Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
App-snack 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: App-snack
Du tycker det är tråkigt att du inte kan använda en applikation som du inte vill använda? :01:

7 juli 2013, 12:44
Medlem
Hade den funkat så man kunde använda den så hade varit någonting men appen är ju inte användarvänlig. :01:

7 juli 2013, 14:35
Medlem
Jag skulle gärna svara då jag har svar men du blir väl bara sur så då står jag hellre över.

7 juli 2013, 14:42
Medlem
Och ingen annan vill svara heller så då blir det min tolkning som gäller. Och då är appen rena skräpet.

7 juli 2013, 15:46
Medlem
App lapp sa att du slapp

7 juli 2013, 17:20
Medlem
Zirre skrev:
App lapp sa att du slapp

Sluta fåna dig.

7 juli 2013, 19:08
Medlem
Varför då? Finns ingen regel mot det.

7 juli 2013, 21:08
Moderator
Jag håller med om att en app (liksom andra hjälpmedel) som inte underlättar tillvaron för användaren är oduglig i det avseendet. Om den kräver en massa extra kognitivt processande för att den skall funka så fyller den inte sin funktion för den användaren. Man skall inte behöva lägga ner ett hästjobb på att förstå dem. Sedan kan samma app säkert göra underverk för någon annan, för att den råkar synka bra med den användarens sätt att tänka, strategier och system, och/eller rent tekniskt med den hårdvaran/mjukvaran/whatever. Men det innebär ju inte att det var den första användaren som var korkad eller för omotiverad eller vad man nu kan beskyllas för. Det är inte användaren som skall anpassas till hjälpmedlet, utan hjälpmedlet som skall anpassas till användaren. Det är väl det som så tjusigt brukar kallas för "gränssnittet" mellan människa och teknik? Ett tekniskt system som inte funkar i den praktiska verkligheten är värdelöst - hur snillrikt det än må vara.

*drömmer om arbetsterapeuter som doktorerat i människa-teknik-interaktion*

8 juli 2013, 14:02
Medlem
Upptäckte just en självförsvarsapp, eller vad man ska kalla den!

8 juli 2013, 16:40
Medlem
Det ligger en del i det Incognita skriver, men samtidigt så kan man nog hävda att om man inte kan bekymra sig om lägga ner nån vecka på att lära sig ett hjälpmedel, så har man uppenbarligen inget större behov av det.

8 juli 2013, 19:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.