Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Bra slogans för det här forumet? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bra slogans för det här forumet?
Jag tolkar inte vad andra skriver, och trots flera inlägg här så vet jag fortfarande inte vad du tycker om LiRs stereotyper, eller om AFs sätt att slänga ut de som inte klarar av att kommunicera som NTs. Men allt annat vore ju konstigt, med tanke på hur det brukar vara.

1 maj 2010, 14:58
Moderator
rdos skrev:
Jag tolkar inte vad andra skriver

Det gör alla människor så fort de läser något och i någon bemärkelse förstår vad där står.

Och för din del missförstår du åtminstone mig så ofta att dina svar sällan är relevanta överhuvudtaget på något sätt jag kan finna ut att de kan tolkas på. Och det beror inte på mitt uttryckssätt. För om folk brukade missförstå mig i den utsträckning du gör skulle jag inte ha någon fungerande kommunikation alls med omvärlden, och då menar jag till den grad att jag förmodligen skulle vara intagen för schizofreni eller något ditåt.

Jag misstänker att du antingen inte vill utsätta dig för granskning av din läsförståelse (vilket jag i och för sig kan förstå), eller, om dina misstolkningar är avsiktliga, att du vill ha dem ifred.

1 maj 2010, 15:05
Moderator
Och är det så att man inte vet mer om vad någon tycker än det du antyder ovan, då använder man inte heller den personen till projektionsduk och slagpåse för allsköns åsikter och sätt att tänka och fungera som man tycker illa om.

1 maj 2010, 15:12
Medlem
Om jag vetat vad du tyckt hade jag inte behövt skriva provocerande inlägg. Det är ju elementärt.

1 maj 2010, 15:37
Moderator
Som ligger i det jag redan har sagt: Alla andra, eller så gott som alla, som har svarat på inlägg av mig lika länge som du och i samma frågor vet ungefär vad jag tycker. Så felet ligger hos dig. Jag har redan erbjudit dig ett sätt att försöka bena ut det, men nu är det mer osäkert om jag orkar med ett försök än vad det var igår.

1 maj 2010, 15:57
Medlem
Nej, jag vet inte vad du tycker. Speciellt vet jag inte vad du tycker om att AFs policy ska bli allmänhetens bild av hur aspergare är. Jo, jag kan gissa att du tycker det är bra, men det är ju bara en gissning.

Vad du tycker om LiR vet jag väl oxå på ett ungefär, men exakt vad du opponerar dig emot (förutom det Svante tar upp om hur konsulterna behandlades) vet jag inte. Jag vet t.ex. inte om du hyllar olika slags stereotyper kring AS, och i så fall vilka du hyllar och vilka du inte hyllar.

1 maj 2010, 16:07
Moderator
Timeless skrev:
Zombie skrev:
Om vi tar bort ditt barnsliga hån, hur kommenterar du sakinnehållet i det du just skrev om vår "image som aspergare" ovan?
Jag läste tråden på AF där ni kräver att Svante ska ta bort en länk till detta forumet på en parodisajt. Jag skriver kräver eftersom om han inte hade gjort det, förstår vem som helst att gnället skulle fortsatt i evigheter.

Citera:
Vad vill du ha för "image som aspergare" i massmedia, hos myndigheter, bland vanligt folk och hos andra som kan tänkas styra olika aspekter av din vardag?
Om jag själv får välja? Den som jag skapar själv. Media är ett jävla rövhål ändå, lösnummertidningarna kommer att försvinna. Jag kommer förmodligen att leva tillräckligt länge för att se skiten försvinna, så orka bry sig lixom. De gånger jag varit med i tidningen är bara positiva än så länge dock. De som tycker att man måste vara på speciella sätt bara för att man ingår i en grupp får väl tycka vad fan de vill. Om de har läst någon tok's inlägg på ett forum och drar slutsatser om hela denna gruppen baserade på dem så vettefan om jag bryr mig något alls om nån image faktiskt. Den verkar hemskt skör isf och jag har haft tillräckligt med folk som klappar mig på huvudet..

Citera:
Hur anser du den ska skapas och underhållas respektive inte ska skapas eller underhållas?
Jag tror att man har sin egen image helt enkelt, sen om det är onödigt att bry sig om den eller inte låter jag vara osagt eftersom det säkert finns de som inte gör mycket annat. Generella slutsatser om åsikter/uppförande baserade på dem man kan få om man ser ett par tokinlägg är inte mycket att hänga i granen, så mycket vet jag.

Kort sagt: Du bryr dig inte. Nå, men lämna då över scenen åt oss som bryr oss och gå och lek någon annanstans. Bra.

1 maj 2010, 23:10
Moderator
rdos skrev:
Nej, jag vet inte vad du tycker. Speciellt vet jag inte vad du tycker om att AFs policy ska bli allmänhetens bild av hur aspergare är. Jo, jag kan gissa att du tycker det är bra, men det är ju bara en gissning.

Vad du tycker om LiR vet jag väl oxå på ett ungefär, men exakt vad du opponerar dig emot (förutom det Svante tar upp om hur konsulterna behandlades) vet jag inte. Jag vet t.ex. inte om du hyllar olika slags stereotyper kring AS, och i så fall vilka du hyllar och vilka du inte hyllar.

Så allt annat (och liknande i alla andra frågor där vi har misslyckats med att kommunicera) har varit medvetna provokationer då?:
rdos skrev:
Om jag vetat vad du tyckt hade jag inte behövt skriva provocerande inlägg. Det är ju elementärt.

Sådant orkar inte jag hantera. (Och många andra inte heller.) Det får mig att känna mig insnärjd i halmgubbestrån, i åsikter jag har tillskrivits som jag inte har ett dyft med att göra, och som jag då blir tvungen att först försöka trassla mig ur för att först därefter överhuvud taget kunna börja säga vad jag faktiskt tycker - och båda stadierna i den processen under ständigt hot att återigen på samma sätt få det jag säger förvrängt, draget växlar på och kastat under bältet på mig så att jag hellre hade kunnat bespara mig ansträngningen och göra något annat.

En ansträngning som således utgörs av både den normala ansträngningen att försöka säga vad man tycker i en kanske komplicerad fråga, och ansträngningen att parera dessa ojusta manipulationer. (Ja, det är så jag upplever dem. Jag undrar rentav om det är en medveten uttröttningstaktik, för det är så de fungerar.)

Detta i ett läge där jag, och jag kan fortfarande tala för flera personer inte minst just bland aspergare, redan har ont om krafter ens till rak och ärlig kommunikation.

2 maj 2010, 13:30
Moderator
Och i den mån du själv ser din taktik som något slags oskyldig lekfullhet, kan jag upplysa dig om att vi aspergare inte brukar ha sinne för sådana komplicerade sociala spel fulla med betydelser som man ska fatta utan att de uttalas. ;)

Som aspergare känner jag mig där mera som musen som katten leker med. Både här och nu och genom alla minnen som väcks av andra sådana situationer genom livet. Rätt stressande faktiskt.

2 maj 2010, 13:49
Medlem
Zombie skrev:
Kort sagt: Du bryr dig inte. Nå, men lämna då över scenen åt oss som bryr oss och gå och lek någon annanstans. Bra.

Visst, nu har de ju släppt in mig på den stora lekplatsen. :mrgreen:

2 maj 2010, 15:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.