Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Josef3 stalkar mig! 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Josef3 stalkar mig!
Zombie, ingen tar en fosterskadad robot på allvar. Bildad eller obildad miljö spelar ingen roll.

Lär er karisma och social kompetens eller lev med förbannelsen att ingen utanför nördvärlden lyssnar på er.

Om du tror att jag uttrycker samma åsikter IRL som jag gör online är du helt störd. Jag står inte på en fest och gapskriker att jag vill skicka blattar till koncentrationsläger t.ex. Möjligen kan jag säga det som ett sadistiskt skämt inlindat i något som liknar rumsrenhet. Jag är faktiskt en rätt socialt kompetent person i själva kommunikationen. Det är att samarbeta och komma överens med människor som inte fungerar och det är också därför jag inte tar del i samhället. En fest eller en vanlig konversation däremot kan jag använda till att charma alla om det behövs.

De flesta som känner mig IRL uppfattar mig som rätt vettig. Jag har ett psykopatrykte mest pågrund av saker jag skrivit på internet. Däremot så vet de som känner mig att jag inte är så onyanserad som de som bara har internetbilden tycks tro.

Där har vi skillnaden. Jag är inget missfoster som bemöts med suckar och huvudskakningar, CodeRedAlert och kanske även du är det däremot.

2 maj 2010, 20:38
Medlem
Nej, Zombie, jag är inte sur gubevars, jag känner på riktigt att allting är helt surrealistiskt. Hade ingenting med någon annan att göra, bara en allmän besvikelse över min hjärnas oförmåga att pussla ihop verkligheten! Gäller för övrigt både på internet och i det andra så kallade livet, allting är flytande.

2 maj 2010, 20:42
Moderator
Josef3, läser du illa? Jag skrev rätt uttryckligt att det jag uttalar mig om är vad som förehas på det här forumet.

Vet inte vad jag ska skriva för att trösta Sugis, men skulle vilja komma på något. :)

(Gjorde förresten ett par tillägg till mitt förra inlägg innan jag insåg att tråden hade fått en sida till.)

Senast redigerad av Zombie 2 maj 2010, 20:46, redigerad totalt 1 gång.

2 maj 2010, 20:44
Avslutat konto
Zombie skrev:
Josef3, läser du illa? Jag skrev rätt uttryckligt att det jag uttalar mig om är vad som förehas på det här forumet.

Vet inte vad jag ska skriva för att trösta Sugis, men skulle vilja komma på något. :)

Aspergare brukar vara maktlösa utanför internet pågrund av socialt handikapp. Eftersom jag är ett socialt geni och en manipulativ narcissist värdesätter jag faktiskt IRL-förmågor mer än teoretiserande på diverse forum.

2 maj 2010, 20:46
Medlem
Jag tycker mest synd om Zombie i denna frågan faktiskt. Vet inte om han behöver tröst från mig dock. :?:

Själv är jag tillräckligt intelligent för att veta vilka påståenden man kan ta på allvar och inte. Bildad kanske man kan säga eftersom jag knappast föddes med min språkförmåga.

2 maj 2010, 20:53
Avslutat konto
En mycket viktig regel, som aspergare har svårt att ta till sig men som är ett av mina motton i livet, är att "det viktiga är inte vad man säger, utan hur man säger det". Råfakta, dock i aspergares fall ofta vinklad för att passa den egna fantasivärlden, och teoretiserande kombinerat med en okarismatisk och socialt inkompetent personlighet är emot naturens lagar. Det är själva definitionen av en undermänniska.

2 maj 2010, 20:54
Medlem
Josef skrev:
"det viktiga är inte vad man säger, utan hur man säger det"
Visst, om syftet är att manipulera eller att ställa sig in hos random person så gör man nog bäst i att slicka lite röv samtidigt som man får fram sina tankar, men jag kan inte direkt påstå att du verkar använda dig av den senare varianten särskilt ofta. Iallafall så märks det inte, så om det är meningen gör du på fel sätt, om t.om jag märker av det.

2 maj 2010, 21:03
Moderator
Timeless skrev:
Själv är jag tillräckligt intelligent för att veta vilka påståenden man kan ta på allvar och inte. Bildad kanske man kan säga eftersom jag knappast föddes med min språkförmåga.

Jag antar att du bara vill retas, men har du någon substans i det här (som vilka påståenden det är som du med din överlägsna intelligens har analyserat hur) kan du ju klämma fram med den så att den går att diskutera.

2 maj 2010, 21:04
Medlem
Konstigt nog är jag varken manhaftig eller ett troll. ;)
Är en tjej boendes i Stockholm, det har jag skrivit förr och har tom. träffat några från det här forumet varav en person faktiskt kopplade mig till mitt nick här, samt till mitt andra nick som jag skriver under på Aspergerforum.

Faktiskt är jag inte så mån om att vara hemlig med min identitet här längre.
Alla reaktioner och invektiv jag kastat ur mig har visat sig vara mer än befogade.
Jag har hett temperament.
Har du totalt motsatta åsikter lär du höra det om ämnet är intressant nog att hetsa upp sig över. Främlingsfientlighet är det i allra högsta grad!
Inte för att kunna sitta här med en PK-åsikt och känna mig duktig utan för att hela mitt väsen protesterar högljutt när medmänskligheten sätts på spel. Jag går helt enkelt inte med på det.

Nu i maj har jag och sambon tänkt försöka ta initiativ till en alternativ AS-träff som med fördel utspelar sig annanstans än på Vasa´s. TexMex i all ära men man kan behöva lite omväxling. :P Sushi kanske vore något?

Jag ska fnula på var och när och sätta upp en tråd om det senare, både här och på Aspergerforum. Om inte innan så lär det klarna då vem jag är...
Varför nu det skulle vara intressant?

Det viktigaste är väl att slå fast att jag inte känner till Josef3 sedan tidigare och undanber mig hans enträgna stalking av MIG, som det ju har blivit här.
Jag ber härmed de ansvariga för forumet att ta tag i saken och förmå Josef3 att omedelbart sluta förfölja mig och sluta skriva totalt irrelevanta, sjukt paranoida kommentarer till i stort sett alla mina inlägg.

Och nej, jag kommer inte försvinna upp i luften bara för att sugmundfreud låter bli att ta tag i saken.
Så lätt skrämmer man inte bort mig!

2 maj 2010, 21:13
Medlem
Jag använder ju inte ens de/dem/dom som man ska alltid, det har du säkert lagt märke till. Hur kan det vara överlägset, Zombie?

Faktist så vet jag inte om man kan diskutera särskilt vettigt ifall man sänker ner någon till tröstnivån, men det märkte du väl själv. Josef3 har så vitt jag vet aldrig använt sig av såna metoder. Det är mer "jag är hård", "du är svag", och så skrattar man lite, fast du verkar ta åt dig som en martyr, det är lite tragiskt. Onödigt att slösa energi på imo. Men jag har aldrig varit bra på att trösta och jag tror att det finns andra i närheten som är bättre lämpade till att trösta dig. :mrgreen: Sen så är jag inte gay heller, ifall nån skulle få för sig det. Det var ett skämt alltså.

2 maj 2010, 21:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.