forum och ett lite mer tramsigt dito passar mig bra. Humöret avgör var man postar mest för dagen.
Så jag hoppas verkligen att det här forumet växer till sig och blir mer varierat och välkomnande för nya användare.

Slutligen:
Josef3, jag kommer fortsätta ha dig på ignore men klickar upp dina inlägg i den här tråden. Så vill du kommunicera med mig gör du det lämpligast här. Alla övriga hatiska inlägg i andra trådar som du riktar mot mig (dvs. din inbillade stalker) ser jag som förföljelse och trakasserier och kommer rapportera dem i den mån jag får syn på dem.

3 maj 2010, 01:01
Medlem
exec skrev:

Jag tycker inte att det är rätt att konkurrera med det traditionsenliga besöket på Vasa's efter Diskussionsgruppen. Diskussionsgruppen är var fjärde vecka. TexMex-middagen är var fjärde vecka med 2 veckors förskjutning mot Diskussionsgruppen. Gör en egen grej istället. Varannan vecka händer aboslut ingenting, ta tillfället i akt att initiera en egen träff!

Det är ju massor på gång nu i maj!
Flera aspieträffar av olika slag, minst tre bara här i Stockholm som jag sett. Eller ett av dem är ifs. en inflyttningsfest.
Dessutom vet jag att det tidigare varit så att några som varit på Diskussionsgruppen, dragit till ett café därefter, istället för Vasa's.
Alla vill ju inte äta där varje gång men vill kanske ändå ha en fortsättning på kvällen i trevligt sällskap.
Så tänkte jag.
Men å andra sidan är det sista D-gruppen för säsongen så, du kan ha rätt ändå. ;)

Får fundera vidare då!

3 maj 2010, 01:13
Medlem
Det här utvecklar sig ju riktigt rart :) . Starta en träfftråd vetja, den kan heta någonting i stil med: Samordningsträfftråd för folk som blivit utkastade från Aspergerforum men vill delta på träffar. Eller flera trådar kanske? Aspergerträfflivet är orört landskap i mitt sinne, men CodeRedAlert med flera verkar ju ha koll.

3 maj 2010, 01:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.